2017-12-22, 04:38
Medlem
Signaturums avatar
Man blir ju som malmöit lite nervös när man ser hur mycket pengar vi har spenderat över dom senaste två fönstren.
Nu är Europa mer eller mindre ett måste för oss, allt annat är ett fiasko.
Citera
2017-12-22, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
8 mille är fan sjukt mycket för en orutinerad vänsterback. Och en del säger när MFF eller andra lag spelar hem miljoner att det inte gagnar de andra lagen, tss. Nåväl, får se vad det mynnar ut i. känns som ett ockerköp. I jämförelse är väl värdet på Bojanic 47 mille nu då
Jämnar ju dock inte ut det faktum att Malmö just nu är överlägsna i svensk fotboll vilket knappast gynnar någon annan än MFF.

Nej, folk som håller på sina konkurrenter i Europa kommer jag aldrig att förstå mig på.
Citera
2017-12-22, 07:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Skulle tippa att Sakor ligger 2-3 miljoner.
Vad det gäller Sören så känns det mer rätt att han lämnar än att stanna. Det är dags för IFK att göra en riktig renovering nu.

Har du någon koll på vad IFK har för pengar att handla för?

Sedan har jag förstått att Sam Adekugbe är klar.

Som nämns nedan lär vår budget för transfers vara helt avgörande huruvida Dahlberg sticker eller ej, men ser vi till att handla för pengar vi redan har vilket givetvis är det enda man kan handla för så lär vi inte lägga mycket i vinter utan försöka utnyttja fynd och "Grens oerhörda kontaktnät".

Sakor ligger sannolikt närmare 2 mille än andra siffror som nämnts ja.

Sam A blir kvar ja, det lär väl resultera i att Billy vill röra på sig då han gjort klart att han vill vara så garanterad speltid det går och det blir han inte nu. Givetvis skall man vara bättre än sin konkurrent och där är inte Billy än så isf är det inget att göra åt att han väljer att lämna, vill man absolut inte vara kvar skall man inte vara det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Hur mycket man har att lägga på övergånger styrs nog väldigt mycket av om Dahlberg lämnar, samt för hur mycket. Lönemässigt har man frigjort en del med Bjärsmyr, Rieks och Rogne. Ganska rejäla löneposter som försvinner. Intressant och se vad som händer med Alvbåge, saftig lön även där.

Alvbåge måste ju lämna, Stabaek dit han var utlånad ville ju ha kvar honom och dom trivdes ju där hela familjen tydligen. Låter som en bra lösning att vi låter honom gå dit för en liten peng mot att slippa lönen. Målvaktsmässigt sitter vi på Dahlberg, Dahlin och Amos ändå och sticker Dahlberg har vi två kvar samt antagligen ett nyförvärv med betydligt lägre lön än Alvbåge.

Sedan skall man beträffande lönerna också minnas att vi inte skall dit upp igen utan vi sparar ju via att göra oss av med sådana spelare. Det är ett tvång, vi skall inte spara mer dock utan öka intäkterna istället men vi kan som sagt inte gå upp till såpass höga lönenivåer som vi haft ett tag nu...
Citera
2017-12-22, 10:51
Medlem
Citat:
Hur mycket man har att lägga på övergånger styrs nog väldigt mycket av om Dahlberg lämnar, samt för hur mycket. Lönemässigt har man frigjort en del med Bjärsmyr, Rieks och Rogne. Ganska rejäla löneposter som försvinner. Intressant och se vad som händer med Alvbåge, saftig lön även där.

Det här är väl ändå första övergången från en svensk klubb som med största sannolikhet inte blivit av om inte Malmö hade sin skattkista? Sarfo till viss del, men den typen av övergång har man ändå sett tidigare i allsvenskan.

Men som du säger 8 miljoner för en ytterback hade man nog inte lagt tidigare.
Det känns bra att om alla 4:as lön försvinner. Men om man "handlar för Dahlberg pengar så känns det märkligt. Om han inte är till 100% såld.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Som nämns nedan lär vår budget för transfers vara helt avgörande huruvida Dahlberg sticker eller ej, men ser vi till att handla för pengar vi redan har vilket givetvis är det enda man kan handla för så lär vi inte lägga mycket i vinter utan försöka utnyttja fynd och "Grens oerhörda kontaktnät".

Sakor ligger sannolikt närmare 2 mille än andra siffror som nämnts ja.

Sam A blir kvar ja, det lär väl resultera i att Billy vill röra på sig då han gjort klart att han vill vara så garanterad speltid det går och det blir han inte nu. Givetvis skall man vara bättre än sin konkurrent och där är inte Billy än så isf är det inget att göra åt att han väljer att lämna, vill man absolut inte vara kvar skall man inte vara det heller.

Alvbåge måste ju lämna, Stabaek dit han var utlånad ville ju ha kvar honom och dom trivdes ju där hela familjen tydligen. Låter som en bra lösning att vi låter honom gå dit för en liten peng mot att slippa lönen. Målvaktsmässigt sitter vi på Dahlberg, Dahlin och Amos ändå och sticker Dahlberg har vi två kvar samt antagligen ett nyförvärv med betydligt lägre lön än Alvbåge.

Sedan skall man beträffande lönerna också minnas att vi inte skall dit upp igen utan vi sparar ju via att göra oss av med sådana spelare. Det är ett tvång, vi skall inte spara mer dock utan öka intäkterna istället men vi kan som sagt inte gå upp till såpass höga lönenivåer som vi haft ett tag nu...

Jag var mer nyfiken på kapital utan Dahlberg pengar.
Vad det gäller målvaktssoidan. Är Dahlin inte allsvenskt mtrl som första målis?

Jag tycker inte Billy visade vad han hade att ge förra säsongen, men å andra visade ingen annan heller klass
Alvbåge kan flytta till Oslo . Någon som vet vad som händer med Mix? Vad jag förstått så är Poya väldigt intresserad av att ha han kvar.
Citera
2017-12-22, 11:18
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Helt enig i bäggre frågorna. Enda jag läst kring Alvbåge var att Stabeks tränare var nöjd, men att han inte pratat med sportchefen. Det är bara att hålla tummarna.

Citat:
Någon som vet vad som händer med Mix? Vad jag förstått så är Poya väldigt intresserad av att ha han kvar.
Det har varit helt tyst kring Diskerud mer eller mindre. Det verkar ju ha varit ganska knepigt att förhandla redan när han skulle hit. Gissar att det inte har förändrats nämnvärt. Tror han har ganska mycket mer att visa än det vi såg i år.
Citera
2017-12-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Man blir ju som malmöit lite nervös när man ser hur mycket pengar vi har spenderat över dom senaste två fönstren.
Nu är Europa mer eller mindre ett måste för oss, allt annat är ett fiasko.
Ni har väl sålt Tinnerholm, Sana, Rakip, Lewicki, Berget, Carvalho, Yotun, Wolf Eikrem... lite pengar borde Danne väl hämtat hem eller släppte dem för sent?
Citera
2017-12-22, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ni har väl sålt Tinnerholm, Sana, Rakip, Lewicki, Berget, Carvalho, Yotun, Wolf Eikrem... lite pengar borde Danne väl hämtat hem eller släppte dem för sent?
2 av de sålde MFF. Resten bosman
Citera
2017-12-22, 13:59
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nej, folk som håller på sina konkurrenter i Europa kommer jag aldrig att förstå mig på.
Klart du inte gör, Bajen spelar ju aldrig i Europa.
Allsvenskan och andra lags (till viss del) koefficient-poäng ökar oavsett vilket lag som gör bra ifrån sig. Det gynnar lag som har ambitioner att gå långt i Europa nästkommande år. Östersund har gjort ett hästjobb poängmässigt denna säsongen.
Citera
2017-12-22, 14:25
Medlem
civilians avatar
Randrup klar för Helsingborg, tydligen. Mycket klok värvning. En jävla krigare vars kontrakt jag gärna sett förlängt. Nåväl, grattis HIF.
Citera
2017-12-22, 15:14
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Klart du inte gör, Bajen spelar ju aldrig i Europa.
Allsvenskan och andra lags (till viss del) koefficient-poäng ökar oavsett vilket lag som gör bra ifrån sig. Det gynnar lag som har ambitioner att gå långt i Europa nästkommande år. Östersund har gjort ett hästjobb poängmässigt denna säsongen.

Och hade inte Malmö varit i den position man är nu hade du resonerat på ett helt annat sätt än vad du gör nu, det där går åt båda hållen.
Citera
2017-12-22, 15:26
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Randrup klar för Helsingborg, tydligen. Mycket klok värvning. En jävla krigare vars kontrakt jag gärna sett förlängt. Nåväl, grattis HIF.

Har HIF verkligen sanerat sin ekonomi såpass? Henrik Larsson opererade ju under en regel om max 30 000 i lön, sen om det verkligen var så eller inte vet jag inte, men Abubukari och nu Randrup låter som ganska dyra värvningar lönemässigt. Förvisso har man släppt Peter Larsson och ett par till.
Citera
2017-12-23, 07:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Det känns bra att om alla 4:as lön försvinner. Men om man "handlar för Dahlberg pengar så känns det märkligt. Om han inte är till 100% såld.

Jag var mer nyfiken på kapital utan Dahlberg pengar.
Vad det gäller målvaktssoidan. Är Dahlin inte allsvenskt mtrl som första målis?

Jag tycker inte Billy visade vad han hade att ge förra säsongen, men å andra visade ingen annan heller klass
Alvbåge kan flytta till Oslo . Någon som vet vad som händer med Mix? Vad jag förstått så är Poya väldigt intresserad av att ha han kvar.

Dahlberg är inte såld nej, och vi lär definitivt inte handla för pengar vi inte har.
Nu ska man inte måla hin håle på väggen men Dahlberg kan ju gå sönder idag så att räkna in cash där är givetvis galet.

Dahlin har stått i allsvenskan, gjorde första vändan inte direkt bra ifrån sig, har när Dahlberg varit väck/vilats i några enstaka matcher gjort det bra denna säsong men det är ingen man håller i handen en hel allsvensk säsong känner jag. Dock hellre en billig Dahlin än en svindyr Alvbåge.
Amos får stå på tillväxt.

Billy har fått sina chanser och jag börjar tvivla på att han nånsin når den höjd vi alla på läktaren hoppades/trodde när han kom fram, det är ingen ny lyckad vb likt dom senaste vi haft där direkt.

Mix ser jag som förlorad, det kan givetvis bli så att han återvänder men man skall förhandla med MLS i sig om jag fattat det rätt och han lär inte bli billig direkt, sedan tycker jag inte att Mix mer än enstaka gånger kom upp i någon jätteklass hos oss.

Citat:
Helt enig i bäggre frågorna. Enda jag läst kring Alvbåge var att Stabeks tränare var nöjd, men att han inte pratat med sportchefen. Det är bara att hålla tummarna.

Det har varit helt tyst kring Diskerud mer eller mindre. Det verkar ju ha varit ganska knepigt att förhandla redan när han skulle hit. Gissar att det inte har förändrats nämnvärt. Tror han har ganska mycket mer att visa än det vi såg i år.

Det läste jag med, samt då att Alvbåge själv sa att han trivdes där. Frågan är väl egentligen mest om familjen vill bryta upp från Göteborg när han bara har något/några år kvar som målvakt. Tvivlar på att han kör till han är 40...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in