2017-12-21, 10:05
Medlem
groovesnuss avatar
Paulinho förlänger med Häcken. Skönt!
Citera
2017-12-21, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Paulinho förlänger med Häcken. Skönt!

Har ni bandage och gips så att det räcker då?
Citera
2017-12-21, 10:13
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Vajebah Sakor kritar på ett 3 års-kontrakt och vi utnyttjar alltså köpoptionen. Summan blir intressant, gissningsvis mellan 3-6 miljoner. Nu står det även klart att Rieks lämnar oss. Klass-spelare med höga toppar men även djupa dalar. Intressant vem hans ersättare blir, och jag tycker det är skönt att vi kan börja om på nytt, utan Rieks. Tack för allt Sören!

Inte en chans i helvetet att sakor kostade 6 miljoner.
Citera
2017-12-21, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
MäCktiga gnaget spänner bågen och värvar Sundsvallrejects
Gjort ändå 7 assist som ytterback. Han är något långsammare än Lindqvist men ändå snabb.
https://youtu.be/ebKpa3QusNs assist
Citera
2017-12-21, 11:50
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det lär knappast vara några sex mille, sannolikt inte ens tre.

Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Inte en chans i helvetet att sakor kostade 6 miljoner.

Det var en maxsumma, jag tror inte heller att han kostade 6 mille, men iallafall minimum 3 miljoner, hans marknadsvärde ligger på 3.5 miljoner, enligt Transfermarkt som är skickliga på att värdera, sen är han ung också också och vi var tvungna att lösa ut honom från kontraktet. Mindre än 3 tror jag inte på, men det får tiden utvisa.
Citera
2017-12-21, 12:09
Medlem
simonvps avatar
Citat:
MäCktiga gnaget spänner bågen och värvar Sundsvallrejects

Nu kan jag inget om Lundström men det är väl exakt den typen av ”fynd” som visar på bra scouting/sportcheferi? Östersund har ju haft det som sin ”nisch” när man värvat. Blomberg var väl en sån värvning från HBK också?

En möjlig aspekt kan ju vara att han ses som back up till Sundgren vars hälsa, i värsta fall, blir värre nästa år.
Citera
2017-12-21, 14:04
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Har ni bandage och gips så att det räcker då?

Snittar man 0,5 mål/match så gör det inget om man är borta ibland
Citera
2017-12-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Gjort ändå 7 assist som ytterback. Han är något långsammare än Lindqvist men ändå snabb.
https://youtu.be/ebKpa3QusNs assist
Hur vet du att Lindqvist är snabbare! Lundström är riktigt snabb nen kan vara vårdslös i försvarsspelet när han går in med full fart i närkamperna.
Citera
2017-12-21, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesheposet
Hur vet du att Lindqvist är snabbare! Lundström är riktigt snabb nen kan vara vårdslös i försvarsspelet när han går in med full fart i närkamperna.
Kolla intervjuerna med Lundström. Han erkänner att Lindkvist är 2 hundradel snabbare :P
Citera
2017-12-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det lär knappast vara några sex mille, sannolikt inte ens tre.

Det är precis sådär jag också tycker om att Sören lämnar oss, i sina bästa stunder en av seriens absolut bästa spelare men det har tyvärr varit mer sällsynt med dessa insatser på slutet och skall vi nu då bygga om så känns det rätt.
Sedan skall man givetvis inte se förbi det faktum att skatten sedan i somras gjort honom galet mycket dyrare att ha kvar. Helt övertygad om att om han kunnat få samma lön framgent med hade han stannat men det hade vi inte råd med.

Nu tror jag verkligen inte på en sådan summa och dessutom har Wiberg varit ute och sagt att det skall till något speciellt om han ska punga ut med mer pengar för "extra-affärer" nu. Jag tror att han bidar sin tid och väntar på att finansiera lite hemvändare om ett tag istället.
Skulle tippa att Sakor ligger 2-3 miljoner.
Vad det gäller Sören så känns det mer rätt att han lämnar än att stanna. Det är dags för IFK att göra en riktig renovering nu.

Har du någon koll på vad IFK har för pengar att handla för?

Sedan har jag förstått att Sam Adekugbe är klar.
Citera
2017-12-22, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag trodde inte att Jeremejeff skulle lyckas så bra som han har gjort. Annars har vi ju Kralj och ni har Emil som "hjälpgumma".

Va tusan snart är vi ju Häcken B.

8 mille är fan sjukt mycket för en orutinerad vänsterback. Och en del säger när MFF eller andra lag spelar hem miljoner att det inte gagnar de andra lagen, tss. Nåväl, får se vad det mynnar ut i. känns som ett ockerköp. I jämförelse är väl värdet på Bojanic 47 mille nu då
Citera
2017-12-22, 02:37
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Skulle tippa att Sakor ligger 2-3 miljoner.
Vad det gäller Sören så känns det mer rätt att han lämnar än att stanna. Det är dags för IFK att göra en riktig renovering nu.

Har du någon koll på vad IFK har för pengar att handla för?

Sedan har jag förstått att Sam Adekugbe är klar.
Hur mycket man har att lägga på övergånger styrs nog väldigt mycket av om Dahlberg lämnar, samt för hur mycket. Lönemässigt har man frigjort en del med Bjärsmyr, Rieks och Rogne. Ganska rejäla löneposter som försvinner. Intressant och se vad som händer med Alvbåge, saftig lön även där.

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
8 mille är fan sjukt mycket för en orutinerad vänsterback. Och en del säger när MFF eller andra lag spelar hem miljoner att det inte gagnar de andra lagen, tss. Nåväl, får se vad det mynnar ut i. känns som ett ockerköp. I jämförelse är väl värdet på Bojanic 47 mille nu då
Det här är väl ändå första övergången från en svensk klubb som med största sannolikhet inte blivit av om inte Malmö hade sin skattkista? Sarfo till viss del, men den typen av övergång har man ändå sett tidigare i allsvenskan.

Men som du säger 8 miljoner för en ytterback hade man nog inte lagt tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in