2017-12-19, 23:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ursäkta, jag har lite svårt för dessa anklagelser mot Johaug, hon är ju avstängd helt enligt reglerna, men alla som tänker efter vet och förstår ju att hon knappast sysslade med systematisk doping, läppsalvan var ju boven.

Luktar mest avundsjuka mot norska framgångar.

Läger ner att snacka med dig. Du är helt enögd och förblindad.
Bara en stillsam fråga som avslutning: Om jag smetar tandkräm på mina läppar, skulle du kalla även det för läppsalva då?
Snacka om naiv om du tror att en åkare, som utklassar sina elit-konkurrenter, "råkade" få sig en idealisk anabol steorid samma år som testerna för just denna steorid har förbättrats avsevärt. Såklart inte totalt omöjligt, men extremt osannolikt...
Citera
2017-12-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursäkta, jag har lite svårt för dessa anklagelser mot Johaug, hon är ju avstängd helt enligt reglerna, men alla som tänker efter vet och förstår ju att hon knappast sysslade med systematisk doping, läppsalvan var ju boven.

Luktar mest avundsjuka mot norska framgångar.
Vid förhöret framkom detta:
Metabolitnivån stämmer med läppsalvan, men även en större dos kan ha intagits en tid tidigare.
Citera
2017-12-19, 23:51
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Läger ner att snacka med dig. Du är helt enögd och förblindad.
Bara en stillsam fråga som avslutning: Om jag smetar tandkräm på mina läppar, skulle du kalla även det för läppsalva då?
Snacka om naiv om du tror att en åkare, som utklassar sina elit-konkurrenter, "råkade" få sig en idealisk anabol steorid samma år som testerna för just denna steorid har förbättrats avsevärt. Såklart inte totalt omöjligt, men extremt osannolikt...

Bara för att jag inte delar dina konspirationsteorier om Norsk eventuell doping så är jag enögd?? tror inte det berra.

Salvan som Johaug använde är ju erkänt sårläkande, så är det ju, tandkrämen kan du väl stoppa upp därbak, det verkar behövas?

Hon är avstängd, helt korrekt och enligt regler, , dina konspirationsteorier är vad de är.
Citera
2017-12-20, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Angående vilken sport som är störst på OS så är grafiken på denna sida informativ:
http://www.businessinsider.com/most-popular-olympic-sports-2014-2?r=US&IR=T&IR=T
Konståkning och skidskytte dominerar i de flesta länder, hockey är störst i fyra länder (Sverige, Finland, Lettland och Indien, min älskade längdåkning är störst i Nepal och Togo!
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21

För att hålla mig till ämnet kan jag ju citera två av mina egna inlägg tidigare i tråden.

En artikel som fortfarande är aktuell och som fått för lite uppmärksamhet.

XXL säljer fortfarande hennes kläder i Sverige, helt otroligt, man får väl anta att XXLs ägare förespråkar bruk av anabola steroider.

För att få fram den störta vinteridrotten ska man nog inte bara använda sig av data som mäter tittarintresse. Skulle majoritetsmässigt 10 tittare från Argentina och Peru överträffa 1 miljon svenska tittare?

Skulle nog vilja påstå att den idrott som har flest utövare och flest medaljörer från olika nationer drar det längsta strået.
Citera
2017-12-20, 07:47
Medlem
Citat:
Bara för att jag inte delar dina konspirationsteorier om Norsk eventuell doping så är jag enögd?? tror inte det berra.

Salvan som Johaug använde är ju erkänt sårläkande, så är det ju, tandkrämen kan du väl stoppa upp därbak, det verkar behövas?

Hon är avstängd, helt korrekt och enligt regler, , dina konspirationsteorier är vad de är.

Tandkräm är erkänt uttorkande och alldeles utmärkt som läkemedels-substitut för munsår. Vilket kanske hade föredragits då Johaugs läppar såg precis lika för jävliga ut innan som efter användandet av Trofodermin. Och framförallt, hon hade sluppit avstängning.

Och till draken vill jag också rekommendera tandkräm på fingertopparna, då kanske man slipper dina gycklar-kommentarer i fortsättningen.
Citera
2017-12-20, 08:06
Medlem
DikTs avatar
Citat:
När man kallar en anabol sårsalva, som inte rekommenderas för slemhinnor, för "läppsalva", då visar man med stor tydlighet att man har en agenda som går ut på att förminska allvaret i det som har skett.
Citera
2017-12-20, 20:05
Medlem
berra77s avatar
Bara ett litet tillägg rörande Trofodermin.
Följande står i bruksanvisningen:

"....
do not take by mouth. Consult with your doctor before using this medicine on open wounds, dry, chapped, irritated, or sun-burned skin....."

Tror inte en sekund på att Johaug använt denna salva.
Citera
2017-12-21, 12:35
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Tandkräm är erkänt uttorkande och alldeles utmärkt som läkemedels-substitut för munsår. Vilket kanske hade föredragits då Johaugs läppar såg precis lika för jävliga ut innan som efter användandet av Trofodermin. Och framförallt, hon hade sluppit avstängning.

Och till draken vill jag också rekommendera tandkräm på fingertopparna, då kanske man slipper dina gycklar-kommentarer i fortsättningen.

Säger du det du, du ska kanske meddela detta till ryssarna de ska käka tandkräm istället för statsdoping, mycket billigare?
Citera
2017-12-21, 12:35
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
När man kallar en anabol sårsalva, som inte rekommenderas för slemhinnor, för "läppsalva", då visar man med stor tydlighet att man har en agenda som går ut på att förminska allvaret i det som har skett.

Allvaret är ju klarlagt, vad svammlar du om? hon är avstängd enligt reglerna.
Citera
2017-12-21, 18:29
Medlem
Citat:
Säger du det du, du ska kanske meddela detta till ryssarna de ska käka tandkräm istället för statsdoping, mycket billigare?

Har ryssarna problem med munsår menar du eller? Och hur smakar statsdoping?
Citera
2017-12-21, 19:03
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Har ryssarna problem med munsår menar du eller? Och hur smakar statsdoping?

Hur står det till med dig då? lite neurotisk angående den ryska statsdopingen fortfarande ser jag. Tyvärr måste jag meddela dig att Ryssland är avstängt från tävlande i OS, detta på grund av att de sysslat med systematisk statsunderstödd doping samt manipulerat med prover under SotjiOS.

Rysaarnas problem är väl lite större än munsår, de har väl en jävla enormt stor böld i röven full av var som ingen vill veta av. Antalet tuber av salva som behövs till den kan väl mätas i ton, inte gram.
Citera
2017-12-21, 19:32
Medlem
Citat:
Hur står det till med dig då? lite neurotisk angående den ryska statsdopingen fortfarande ser jag. Tyvärr måste jag meddela dig att Ryssland är avstängt från tävlande i OS, detta på grund av att de sysslat med systematisk statsunderstödd doping samt manipulerat med prover under SotjiOS.

Rysaarnas problem är väl lite större än munsår, de har väl en jävla enormt stor böld i röven full av var som ingen vill veta av. Antalet tuber av salva som behövs till den kan väl mätas i ton, inte gram.

Visst är det märkligt, denna stora nyhet och det enda man hittat är repor på 25 prover.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in