2017-12-22, 16:42
Medlem
”Det är anmärkningsvärt, det finns en empatilöshet här som förvånar mig”, säger statsvetarprofessorn Marie Demker om finansminister Magdalena Anderssons uttalanden *i DN om att asylsökande inte borde söka sig till Sverige.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsvetare-magdalena-anderssons-empatiloshet-forvanar-mig/

@mariedemker, ENLIGT FN HAR ENDAST 4% AV DE NYANLÄNDA I EUROPA ASYLSKÄL!

Märkligt hur man kan titulera sig statsvetarprofessor och ändå vara så ignorant?
Citera
2017-12-22, 16:46
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madjazz
”Det är anmärkningsvärt, det finns en empatilöshet här som förvånar mig”, säger statsvetarprofessorn Marie Demker om finansminister Magdalena Anderssons uttalanden *i DN om att asylsökande inte borde söka sig till Sverige.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsvetare-magdalena-anderssons-empatiloshet-forvanar-mig/

Märkligt hur man kan titulera sig statsvetarprofessor och ändå vara så ignorant?

Inte alls märkligt med betänkande att Marie Demker lever ihop med Ulf Bjereld.
Citera
2017-12-22, 16:47
Medlem
Rollinghands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Ska man verkligen på fullaste allvar tro att regeringen tillåter att två ministrar går ut och spontant tar ställning i dessa frågor? Karriärister riskerar ingenting. Troligtvis vill man markera inför valrörelsen!

De kommande dagarna blir avgörande. Om Magdalena Andersson tvingas till avbön för sin hädelse (eller om hon tvingas bort från regeringen) är det en tydlig signal om att det fortfarande är Miljöpartiet som sätter agendan.
Citera
2017-12-22, 16:47
Avslutad
Citat:

Det är farligt när högt uppsatta inte ser verkligheten.
Citera
2017-12-22, 16:50
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Ska man verkligen på fullaste allvar tro att regeringen tillåter att två ministrar går ut och spontant tar ställning i dessa frågor? Karriärister riskerar ingenting. Troligtvis vill man markera inför valrörelsen!

Inget sossesvin öppnar käften om inte partiledaren först sagt sitt. Löfven inser att det är klokare att göra några bondeoffer bland statsråden än själv bära hundhuvudet för den förlorade värdegrunden inom sosseriet. Han vill slippa ansvaret precis som Fridolin offrade Romson som fick ta all skit när MP dansade efter Löfvems pipa. Ingen klok människa tror ändå på vad dessa quislingar kläcker ur sig när valåret närmar sig. De har varken trovärdighet eller ryggrad.
Citera
2017-12-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Därför att dumsvensken förmodligen köper det tyvärr

och...när man redan har tagit ära och heder av oss svenskar......och i alla dessa invällare betraktar oss som imbeciller utom all räddning....när det delades ut mat till Welcome Refuges.... och svenska hemlösa bad också att få en macka .....fick dom det på Stockholms centralstation?...Nej ...dom är svennar knarkare, alkolister etc.När dessa skadadeförsökte få igång derads disfunktionella liv med att skaffa en bostad ...fick dom det? Det fanns INGA PENGAR!!!! För dessa underbegåvade finns inga pengar.... Vi höjer pensionsåldern, vi neka rsjukkassa för som som är sjuka, etc etc.En skam för de elitiska människor som nu tror att de är Gud Fader Själva ...när dom jmf sig själv med världen pga (i många fall tillkansade examina på fusk)tycker sig vara mer än ngn annan...like me too.... från att ha varit ett homogent samhälle..... till att Vi i landet ska gå till ett induvalistiskt samhälle... det var planen..... till dags daum.....splittra upp hela samhället .... där våra politiker säger.... Vi ska inte polarisera ...där Du har mat på bordet och den andra inte har det.... tankarna förs osökt ....till DIG som troll och Din SEKT på detta MEDIA.
Citera
2017-12-22, 17:05
Medlem
DoungAs avatar
Kanske har sossarna fått bakläxa av LO som verkar ha en annan inställning än sossarna. I alla fall om man läser här:
http://www.dagensarena.se/innehall/lo-vill-andra-migrationspolitiken/

Och nu försöker man öppet pressa MP och distansera sig från dem.
Det är inte första eller sista gången sossarna tvärvänder. Det har hänt i flera andra stora frågor genom historien. Det går trögt som fan, sen helt plötsligt lägger de om politiken helt. Kanske en trög intern process... vad vet jag?
Citera
2017-12-22, 17:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikdenhalte
Tyvärr har Du rätt i mkt i Ditt inlägg....men det är inte invällarna som står vid soppköket....när det sker utan helt vanliga svenkar och ensammanstående, pensionärer då deras klaner har ett helt annat kitt för att hålla ihop och hjälpa varandra m.a.o de står betydligt bättre rustade för ett dylikt scenario. Emedan vi inhemska har glömt den kultur som rådde under efterkrigstiden.
Ensam är inte stark.

Viktigt inlägg som allt för många svenskar inte inser.
Ensam är inte stark...och Staten är inte där och hjälper dig när skiten når fläkten.
Citera
2017-12-22, 17:08
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:

"Det hon borde ha sagt, om jag var hennes talskrivare, är att de länder som sätter sig på tvären också borde vara med och lösa problemet."

Ja, jo, det kan man ju tycka. Men att förklara HUR Sverige ska kunna förmå dessa tvära länder att vara med och lösa problemet borde väl vara vad politikerna ska ägna sig åt, inte skriva önskelistor till tomten inför öppen ridå?
Citera
2017-12-22, 17:12
Medlem
MADs avatar
Citat:

Vem är Marie Demker egentligen?
Jag läste också den artikeln i DN och hon är ju makalöst osaklig i hennes kritik.
Låter ju mer som hennes personliga åsikt än en seriös analys.

Just nu ojar sig Per Gharton över Magdalenas uttalande i Studio 1.
Citera
2017-12-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikdenhalte
och...när man redan har tagit ära och heder av oss svenskar......och i alla dessa invällare betraktar oss som imbeciller utom all räddning....när det delades ut mat till Welcome Refuges.... och svenska hemlösa bad också att få en macka .....fick dom det på Stockholms centralstation?...Nej ...dom är svennar knarkare, alkolister etc.När dessa skadadeförsökte få igång derads disfunktionella liv med att skaffa en bostad ...fick dom det? Det fanns INGA PENGAR!!!! För dessa underbegåvade finns inga pengar.... Vi höjer pensionsåldern, vi neka rsjukkassa för som som är sjuka, etc etc.En skam för de elitiska människor som nu tror att de är Gud Fader Själva ...när dom jmf sig själv med världen pga (i många fall tillkansade examina på fusk)tycker sig vara mer än ngn annan...like me too.... från att ha varit ett homogent samhälle..... till att Vi i landet ska gå till ett induvalistiskt samhälle... det var planen..... till dags daum.....splittra upp hela samhället .... där våra politiker säger.... Vi ska inte polarisera ...där Du har mat på bordet och den andra inte har det.... tankarna förs osökt ....till DIG som troll och Din SEKT på detta MEDIA.
Vad sant!
Citera
2017-12-22, 17:18
Medlem
Har de bara empati för "flyktingar" men inte för svenskarna som röstade på dem?
Man kräks. Bort med de nästa val!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in