2017-12-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Tack för info! Vet du vilket år han köpte?
Trodde att det var kommunalt ägt pga omsättningen av personer på adressen.
Jo det finns säkert många på orten som gillar bilar men nu är ju EG häktad för att det pågår en utredning om han begått ett dubbelmord och pga att polisen vill ha tips om samband med en turkos/mintgrön amerikansk bil så har jag googlat just honom. Brukar inte slumpmässigt välja ut personer som jag inte känner från en ort jag aldrig varit i och googla dom bara de som är häktade för dubbelmord och alla som de känner osv.

I år, typ februari.

Du googlade en person som bott på samma gata som MGM och försökte därigenom hitta ett samband med en mintgrön amerikanare. Det finns hundratals mintgröna amerikanare och en stor mängd motorintresserade både i Mullsjö och resten av landet. Sambandet lär förbli en gåta tills polisen antingen hittar bilen eller sambandet, eller förevigt.
Citera
2017-12-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det där är nya uppgifter för mig, eller har jag läst tråden slarvigt?

jp.se har en artikel bakom en betalvägg, är det någon prenumerant som kan vara snäll att citera!?
Den publicerades för 6 timmar sedan står det.

https://www.jp.se/article/dubbelmordet-nara-nystas-upp/
"En familjefar i 20-årsåldern från Mullsjö är alltjämt häktad och misstänkt för morden. Han greps i september och har sedan dess förhörts ett antal gånger av polis, senast idag, tisdag den 19 december."

"Åtalsfristen är satt till den 15 januari men det kommer inte räcka, menar åklagaren. Däremot börjar utredningen närma sig slutet."

"Åtal blir nog inte förrän framåt slutet mot januari, säger Gestrin."
Citera
2017-12-22, 13:23
Medlem
Merrybums avatar
Vad tror ni? Kommer det ett par gryningsräder imorgonbitti. Holiday blues var det någon som kallade. Jag tror det vore en fin julklapp till alla( kanske undantaget de gripna då). Jag tror i alla fall att det skulle ge släkt och vänner lite julfrid
Citera
2017-12-22, 20:08
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
I år, typ februari.

Du googlade en person som bott på samma gata som MGM och försökte därigenom hitta ett samband med en mintgrön amerikanare. Det finns hundratals mintgröna amerikanare och en stor mängd motorintresserade både i Mullsjö och resten av landet. Sambandet lär förbli en gåta tills polisen antingen hittar bilen eller sambandet, eller förevigt.
Jag googlade stallg 11 A och fick då fram personer som bott där och googlade dom. Eftersom jag inte hittade att någon köpt just det huset antog jag att det var kommunen som ägde det. EG och SB var vid tiden han anhölls fortfarande skrivna på jvg 11 och är så fortfarande. Jo jag spekulerar och letar samband mellan EG och en amerikansk bil, ordet är fritt och jag har bara skrivit sådant som är synligt och uppenbart för alla som söker på Google!
Citera
2017-12-22, 20:34
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Vet du ens vilka det är? Och hur vet du att det inte är en MC-Klubb med rent mjöl i påsen, som du kallar det? Kan du snälla förklara det?
Om du googlar ordet ”Sverige modellen” så ser du att det finns en lista på de klubbar som ingår i den.
Ryggtryck i fyra delar får endast bäras av klubbar som är godkända av HA att bära det trycket på ryggen.
Dock är det i svart och vitt om de är en ”vanlig” mc klubb.
De flesta klubbar är ju bara intresserade av gemenskap och köra MC tillsammans men när de ingår i Sverige modellen så är festerna de har alltid öppna för HA.
Citera
2017-12-23, 02:08
Medlem
Merrybums avatar
Jag tror verkligen ingen hoj-klubb som organisation är inblandad i det här. Självklart skulle någon individ som är hojrelaterad inblandad. Men jag har svårt att se att man gör det med västen på. Visst kan "de där moppemupparma" vara råbarka. Men de bara släcker icke önskvärde personer. Jag har aldrig hört talas om att de skulle begå mord med den formen av brutalitet som förekommer här. Jag har även lite svårt att se ett gäng västprydda herrar i en rackarbil.

Vad jag däremot tyckte var intressant var någons reflikton över hur dammen låg. Att man behövde lokalkännedom. (Var kan man gå efter man varit vid dammen?)Det tål att tänkas på. Vem vet. Om den mintgröna inte är inblandad kamske Gärningshenen kanske gick till huset. När mordets brutalitet började stå klart för mig ( har skrivet om det här innan, tänker inte upprepa.) vet jag att jag tänkte att personligt hat och hämnd måste ligga bakom.

Och Jerry, på Linköpings News.
Jag tycker din kriminalkrönika var en ren rippoff från inlägg här. Men jag skulle bra gärna ta emot tips på I vilken sociala media som är som en öppen ocean av löst tyckamde. Konspirationer och förutfattade meningar. För här tycker jag mer det är som ett trögflytande kärr där varje försök till löst tyckande och konpetationer slås ner på av vän av ordning. Så om du kunde tipsa mig på var den öppna oceanen är skulle jag bli glad. Jag skulle så väldigt gärna vilja vara där oxå. PM går bra😉
Förövrigt om krönikan tycker jag att journalist kåren verkar ha tagit dåligt ansvar i det här fallet. Man borde ha legat på hårdare och där med tvingat utredarna att släppa mer information. Det är ju det som är så konstigt i det här, det känns som den annars så tuffa, uppsökande och krävande jornalistkåren står med mösan i handen och tacksamt nickar när Helen säger att de väntar på resultaten från NFC.
Citera
2017-12-23, 02:32
Medlem
Merrybums avatar
Uj vad jag tänkt på det där med att man vare sig kan säga hur många gärningshen det var eller verkar kunna hitta DNA på eller runt offren, att man med all säkerhet kan binda någon.
Det enda jag kan komma på är att de inte mördades i huset. Kommer ni i håg att Leif GW svarade väldigt svävande på den frågan i ett avsnitt av veckans brott. Typ. "Ja, de bragders om livet vid brottsplatsen eller i dess närhet." Kanske åkte de med i raggarbilen. Kanske de inte levde när de kom tillbaka.
Citera
2017-12-23, 14:34
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror verkligen ingen hoj-klubb som organisation är inblandad i det här. Självklart skulle någon individ som är hojrelaterad inblandad. Men jag har svårt att se att man gör det med västen på. Visst kan "de där moppemupparma" vara råbarka. Men de bara släcker icke önskvärde personer. Jag har aldrig hört talas om att de skulle begå mord med den formen av brutalitet som förekommer här. Jag har även lite svårt att se ett gäng västprydda herrar i en rackarbil.

Vad jag däremot tyckte var intressant var någons reflikton över hur dammen låg. Att man behövde lokalkännedom. (Var kan man gå efter man varit vid dammen?)Det tål att tänkas på. Vem vet. Om den mintgröna inte är inblandad kamske Gärningshenen kanske gick till huset. När mordets brutalitet började stå klart för mig ( har skrivet om det här innan, tänker inte upprepa.) vet jag att jag tänkte att personligt hat och hämnd måste ligga bakom.

Jag tycker din kriminalkrönika var en ren rippoff från inlägg här. Men jag skulle bra gärna ta emot tips på I vilken sociala media som är som en öppen ocean av löst tyckamde. Konspirationer och förutfattade meningar. För här tycker jag mer det är som ett trögflytande kärr där varje försök till löst tyckande och konpetationer slås ner på av vän av ordning. Så om du kunde tipsa mig på var den öppna oceanen är skulle jag bli glad. Jag skulle så väldigt gärna vilja vara där oxå. PM går bra😉
Förövrigt om krönikan tycker jag att journalist kåren verkar ha tagit dåligt ansvar i det här fallet. Man borde ha legat på hårdare och där med tvingat utredarna att släppa mer information. Det är ju det som är så konstigt i det här, det känns som den annars så tuffa, uppsökande och krävande jornalistkåren står med mösan i handen och tacksamt nickar när Helen säger att de väntar på resultaten från NFC.

Tala om stolpskott .
Så polis och NFC skulle bry sig om att jornalistkåren och en drös fantiserande
och nyfikna muppar här på FB vill veta mer ?
Vad har det för betydelse vad du och resten av allmänheten vet ?
Det intressanta är att polis och NFC med säkerhet får fram vem som begått morden .
Bättre att skynda långsamt och se till att inte missa något viktigt .
Citera
2017-12-23, 16:10
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Uj vad jag tänkt på det där med att man vare sig kan säga hur många gärningshen det var eller verkar kunna hitta DNA på eller runt offren, att man med all säkerhet kan binda någon.
Det enda jag kan komma på är att de inte mördades i huset. Kommer ni i håg att Leif GW svarade väldigt svävande på den frågan i ett avsnitt av veckans brott. Typ. "Ja, de bragders om livet vid brottsplatsen eller i dess närhet." Kanske åkte de med i raggarbilen. Kanske de inte levde när de kom tillbaka.

Jag såg programmet med Leif GW och han sa inte så. Han sa att DNA fanns i brottsplatsen eller i dess närhet. Det var det enda han sa om det.

Om om man kidnappat något i en bil och slagit ihjäl personen i bilen, kör man hem liket efteråt? Det spelar inga roll vilka droger GM tagit, så dum är ingen.
Citera
2017-12-23, 16:30
Medlem
Citat:

He he, ja vem vet, i år kanske tomten kommer utan klappar - och det redan i gryningen!

Ang dammen så går mina funderingar dock mera i banorna att GM i förväg planerade att undanröja bevis - oavsett vad - genom att dumpa dessa i dammen. Förutsatt att mitt tidigare antagande stämmer (att dammen i allt väsentligt döljs av omgivande bergshällar) så menar jag att GM var väl medveten om att det fanns en damm - var den var belägen samt att den var tillräckligt djup. Jag tror att minst 1 av gärningsmännen var bekanta med området. I svaga ögonblick kan jag t o m få för mig att det inte är uteslutet att morden har skett i anslutning till dammen. Handväskan i nyponsnåret motsäger i varje fall inte att så kan vara fallet.

I artikeln du nämnde hävdades att fel fastighet hade pekats ut i något sammanhang. Så kan det säkert vara och eftersom jag själv inte har den ringaste lokalkännedom vore det bra om någon här inne kunde bekräfta att jag inte gått helt vilse i pannkakan, se länk nedan!

Utöver dammen så har turerna kring båten - den som Lonnrot tidigt hittade på Blocket - börjat att spöka igen! Enl min källa har båten flyttats från den garageuppfart där den stått uppställd under hösten. Var den finns idag, när eller varför den flyttats vet jag inte, men den var iaf borta igår (22/12).

Länk till webbkartan:
https://www.hitta.se/kartan/pl/%4D%61%6E%74%6F%72%70%73%20%47%C3%A5%72%64%20%35%2 0%20%4D%61%6E%74%6F%72%70/1006783766!~58.33429,15.25409,15z/tr!i=hoSGFYDr/search!i=1006783766!q=Mantorps%20G%C3%A5rd%205%20% 20Mantorp!t=single!st=plc/tileLayer!l=1
Länk till konversation ang båten:
(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
Citera
2017-12-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Utöver dammen så har turerna kring båten - den som Lonnrot tidigt hittade på Blocket - börjat att spöka igen! Enl min källa har båten flyttats från den garageuppfart där den stått uppställd under hösten. Var den finns idag, när eller varför den flyttats vet jag inte, men den var iaf borta igår (22/12).

Länk till konversation ang båten:
(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

Båtresan till Borensberg som det talas var inte ens i år. Är det ens klart att det var svågerns båt som var till salu? Jag tror inte det har något med saken att göra i vilket fall, ryktet säger att systern med man och MGM inte var så tighta.
Citera
2017-12-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Båtresan till Borensberg som det talas var inte ens i år. Är det ens klart att det var svågerns båt som var till salu? Jag tror inte det har något med saken att göra i vilket fall, ryktet säger att systern med man och MGM inte var så tighta.
Du blandar nog ihop Borensberg med Bergs Slussar. Det har, såvitt jag kunnat se, inte uttryckligen hävdats att det förekommit någon båtresa till just Borensberg, däremot har det pratats om bankomatuttag där.

Mycket möjligt att syster o svåger inte hade så mycket kontakt med MGM, men det utesluter för den skull inte att MGM - eller ngn annan - fick låna båten över helgen. Svågern behöver naturligtvis inte vara inblandad i mordet på något sätt. Det borde vara jobbigt nog att äga en båt som är inblandad - om det nu är så. Vilket vi inte vet, vi bara spekulerar!

Svågern stod som säljare i annonsen, så ja, det är nog att anse som klarlagt att det var hans båt.
Senast redigerad av GoHaremBuntland 2017-12-23 kl. 17:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in