2017-11-06, 13:55
Medlem
Puffar lite på tråden, är det någon som har fler än Jonnas förhör på ljudfiler? Vore intressant att höra de andras versioner också.
Citera
2017-12-25, 10:55
Medlem
Bylines avatar
Styckmördarens hotfulla svartsjuka från fängelset <<<Expressen

Svartsjuka drev hästtjejen Jonna Henningsson, 28, till att styckmörda sin kärleksrival.
På kvinnoanstalten Hinseberg har hon åter anklagats – och polisanmälts – för förföljelse och svartsjukt beteende.
En 22-årig kvinna berättar att Henningsson försökte tvinga henne in i ett giftermål – med hot om våld om hon vägrade.
– Man känner en slags rädsla. Jag vet ju vad hon är kapabel till, säger kvinnan.

...

Kvinnan är själv dömd för mordförsök och hamnade i början av förra året på samma avdelning som Henningsson. Till en början blev hon och den dömda styckmördaren goda vänner.
– Framåt sommaren märkte jag att hon blev väldigt närgången och svartsjuk av sig. Jag fick inte göra vissa saker eller prata med andra. Då förstod jag att det inte bara var vänskap från hennes sida, berättar kvinnan under en permission.
– Hon sa saker som ”om du inte går på promenad med mig i dag så kommer jag skicka någon efter din lillebror. Jag vet var han bor”. Hon visste att mitt svaga kort var min familj på utsidan.

...
Citera
2017-12-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Styckmördarens hotfulla svartsjuka från fängelset <<<Expressen

Svartsjuka drev hästtjejen Jonna Henningsson, 28, till att styckmörda sin kärleksrival.
På kvinnoanstalten Hinseberg har hon åter anklagats – och polisanmälts – för förföljelse och svartsjukt beteende.
En 22-årig kvinna berättar att Henningsson försökte tvinga henne in i ett giftermål – med hot om våld om hon vägrade.
– Man känner en slags rädsla. Jag vet ju vad hon är kapabel till, säger kvinnan.

...

Kvinnan är själv dömd för mordförsök och hamnade i början av förra året på samma avdelning som Henningsson. Till en början blev hon och den dömda styckmördaren goda vänner.
– Framåt sommaren märkte jag att hon blev väldigt närgången och svartsjuk av sig. Jag fick inte göra vissa saker eller prata med andra. Då förstod jag att det inte bara var vänskap från hennes sida, berättar kvinnan under en permission.
– Hon sa saker som ”om du inte går på promenad med mig i dag så kommer jag skicka någon efter din lillebror. Jag vet var han bor”. Hon visste att mitt svaga kort var min familj på utsidan.

...

Vore intressant att veta vem den andra kvinnan (som är dömt för mordförsök) är.

Jonna verkar vara halvt rubbad om man kan säga så.
Citera
2017-12-25, 11:34
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Det här är min gissning!

En kvinna i 20-årsåldern döms till fem års fängelse för mordförsök på sin före detta pojkvän. Kvinnan har i flera år framgångsrikt tävlat på elitnivå för en dalaklubb.
http://www.dalademokraten.se/dalarna/borlange/elitidrottare-domd-till-fangelse-for-mordforsok
(FB) Dalarna: kvinnlig idrottare på internationell nivå häktad för mordförsök
Senast redigerad av siister 2017-12-25 kl. 11:52.
Citera
2017-12-25, 18:45
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det här är min gissning!

En kvinna i 20-årsåldern döms till fem års fängelse för mordförsök på sin före detta pojkvän. Kvinnan har i flera år framgångsrikt tävlat på elitnivå för en dalaklubb.
http://www.dalademokraten.se/dalarna/borlange/elitidrottare-domd-till-fangelse-for-mordforsok

Verkar troligt. Ingen av de där båda tjejerna borde få ha tillgång till kniv av något slag. De får borde få bre sina smörgåsar med tummen istället.
Citera
2017-12-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det här är min gissning!

Efter att ha läst tråden om henne så måste jag säga att hon verkar vara spritt språngande galen.
Citera
2017-12-26, 02:52
Avslutad
Hur många unga tjejer sitter i fängelse för grova brott egentligen? Flera av dem ger ett ordentligt intryck på utsidan men de verkar vara helt bäng i kolan
Citera
2017-12-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Jonna verkar vara halvt rubbad om man kan säga så.
Jonna och Benita H- blir nog nästa par.
Många stabbiga tjejer inne på Hinseberg- riktiga madamer. Johanna M hamnar snart i nytt drama därinne.
Citera
2017-12-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jonna och Benita H- blir nog nästa par.
Många stabbiga tjejer inne på Hinseberg- riktiga madamer. Johanna M hamnar snart i nytt drama därinne.

Ja vilket härligt gäng det sitter där inne, Jonna, Johanna M, Benita H med flera. Den ena drömbruden efter den andra :P
Citera
2018-02-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Finns ingen som har ALLA ljudfiler från rättegången? Inte bara de ifrån den dömde?
Jag undrar också om nån sitter på fler ljudfiler?
Citera
2018-05-30, 13:12
Medlem
För er som inte hört, så finns hela detta på rättegångspodden! ”Styckmordet i Askersund”. Där pratar dom med Jonna och hon berättar allt osv. 😊
Citera
2018-05-30, 13:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17maj
För er som inte hört, så finns hela detta på rättegångspodden! ”Styckmordet i Askersund”. Där pratar dom med Jonna och hon berättar allt osv. 😊

Ett ypperligtt bra tips för regniga sommardagar eller soliga dagar i hängmattan.

Har de alltså besökt henne på fängelset och låtit henne prata om mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in