2017-12-27, 17:53
Medlem
markooz86s avatar
Var på kryssning i Måndags!

Då var det en kille som hadde hoppa av mitt ute på sjön framför båten och sögs under och dog nog vi propelllerna! Sedan balanserade en kille på räcket medans hans vänner filmade på sidan av båten och rasade i! Och vi blev stående i 4 tim medans båtar och helekoptrar håvrade men hittade inget!

Någon som har mer infromation om vilka dom inblandade kan ha varit samt mer information!

Mycket tragiskt! Må dom få vila i frid!
Citera
2017-12-27, 17:57
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Hur skriver du människa? http://www.norrteljetidning.se/stockholm/norrtalje-kommun/man-befaras-ha-avlidit-efter-att-ha-fallit-overbord-pa-kryssningsfartyg
Citera
2017-12-27, 17:58
Medlem
Fotbollspucks avatar
Två som åker i på samma resa, snacka om att du drog en nitlott när du bokade resan.
Citera
2017-12-27, 18:32
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Två som åker i på samma resa, snacka om att du drog en nitlott när du bokade resan.

Aah! Oddsen är ju inte så stora om man säger så!
Citera
2017-12-27, 18:36
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86
Tolkar jag dig rätt med att det första hoppet var självmord och det andra var fylledumheter som blev olycksaliga av misstag?
Citera
2017-12-27, 18:47
Medlem
Om trådstartaren söker information gällande ett självmord och en fylleolycka bör tråden kanske finnas på nått snaskigt skvaller forum istället för bland aktuella brott?
Citera
2017-12-27, 18:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har ändrat rubriken. Om jag förstått det hela rätt är det 2 killar som vid 2 olika tillfällen hamnat i vattnet.

Skickar tråden till ett mer passande forum. Kan nämligen inte se att något brott har begåtts.

ABoK ——-> Olyckor och katastrofer

/Mod
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-12-27 kl. 18:55.
Citera
2017-12-27, 18:51
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:

Hoppen är ju helt oberoende av varandra, men att folk drullar/hoppar i sjön från färjor är vanligare än man tror...är nog ett par varje år skulle jag tro.
Citera
2017-12-27, 18:51
Medlem
Citat:

Då var det en kille som hadde hoppa av mitt ute på sjön framför båten och sögs under och dog nog vi propelllerna! Sedan balanserade en kille på räcket medans hans vänner filmade på sidan av båten och rasade i! Och vi blev stående i 4 tim medans båtar och helekoptrar håvrade men hittade inget!

Någon som har mer infromation om vilka dom inblandade kan ha varit samt mer information!

Du såg hur personen sögs under?
Citera
2017-12-27, 18:54
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:

Att hoppa framför är nog rätt svårt på den färjan som pasagerare, mer troligt att han hoppade på sidan där jag tror det är större chans att sugas under. Har nån gång fått lära mig att det är säkrare att hoppa i för och akter där man trycks undan av svalllet/propeller.
Citera
2017-12-27, 19:02
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Tolkar jag dig rätt med att det första hoppet var självmord och det andra var fylledumheter som blev olycksaliga av misstag?

aah! Exakt han ballanserade på räcket verkar ha halkat till och rasa ner i havet!
Citera
2017-12-27, 19:10
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
aah! Exakt han ballanserade på räcket verkar ha halkat till och rasa ner i havet!
Låter fruktansvärt. Blev du vittne till detta?

Angående detta att de eventuellt skulle ha blivit mosade av propellrarna så har jag läst att ett fartyg snarare trycker föremål i från sig än att dra dem mot sig. Man lär alltså åka bort från fartyget utav vågorna om man hoppar i plurret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in