Citat:
Magdalena Anderssons utspel i Dagens Nyheter om att flyktingar bör söka sig till andra länder, i kombination med att antalet asylsökande som kommer minskar, och de siffror jag visade, att en allt lägre andel asylsökande beviljas asyl, bekräftar min tes, att politikerna svängt, och att därmed Stockholms Läns planerade befolkningsökning inte kommer att inträffa. Det kommer inte bli några 35-40 tusen per år framöver.
Och från detta har vi ett rakt orsakssamband till bostadsmarknaden, och vad vi kan vänta oss där.
Barkarbystaden är väl just nu kandidat nummer ett till att bli ett monument över Reinfeldts massimmigrationsplaner, som folket till slut satte stopp för.
Och från detta har vi ett rakt orsakssamband till bostadsmarknaden, och vad vi kan vänta oss där.
Barkarbystaden är väl just nu kandidat nummer ett till att bli ett monument över Reinfeldts massimmigrationsplaner, som folket till slut satte stopp för.
Jag tror att ledande moderater och dito socialdemokrater har insett att utvecklingen med hög invandring av lågt utbildade människor, från kulturer som skiljer sig mycket från vår, måste vändas nu om vi inte skall behöva minska välfärden rejält. För några månader sedan började Ulf Kristersson tala klarspråk och så tydlig som Magdalena Andersson var i Dn idag har väl inget socialdemokratiskt statsråd varit i modern tid. Det finns en anledning till att det var hon som skickades fram för att leverera budskapet. Det här skall paketeras i en ekonomisk förpackning.
Sverige är ju extrem i World Values studien*. Vi är rationella, inte traditionella. Det gör ju att vi också kan vända på en femöring. Vilket vi nu gör. Jag tror finansdepartementet gjort klart för Migrationsverket att mängden uppehållstillstånd måste ner. Därav färre beviljade i första instans (siffrorna du presenterade häromdagen). Jag skulle inte heller bli förvånad om det även blir rejält minskade bidrag/ändrade regler för migranter i syfte att få människor att återvända till sina hemländer. Förslagen kommer komma som ett pärlband.
Det blir inget av de nya städer som bara kommit till projektstadiet. Barkarbystaden tror jag kommer byggas men det kommer ta ett decennium.
För att leverera ett positivt budskap så här inför jul, så tror jag på en revansch för utbildning och bildning. Bostads- mark- och kreditbubblans tidevarv har ju premierat yta före innehåll. Nu slår pendeln tillbaka.
*https://www.iffs.se/media/1906/culturemap_may2015.jpeg
Senast redigerad av Tullius 2017-12-22 kl. 00:40.
Senast redigerad av Tullius 2017-12-22 kl. 00:40.