2017-12-24, 10:11
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Om stålet inte sprängs bort (eller förintas på annat sätt) så bromsar de fallet rejält.
120 meter på 5 sekunder är i princip fritt fall.
Enkel fysik.
Om du pratar om WTC 1 och 2 nu så kan du glömma direkt att någon större del utav byggnaden rasade i princip fritt fall. Det är bara att titta på valfri film där man ser fritt fallande bråte röra sig snabbare mot marken än resten av byggnaden. Men det är kanske inte tillräckligt vetenskapligt för dig att göra en sådan observation?
Citera
2017-12-24, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Om du pratar om WTC 1 och 2 nu så kan du glömma direkt att någon större del utav byggnaden rasade i princip fritt fall. Det är bara att titta på valfri film där man ser fritt fallande bråte röra sig snabbare mot marken än resten av byggnaden. Men det är kanske inte tillräckligt vetenskapligt för dig att göra en sådan observation?
Jag redovisar bara fakta, gör vad du vill med det.
Citera
2017-12-24, 10:18
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag redovisar bara fakta, gör vad du vill med det.
Att du påstår att uppenbart felaktiga fakta som enkelt motbevisas med enkla observationer är fakta ändrar inte att dina påståenden är falska.

Dina fakta är inget annat än korkat trams och vad jag gör med det är att påpeka den saken för dig.
Citera
2017-12-24, 10:20
Bannlyst
Citat:
Att du påstår att uppenbart felaktiga fakta som enkelt motbevisas med enkla observationer är fakta ändrar inte att dina påståenden är falska.

Dina fakta är inget annat än korkat trams och vad jag gör med det är att påpeka den saken för dig.
Gör som du vill :0)
Jag har inte mycket att tillägga.
Citera
2017-12-24, 10:37
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Gör som du vill :0)
Jag har inte mycket att tillägga.
Nej, det märks... Men om du mot förmodan skulle ändra dig och få lust att tillföra något meningsfullt så kan du ju börja med att rätta dig själv och sedan fundera igenom saker på en grundläggande nivå innan du presenterar dom som fakta.
Citera
2017-12-24, 10:44
Bannlyst
Citat:
Nej, det märks... Men om du mot förmodan skulle ändra dig och få lust att tillföra något meningsfullt så kan du ju börja med att rätta dig själv och sedan fundera igenom saker på en grundläggande nivå innan du presenterar dom som fakta.
Jag har rätt.
120 meter försvinner på 5 sekunder.
Omöjligt om inte stålet förintas först.
Citera
2017-12-24, 10:49
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag har rätt.
120 meter försvinner på 5 sekunder.
Omöjligt om inte stålet förintas först.
Så varför kan vi efteråt se stora delar av stålet stå kvar längre ned då? var det en alltså tävling mellan termitligan och laserkanonligan? Eller har du någon bättre förklaring?

En förklaring på varför stålet inte lika gärna kan ha brutits sönder och ramlat ned vore också intressant... Men någon sådan har du förstås inte mer än att du gillar serietidningar och tycker att det vore häftigt om någon förintat ofattbara mängder stål som värsta superskurken?
Citera
2017-12-24, 10:50
Bannlyst
Citat:
Så varför kan vi efteråt se stora delar av stålet stå kvar längre ned då? var det en tävling mellan termitligan och laserkanonligan?
Termiten smetades väl på lite snett eller nåt.
Citera
2017-12-24, 10:53
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Termiten smetades väl på lite snett eller nåt.
Så det var inte nödvändigt att förinta stålet längre ned?? Annan "basic fysik" i den delen av byggnaden alltså?
Citera
2017-12-24, 10:55
Bannlyst
Citat:
Så det var inte nödvändigt att förinta stålet längre ned?? Annan "basic fysik" i den delen av byggnaden alltså?
Jo men jag kan inte uttala mig om hur snabbt fallet gick längre ner, dammet skymmer sikten.
Jag kan bara uttala mig om de 120 meter som alla ser.
Citera
2017-12-24, 11:04
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jo men jag kan inte uttala mig om hur snabbt fallet gick längre ner, dammet skymmer sikten.
Jag kan bara uttala mig om de 120 meter som alla ser.
Och att dammet skymmer sikten längre ned... Vad kan det bero på? Det kan väl aldrig bero på att dammet rörde sig snabbare mot marken? Men låt mig gissa, termitligan hade monterat fläktar på taket för att dölja att byggnaden egentligen föll ihop i princip fritt fall...
Citera
2017-12-24, 11:09
Bannlyst
Citat:
Och att dammet skymmer sikten längre ned... Vad kan det bero på? Det kan väl aldrig bero på att dammet rörde sig snabbare mot marken? Men låt mig gissa, termitligan hade monterat fläktar på taket för att dölja att byggnaden egentligen föll ihop i princip fritt fall...
Jag vet inte vad du svamlar om nu, men ärligt talat har jag inte mycket att tillägga.
Jag har skrivit det jag hade att skriva.
Jag tror helt enkelt att fysikens lagar gällde även den dagen, därför måste stålet ha förintats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in