2017-12-25, 02:41
Medlem
Firewaias avatar
Letar efter vad jag tror är en sent 90-tal tidigt 2000-tal låt i samma "edgy" stil som
Deftones, placebo och incubus.
De hade en musikvideo i en fyrkantig box, kanske inrett som ett rum, och jag har för mig att rummet/boxen roterade framlänges... Minst idag att gå på, men någon?
Citera
2017-12-26, 14:48
Medlem
söker en låt där dom sjunger typ "s&m" eller "s and m" och sedan kommer det ett drop med ganska ljus ton och det är inte s&m av rihanna
det är typ hardcore/trance/drum and bass liknande eller nån form av russ musik
Citera
2017-12-26, 18:39
Medlem
Kanske inte riktigt hör till ämnet men skulle verkligen behöva hjälp med detta..
I skolan skulle vi skriva hur musik påverkar hur man ser på en film...
Här är frågorna:

Gör så här:
· Välj en eller flera filmer, reklamfilmer eller datorspel där du tycker musiken är intressant eller viktig för innehållet.

· Välj fyra olika klipp som beskriver olika känslor, t.ex. rädsla, sorg, glädje, spänning, ilska.

· Beskriv varje klipp och skriv vilken film/reklam/spel klippet kommer från. Svara på dessa frågor om varje klipp:

- Vilka känslor får du av klippet?

- Hur förstärks känslorna av musiken?

- Vad är det i musiken som gör att de känslorna förstärks? (Tempo?   Dur/moll? Ljudstyrka? Melodin?)

- Vilka instrument eller instrumentgrupper (stränginstrument,   blåsinstrument, slagverksinstrument) kan du höra i
musiken?

- Används sång i musiken och i så fall hur? (Solo/kör, bara sång inga   instrument, rap, med eller utan text.)

- Testa att stänga av musiken. Hur förändras känslan i klippet utan   musik?

Jag hittade en låt som jag tyckte var bra i Lejonkungen, "så usel en skam" https://www.youtube.com/watch?v=0Bsr7_q4TtEmen fattar inget...
snälla hjälp!!
Citera
2017-12-26, 19:51
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle520
Kanske inte riktigt hör till ämnet men skulle verkligen behöva hjälp med detta..
I skolan skulle vi skriva hur musik påverkar hur man ser på en film...
Här är frågorna:

Gör så här:
· Välj en eller flera filmer, reklamfilmer eller datorspel där du tycker musiken är intressant eller viktig för innehållet.

· Välj fyra olika klipp som beskriver olika känslor, t.ex. rädsla, sorg, glädje, spänning, ilska.

· Beskriv varje klipp och skriv vilken film/reklam/spel klippet kommer från. Svara på dessa frågor om varje klipp:

- Vilka känslor får du av klippet?

- Hur förstärks känslorna av musiken?

- Vad är det i musiken som gör att de känslorna förstärks? (Tempo?   Dur/moll? Ljudstyrka? Melodin?)

- Vilka instrument eller instrumentgrupper (stränginstrument,   blåsinstrument, slagverksinstrument) kan du höra i
musiken?

- Används sång i musiken och i så fall hur? (Solo/kör, bara sång inga   instrument, rap, med eller utan text.)

- Testa att stänga av musiken. Hur förändras känslan i klippet utan   musik?

Jag hittade en låt som jag tyckte var bra i Lejonkungen, "så usel en skam" https://www.youtube.com/watch?v=0Bsr7_q4TtEmen fattar inget...
snälla hjälp!!
Jag fattar ingenting, men är ganska övertygad om att du är i fel tråd!
Citera
2017-12-26, 20:35
Medlem
Ninsos avatar
Jag försöker hitta namnet på en låt från tidigt 90-tal, med artisten Oscar (riktigt namn Oskar Franzen). Oscar var med i Stakka Bos "Here We Go" och jag tror denna kom ut efteråt, dvs tidigast 1993. Musikvideon är svart/vit och jag har för mig att i refrängen sjungs det bl a "I feel so good". Svagt minne av att låten hette typ "Oscar on the line" men förmodligen fel eftersom jag kammar noll när jag googlar. Är det någon som känner igen låten?
Citera
2017-12-28, 19:47
Medlem
merrilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
En populär låt som sjungs på svenska. Hört den flera gånger men minns inte texten i refrängen. Typiskt radiohit.

Svårt att höra texten när jag hörde den senast men min uttolkning blev typ "inget kan döda oss nu, vi kommer sent upp till himmelen..." bom bom bom kan döda oss nu lalala seeeent upp på himmelen...

Tips?

Kan det vara Gabrielle - 5 fine frökner?
Citera
2017-12-28, 19:50
Medlem
merrilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roslagensfamn
Hej! Jag söker en låt som spelas på radion som fan just nu, hörde den just men kommer bara ihåg att han sjunger "for yooouu, for yooouu" i refrängen, tror han även innan refrängen sjunger typ "if i could turn back time and make it all allright" Det är en lugn låt skall jag också tillägga! Hoppas verkligen att nån vet vilken jag menar!! Blir fan galen!!

Kan det vara Isaiah - Its gotta be you?
Citera
2017-12-28, 23:18
Medlem
Jag letar efter en house låt. Den består av liknande ljudet som hörs av första sekunderna av låten Spotless - Martin Garrix. Den låter typ : daje, daje do, daje, daje do i en ljus stämma och sedan : daje, daje do, daje, daje do i en mörkare stämma. Jag har letat efter denna länge, men eftersom det inte är någon låttext utan ljud så är det svårt att leta
Citera
2017-12-30, 11:33
Medlem
xmzs avatar
Helloween har gjort en cover på detta tyska(?) band som hade en one hit wonder.

Har inte så mycket mer att ge som ledtråd. Lät som någon form av jojk/joddling i refrängen(?)
Man vet att man börjar bli gammal när namn faller ifrån

Edit:
Hittade den själv: Focus med låten Hocus Pucus:
https://youtu.be/RFDW9b_ejfI
Senast redigerad av xmz 2017-12-30 kl. 11:36.
Citera
2017-12-30, 21:25
Medlem
Hej! Jag skulle vilja veta vad låten heter i följade klipp: Det spelas från 0 sekunder till 0:41. Piano song/Ljud. Tack på förhand!
https://www.youtube.com/watch?v=_g6_yLNSg-c
Citera
2017-12-31, 19:24
Medlem
Badios avatar
Dance-låt som alla svenska tjejer blev galna över på dansgolvet 2002...

Jorå så var det. Denna låt var typ helt okänd i Sverige när den släpptes, för i Sverige hade eurodiscon tagit slut. Det var hip-hop som gällde då. Gärna svensk skitdålig sådan (jag är färgad som hatar den genren). Iallafall, vilken var låten som härjade i Europa, men som typ aldrig spelades i Sverige förutom på dansgolven. Tjejerna som varit på charterresa blev galna när denna låt dök upp på svenska dansgolv.
Vilken låt? (jag vet)
Varför blev denna låt så extrem bland just tjejer, när den väl spelades ute? (det har varit samma på flera olika ställen)
Edit: Ledtråd, 28 miljoner visningar på youtube.
Citera
2017-12-31, 20:45
Medlem
Darude - Sandstorm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här