2017-12-22, 15:06
Medlem
Unizeros avatar
Detta är bara en skenmanöver.
Uttalandet saknar substans eftersom man under hela mandatperioden har varit handlingslös i frågan.
Löfven har ju även sagt att Europa inte skall bygga några murar.

Hade man utvisat 100,000+ människor under denna mandatperiod hade åtminstone uttalandet haft relevans i debatten.

Detta är röstfiske, inget annat.
Citera
2017-12-22, 15:08
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Skulle tro det. Han är i alla fall asylaktivist och flitigt påhejad av Vistårinteut och inte minst 'stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar' där han ofta redovisar sina skrivelser och aktiviteter ...

@UlfBjereld
·
3h
Magdalena Andersson tror det är bättre för flyktingarna själva om de söker asyl någon annanstans än i Sverige. Undrar verkligen vilka länder hon tänker på då.

Bjereld byter nu parti?
Senast redigerad av NAVYSEALTEAM6 2017-12-22 kl. 15:11.
Citera
2017-12-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det där kan du ju inte tro på själv. Man har babblat om att integrationen måste bli bättre sen 30 år tillbaka, man har öst in miljarder i olika integrationsprojekt och inget har funkat.

När man har känt till något i 30 år och satsat enorma summor pengar på det, och ändå inte varit framgångsrik, då säger det ganska tydligt att det inte går. Endast idioter tror annorlunda.

Finns det pålitliga siffror om hur mycket integrationen har kostat/kostar/kommer att kosta? Eller är de hemliga? Regeringenstalar om transparens - visa upp då siffrorna för svenska folket. Vågar de?
Citera
2017-12-22, 15:16
Medlem
Returpappers avatar
Nu är den fåniga lilla pojken Frid & flin ute och säger ifrån. De är inte regeringens åsikt. Kris sammanbrott inför valet?? Taktik, desperation, avståndstaganden i syfte att framstå i bättre dager för egna väljare. Kan i hoppas på lite råkurr i regeringen??

https://www.dn.se/nyheter/politik/fridolin-tar-avstand-fran-finansministerns-asyluttalande/
Citera
2017-12-22, 15:23
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nu är den fåniga lilla pojken Frid & flin ute och säger ifrån. De är inte regeringens åsikt. Kris sammanbrott inför valet?? Taktik, desperation, avståndstaganden i syfte att framstå i bättre dager för egna väljare. Kan i hoppas på lite råkurr i regeringen??

https://www.dn.se/nyheter/politik/fridolin-tar-avstand-fran-finansministerns-asyluttalande/

Fridolin tar avstånd från sin egen hjärna, hur ser samtalet ut egentligen mellan sossarna och mp
Citera
2017-12-22, 15:23
Medlem
F.Hansens avatar
Bra, acceptans, vi har tagit emot för många. När kan vi skicka ut de som är "för många"?
Citera
2017-12-22, 15:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
@UlfBjereld
·
3h
Magdalena Andersson tror det är bättre för flyktingarna själva om de söker asyl någon annanstans än i Sverige. Undrar verkligen vilka länder hon tänker på då.

Bjereld byter nu parti?

Det är bra för sossarna om de rensar ut sina invandringsextremister. Bra för politiken i Sverige att partierna renodlar sig i invandringsfrågan. Bjereld blir väl kommunist?
Citera
2017-12-22, 15:30
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Bra, acceptans, vi har tagit emot för många. När kan vi skicka ut de som är "för många"?
Som det ser ut nu så är det ännu dyrare att skicka ut packet. Chartrade plan för miiiiljoooner och ett 10-tal som kommer iväg.

De måste stålsätta sig och sluta mjäka så jävla mycket. Lägg hundra miljoner och kör i skytteltrafik tack.
Citera
2017-12-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Jag tror det handlar om taktik inför valet. Alla utom yttersta vänstern, där jag räknar in miljömupparna, inser att situationen är ohållbar. Så (s) håller sakta men säkert på att positionera om sig. Ett uttalande här, ett annat där osv. Och finansministern är det ingen som flyttar på allra minst Frid & flin .
Citera
2017-12-22, 15:56
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Att integrationen inte fungerar behöver inte betyda att Sverige har tagit in för många, det betyder att mer resurser måste gå till integrationsprojekt.
Tusentals clitoral återskapande – inte billigt men det visar att Sverige bryr sig.
Citera
2017-12-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Du har rätt de är Quislingar som förrådde landet. Så bör de behandlas .
Ta ad notam...nota bene! Reinfeldt! Vilken plats förtjänar denne i den svenskahistoria? Det var han som öppnade opp helvetens portar ......och som lakej till vilken Mammon tjänar denna ? Från att vara en M är nu röstande all på detta parti ...dissad för all evig tid..... då jag förstår att denna kår är endast ett skojarpatrask och ett globalistiskt parti....förespråkare i klädda i fårakläder....och är i total avsaknad av "äkta" känsla "heder" och " stolthet" över vårt land.....Christersson....Lööf....,dessa totalt avsaknade av empatiska förmågor som för deras egna EGON framstår som odjur..... och undertecknad med min rösträtt och allas vår rösträtt så framstår Vi ...som dom sirener Vi är som med en dåras envishet upprepat som en mantra ...det här är åt helvete och bemötts med spott och spe.....Goethes intro ...att vilja ont med verka gott....tycks för mig vara en förbannad paradox.... och då med tanke långsiktigt när historien redan har visat i på alla olika världsdelar visar att kulturer ej kan hålla sams. Inget nytt under solen. Platons försvarstal skrivet för Sokrates.... jag vet inte intet....men det finns dom som vet mindre en jag......mitt försvarstal med detta inlägg lyder som följer ...Jag inser att jag är korkad ...Men dessvärre inser inte medmänniskor att dom är det också.
Ödmjukast / erik den halte
Citera
2017-12-22, 16:24
Medlem
Ska man verkligen på fullaste allvar tro att regeringen tillåter att två ministrar går ut och spontant tar ställning i dessa frågor? Karriärister riskerar ingenting. Troligtvis vill man markera inför valrörelsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in