2017-12-26, 16:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Problemet med Guidetti har varit hans ego och hans mun. Han snackar en hel del men levererar inget. Och är för stolt för att börja om. Redan efter turen i city skulle han startat om karriären.

Vet inte vad som är sorgligast, att Guidetti blivit uttagen till Sveriges landslag och bara joggat runt, eller att vi inte haft någon bättre anfallare?

Tänk att du kan få in så mycket strunt och osanning i så få rader.

Ja, John gillar att snacka, men levererar gör han, om än inte alltid.

För stolt för att börja om? Han har väl börjat om gång på gång, och vill göra det igen, men Celta kräver vansinnigt mycket pengar för att sälja?

Efter City startade han om.

Jobba runt? Är det något den killen gör så är det väl att agera rivjärn?
Citera
2017-12-26, 16:41
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Tänk att du kan få in så mycket strunt och osanning i så få rader.

Ja, John gillar att snacka, men levererar gör han, om än inte alltid.

För stolt för att börja om? Han har väl börjat om gång på gång, och vill göra det igen, men Celta kräver vansinnigt mycket pengar för att sälja?

Efter City startade han om.

Jobba runt? Är det något den killen gör så är det väl att agera rivjärn?
Rivgjärn ger inga jävla poäng. Inte undra på att han blir bänkad i ett jävla mittenlag. Gå till tyska ligan och typ Hannover om han vill få fart istället. Klart Celta vill ha tillbaka pengar och sätter en hög prislapp? Han skulle inte valt la liga helt jävla enkelt.
Citera
2017-12-26, 16:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Rivgjärn ger inga jävla poäng.

Nej, men det var inte poängen heller. Du bullshittade om att han "joggar runt".

Citat:
Klart Celta vill ha tillbaka pengar och sätter en hög prislapp?

Ha tillbaka? Påminn mig, vad betalade Celta i övergångssumma nu igen?

Sätter man en sådan prislapp så är det för att man inte vill sälja, såklart.
Citera
2017-12-27, 00:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Danmark, Holland eller Skottland vore det enda rätta under 2018. Tillräckligt kända och närbelägna ligor för att uppmärksammas, men tillräckligt låg klass för att Guidetti ska få speltid och dessutom få chansen att glänsa. Han har nött tillräckligt med bänk nu för att trivas med det, rimligtvis, och han blir inte bättre. Sydeuropa passar honom illa, han är ingen stjärna och kommer aldrig att bli det om det fortsätter så här.
Citera
2017-12-27, 00:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Danmark, Holland eller Skottland vore det enda rätta under 2018. Tillräckligt kända och närbelägna ligor för att uppmärksammas, men tillräckligt låg klass för att Guidetti ska få speltid och dessutom få chansen att glänsa. Han har nött tillräckligt med bänk nu för att trivas med det, rimligtvis, och han blir inte bättre. Sydeuropa passar honom illa, han är ingen stjärna och kommer aldrig att bli det om det fortsätter så här.

Grekland eller Turkiet skulle funka också. Har inte med breddgrader att göra.

Men om Celta står på sig om priset, så blir det Celta B.
Citera
2017-12-27, 07:38
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:

Han spelar troligtvis inte gratis.
Citera
2017-12-27, 10:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Han spelar troligtvis inte gratis.

Såklart inte, men talar man om att få tillbaka pengarna så brukar man syfta på övergångssumman. Tänker man på lönen så borde man ju vilja bli av med den, och då bör man ju inte ta överpriser...
Citera
2017-12-27, 14:32
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Grekland eller Turkiet skulle funka också. Har inte med breddgrader att göra.

Både hans ego och chanserna till landslagsspel gynnas av att han hamnar i lag närmare Sverige, eftersom uppmärksamheten både från media och förbundshåll blir större då. Det har visat sig många gånger att spelare glöms bort i t.ex. Turkiet medan några mål i Eredivisie kan öppna dörren till landslaget på vid gavel. Dessutom tror jag att Guidetti i det här skedet av karriären skulle må bra av den relativa ordning och reda som kännetecknar klubbarna i norra Europa jämfört med Grekland och Turkiet där det ofta råder fullständigt kaos.
Citera
2017-12-27, 14:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Både hans ego och chanserna till landslagsspel gynnas av att han hamnar i lag närmare Sverige, eftersom uppmärksamheten både från media och förbundshåll blir större då. Det har visat sig många gånger att spelare glöms bort i t.ex. Turkiet medan några mål i Eredivisie kan öppna dörren till landslaget på vid gavel. Dessutom tror jag att Guidetti i det här skedet av karriären skulle må bra av den relativa ordning och reda som kännetecknar klubbarna i norra Europa jämfört med Grekland och Turkiet där det ofta råder fullständigt kaos.

Jag tror det är av sekundär betydelse. Det viktiga är att spela på rätt nivå. Guidetti kommer få mediauppmärksamhet ändå bara han får spela, och jag tror inte han är den som blir störd av lite kaos. Han är ju halvitalienare själv.
Citera
2017-12-27, 16:06
Medlem
Citat:

Tydligen så ska han sitta på en av lagets högsta löner så de är nog inte bara inköpssumman de eventuellt skulle vilja "ha tillbaka" utan pengarna han kostat över tid. Om de nu ens vill sälja honom.
Citera
2017-12-27, 16:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Tydligen så ska han sitta på en av lagets högsta löner så de är nog inte bara inköpssumman de eventuellt skulle vilja "ha tillbaka" utan pengarna han kostat över tid. Om de nu ens vill sälja honom.

Och lösningen på det är en enorm köpessumma ingen vill betala så att dom får fortsätta att betala en av lagets högsta löner till en spelare som sitter på läktaren?
Citera
2017-12-27, 16:18
Medlem
Citat:
Och lösningen på det är en enorm köpessumma ingen vill betala så att dom får fortsätta att betala en av lagets högsta löner till en spelare som sitter på läktaren?

Det sa jag inte. Jag pratade om deras möjliga motivation till summan. Inte lösningen.

Sen kan de vara så att dom har sagt en hög summa så att den prutas ner till vad dom egentligen vill ha. Det är inte direkt en ovanlig taktik.
"Jag vill ha 20 i slutändan så jag sätter 35 som utgångspunkt" t.e.x.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in