Admin får flytta tråden om den hamnat fel. Den placerades här för att det är uppenbart att det sker kriminell aktivitet inom föreningen, men framför allt är det kriminella som drar i snörena i periferin av organisationen. Och dessutom behöver jag hjälp av Flashbacks ökända utredare för att komma till botten med detta. Därför tror jag tråden gör sig mest rätt här, jämfört med t.ex. Företagsskvaller, Hockey eller Supporterkultur.
AIK Hockey börjar likna en maffiaorganisation, med kriminella och hala låtsasaffärsmän som styr i kulisserna. Föreningen har blivit söndertrasad av bristande ekonomi och inkompetent ledning och en skrämmande maktbalans som hålls i schack av ytterst tveksamma individer.
Flashback – hjälp mig reda ut hur allt detta hänger ihop, så vi får veta sanningen en gång för alla!
Nyckeln i allt detta torde vara att hitta kopplingar mellan tf styrelsemedlem Johan Segui och Firman Boys, eller Segui och Galotta (som ju bevisligen åtminstone är bekant med flera i FB).
Bakgrundsinfo:
Vi har sett Jonas Galottas medieutrymme på slutet, ett axplock kan läsas på följande länkar:
(FB) Jonas Galotta
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19931904.ab
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19923949.ab
Söndagsgruppen, ett antal oroliga AIK-supportrar inkl Galotta, tog fram kandidater till styrelsen och Johan Segui i synnerhet. VDn Johansson (som privat lånat ut 10 mkr till AIK hockey till tveksamma villkor) samt flera styrelseledamöter och nyckelpersoner avgick.
Pastorn Johan Segui togs in som tillförordnad styrelsemedlem, som spindeln i nätet, och fördömer visserligen Galottas agerande (banderollen mot Zlatan) offentligt, men låter ändå Galotta vara kvar med medlemsförsäljning för AIKs räkning – än så länge. Det verkar som att den verksamheten drivs tillsammans med Angelo Cantavenera (smeknamn Anchie), som är ökänd inom huligankretsar och dessutom sägs vara en av Firman Boys grundare.
Johan Segui har ju som bekant själv en ytterst tveksam bakgrund dels som Black Armys ordförande (på den tiden klackarna var stökiga), men framför allt som aktad HA-medlem (!). Dessutom har han gång på gång varit försvarande till diverse incidenter regisserade av Firman Boys. Det har alltid förvånat mig att han fått en så pass stor roll inom AIK (fotboll), men det MÅSTE finnas en koppling mellan honom, Galotta och Firman Boys på ett större plan – som alltså genomsyrar hela AIK men i denna tråd vill jag för enkelhetens skull fokusera på hockeyn. Segui har gång på gång lyckats ”komma undan”, inte minst efter Uppdrag Granskning.
Noterar t.ex. hur han är Facebook-vän med flera Firman Boys medlemmar, såsom Fredrik Gard som ju hängdes ut i Insider. Samtidigt är Segui’s vänlistor inte publika (dvs man kan inte gå in på hans sida och se vilka han är vän med, men går man via vännen kan man ju se dennes vänner där Segui ingår). Varför vill han dölja dessa?
Jag tycker det är väldigt lätt att ifrågasätta lämpligheten att Segui, i egenskap av ordförande i fotbollen, och nu involverad i hockeyn, är vän och delar sitt privatliv med Sveriges värsta ligister.
Har inte hittat någon annan direkt koppling mellan Galotta och Firman Boys, förutom att han förmodligen känner många där, jobbar med Cantavenera, och har han en orange Canada Goose-jacka (vilket i sig är långsökt och kan vara en tillfällighet, men med tanke på hans fanatism är kopplingen till Firman inte helt otänkbar).
Finns något om Galottas advokat, Ashman, som kan vara av intresse i fallet? Han är också med i styrelsen i föreningen samt ordförande i AIK Ishockey AB.
Nu jävlar ska sanningen fram. Flashback hjälp mig att nysta vidare i detta – var finns ytterligare kopplingar mellan Galotta, Segui och Firman Boys?