Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Det känns bra att om alla 4:as lön försvinner. Men om man "handlar för Dahlberg pengar så känns det märkligt. Om han inte är till 100% såld.
Jag var mer nyfiken på kapital utan Dahlberg pengar.
Vad det gäller målvaktssoidan. Är Dahlin inte allsvenskt mtrl som första målis?
Jag tycker inte Billy visade vad han hade att ge förra säsongen, men å andra visade ingen annan heller klass

Alvbåge kan flytta till Oslo

. Någon som vet vad som händer med Mix? Vad jag förstått så är Poya väldigt intresserad av att ha han kvar.
Dahlberg är inte såld nej, och vi lär definitivt inte handla för pengar vi inte har.
Nu ska man inte måla hin håle på väggen men Dahlberg kan ju gå sönder idag så att räkna in cash där är givetvis galet.
Dahlin har stått i allsvenskan, gjorde första vändan inte direkt bra ifrån sig, har när Dahlberg varit väck/vilats i några enstaka matcher gjort det bra denna säsong men det är ingen man håller i handen en hel allsvensk säsong känner jag. Dock hellre en billig Dahlin än en svindyr Alvbåge.
Amos får stå på tillväxt.
Billy har fått sina chanser och jag börjar tvivla på att han nånsin når den höjd vi alla på läktaren hoppades/trodde när han kom fram, det är ingen ny lyckad vb likt dom senaste vi haft där direkt.
Mix ser jag som förlorad, det kan givetvis bli så att han återvänder men man skall förhandla med MLS i sig om jag fattat det rätt och han lär inte bli billig direkt, sedan tycker jag inte att Mix mer än enstaka gånger kom upp i någon jätteklass hos oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
SGustafsson91
Helt enig i bäggre frågorna. Enda jag läst kring Alvbåge var att Stabeks tränare var nöjd, men att han inte pratat med sportchefen. Det är bara att hålla tummarna.
Det har varit helt tyst kring Diskerud mer eller mindre. Det verkar ju ha varit ganska knepigt att förhandla redan när han skulle hit. Gissar att det inte har förändrats nämnvärt. Tror han har ganska mycket mer att visa än det vi såg i år.
Det läste jag med, samt då att Alvbåge själv sa att han trivdes där. Frågan är väl egentligen mest om familjen vill bryta upp från Göteborg när han bara har något/några år kvar som målvakt. Tvivlar på att han kör till han är 40...