2017-12-25, 14:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Sluta tippa oss så jävla långt ner!

Vår sportchef Urban Hagblom fixar så vi har bättre trupp kommande säsong.
Visst Eric Larsson, Danielsson och Sonko lämnar men annars har vi fått bort dökött i truppen och skapat lite löneutrymme.
Hudiksvalls tränare Henrik Åhnstrand in i ledarstaben så förhoppningsvis blir den individuella utvecklingen bättre med fler tränare som kan hjälpa till.

Truppen kommer bantas, 4 spelare mindre än säsongen som var, fler unga som kommer få chansen att träna med A-laget.

Erik Granat som var skadad hela förra säsongen är tillbaks, Batanero får vara med från start.

Borde inte Batanero vara rätt eftertraktad av vissa lag? Eller överskattar jag hans insats mot Bajen i höstmötet?
2017-12-25, 15:07
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Borde inte Batanero vara rätt eftertraktad av vissa lag? Eller överskattar jag hans insats mot Bajen i höstmötet?
Han är 29 år vilket drar ner intresset, bara spelat en halv säsong i allsvenskan och har väl blandat och gett även om det mest varit positivt.

Har förbättrat fysiken men han är fortfarande väldigt seg och han kommer aldrig bli tillräckligt snabb för att spela på den nivån hans passningsfot, teknik och speluppfattning kan.

Han kommer nog vara aktuell för andra klubbar men jag tror inte det kommer bli förrän i sommar då.

Blir spännande att se när Gif börjar sina träningar 8e januari, får hoppas jag har tid att kika på träningarna där från början.
2017-12-25, 17:09
Medlem
hortaxis avatar
En tredje spanjor på väg till Giffarna nu! Jag gillar detta med spanjorer!
2017-12-25, 18:10
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
En tredje spanjor på väg till Giffarna nu! Jag gillar detta med spanjorer!
De gör HBK också.
2017-12-25, 18:15
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
De gör HBK också.

Nej, dom gjorde inte det. Det är inte aktuellt längre. Våra spanjorer presterade bra i jämförelse lol
2017-12-28, 22:25
Medlem
Var det inte 2017 som var ett mellanår och 2018 tränare och trupp spelats ihop? Ny sportchef och på väg mot ruta 1?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/e1Kl8l/maktkamp-i-hammarby--michelsen-vantas-fa-sparken
2017-12-29, 00:48
Medlem
Bajen må vara världens vackraste klubb på alla sätt och vis men helt sanslöst vilken cirkus det alltid är.
Det här kan bara sluta dåligt.

Stannar Jacob vet man att det knappast kan vara en långsiktig lösning då han och Jesper inte går ihop och det är svårt att se långsiktigt då.
Går Jacob vilket de flesta inte vill (inklusive mig) kommer Jesper sitta jävligt löst till vid första möjliga motgång då han är ansvarig för detta.

Får vi in en tränare som tidigare sagt att han aldrig skulle kunna träna Bajen för sin gnagetsympati gör det bara till en ännu större soppa. Med Borken som tränare fick han ju delvis hot för att han gjorde ett uselt jobb men även mycket för hans starka aiksympatier.
2017-12-29, 12:06
Avslutad
Oerhört intressant hur AIK och Hammarby alltid hittar olika tillvägagångssätt att sätta fälleben på sig själva gång på gång.

AIK med sin kriminella del. Förstår verkligen inte varför man inte gör upp med dessa människor en gång för alla. Fattar inte alla involverade att det endast skadar klubben att man daltar med dessa vuxenbarn som har noll framtidsvisioner för AIK.

Hammarby med en styrelse som verkar vara helt bakom flötet. Säljer in en idé till en tränare där han ska i lugn och ro få utveckla ett spel, dock får verkar man få kalla fötter för att sedan ta in en sportchef som verkar vilja styra laget mot något helt annat och dessa två hamnar på krigsstigen mot varandra.
2017-12-29, 15:20
Medlem
Signaturums avatar
Rakip är alltså borta. Välkommen tillbaka om några år, klart killen ska ha 10 SM-guld.
Håller tummarna för Bach ifrån Östersund nu.
Förutom Sveriges överlägset bästa 11:a kommer vi även ha den snyggaste.
Väldigt clean den där Bachirou.
2017-12-29, 15:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Vart är snubben som när jag sa att JJ i 3-5-2 gav ett intryck av att Michelsen skulle få sparken blev dryg nu då?

Enormt roligt att du satt och dumförklarade mig och sa att det kunde man ABSOLUT inte tolka in.

Var ju sjukt uppenbart i hans svar och nu har vi det svart på vitt att Bajen inte stänger dörren/går ut och förnekar det och sprickan är typ bekräftad.

Roligt hur färgad man kan vara i att inte höra negativa saker kring sin egen klubb
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-12-29 kl. 15:44.
2017-12-29, 16:58
Medlem
Ganska trevligt att vara Djurgårdare nu, trevliga nyförvärv har kommit in. Lär väl komma in VB och Anfallare och kanske en CM beroende hur man planerar att göra med Karlis. 4 Djurgårdare i januariturnén känns ju ganska roligt, tycker till och med att det borde vara fem, Beijmo gjorde en klart bättre säsong än vad Wahlqvist gjorde.

I de andra Stockholmsklubbarna verkar det vara fullt kaos. I fallet med brajjen så gjorde väl JJ kaos med Helsingborg också? Alltså borde det här varit ganska väntat?

Ingen klubb som är sugen på en vass anfallare? Kolla vilka mål! https://www.youtube.com/watch?v=jczjyqh4-dc&feature=youtu.be
2017-12-29, 23:37
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

AIK med sin kriminella del. Förstår verkligen inte varför man inte gör upp med dessa människor en gång för alla. Fattar inte alla involverade att det endast skadar klubben att man daltar med dessa vuxenbarn som har noll framtidsvisioner för AIK.

AIK har ju radat upp topplaceringar ganska länge nu. If it ain't broke don't fix it är ju ett ordspråk många lever efter. Vill man ha ansvarsfrihet får man jobba hos någon myndighet eller pajasklubb som bajen eller tjurgårn.
Senast redigerad av Commissary 2017-12-29 kl. 23:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in