Resultat: Bästa lösningen på Israel-Palestinakonflikten?
Tvåstatslösning
35,92%
88 röster
Enstatslösning exklusive Gaza
11,84%
29 röster
Enstatslösning inklusive Gaza
17,14%
42 röster
Annan lösning
35,10%
86 röster
2017-12-25, 03:10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Nej, det är det inte. Vilket bevisas av de palestinier som får bygglov.

Så 91 beviljade bygglov för palestinier mot 18000 för judiska israeler är ett bra bevis?
Citera
2017-12-25, 03:11
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt

Så 91 beviljade bygglov för palestinier mot 18000 för judiska israeler är ett bra bevis?
Det är ett bevis för att israeler bygger som ett modernt folk och palestinier som personer i u-länder.
Citera
2017-12-25, 03:14
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Det är ett bevis för att israeler bygger som ett modernt folk och palestinier som personer i u-länder.

Kom igen, nu försöker du inte ens argumentera. Om du försöker inbilla någon att bygglovsansökningarna ser olika ut, så får du presentera lite underlag för dina argument. Jag väntar med spänning.
Citera
2017-12-25, 03:19
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Kom igen, nu försöker du inte ens argumentera. Om du försöker inbilla någon att bygglovsansökningarna ser olika ut, så får du presentera lite underlag för dina argument. Jag väntar med spänning.
Då jag är boende och arbetande i Östra Jerusalem i vanliga fall så har jag mina ögon, samt ögon hos vem som helst som varit där.

HDI hos Palestinier är 0.677, för Israeler 0.899.

Säger det dig något?
Citera
2017-12-25, 03:19
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Intressant att du utelämnade statistiken för arabiska israeler. Allt du bevisar är att Israel oftare ger bygglov till sina egna medborgare än andra, och som Semenomore2 skrev, att Palestina är ett u-land.
Citera
2017-12-25, 03:26
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Då jag är boende och arbetande i Östra Jerusalem i vanliga fall så har jag mina ögon, samt ögon hos vem som helst som varit där.

HDI hos Palestinier är 0.677, för Israeler 0.899.

Säger det dig något?

Yep. Det säger mig att palestinier behandlas som skit av sina ockupanter, men klarar sig hyfsat väl ändå.
Citera
2017-12-25, 03:27
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Intressant att du utelämnade statistiken för arabiska israeler. Allt du bevisar är att Israel oftare ger bygglov till sina egna medborgare än andra, och som Semenomore2 skrev, att Palestina är ett u-land.

Du är välkommen att presentera statistiken för arabiska israeler i Östra Jerusalem här. Varsågod, det ska bli intressant läsning.
Citera
2017-12-25, 03:27
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Yep. Det säger mig att palestinier behandlas som skit av sina ockupanter, men klarar sig hyfsat väl ändå.
Du är medveten om att "palestina" är världens största mottagare av bistånd? Ska tilläggas att skolgång, vatten och sjukvård betalas av Israel.

Du säger själ att de är mer utvecklade än sina icke-ockuperade grannar, det är alltså för att de behandlas som skit?

Logik
Citera
2017-12-25, 03:29
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Du säger själ att de är mer utvecklade än sina icke-ockuperade grannar, det är alltså för att de behandlas som skit?

Nej, det är trots att de behandlas som skit.
Citera
2017-12-25, 03:29
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Också intressant att han jämför statistiken för halva Jerusalem för palestinier med hela västbanken för israeler.
Citera
2017-12-25, 03:30
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Nej, det är trots att de behandlas som skit.
Det är alltså "trots" när israel betalar för hela deras försörjning? Vad gör palestinierna åt saken som är "trots"?
Citera
2017-12-25, 03:33
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Det är alltså "trots" när israel betalar för hela deras försörjning? Vad gör palestinierna åt saken som är "trots"?

Så du påstår att det är Israel som står hela försörjningen av "världens största mottagare av bistånd"? Jo, det är ju israelerna som bekostar hela detta bistånd, nicht wahr...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in