2017-12-20, 17:01
Medlem
Hur många australiensare i den åldern träffar flickvän och flyttar till Göteborg i somras tror ni? Kan väl inte va så många? Varför jag frågar är att jag träffat en några gånger som gjort just det.
Citera
2017-12-20, 17:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velainte
Hur många australiensare i den åldern träffar flickvän och flyttar till Göteborg i somras tror ni? Kan väl inte va så många? Varför jag frågar är att jag träffat en några gånger som gjort just det.

Dessa kan nog räknas på ena handens fingrar. Om du potentiellt träffat honom, vad var han för snubbe då? Lugn/argsint/högljudd/bråkig etc.?
Citera
2017-12-20, 17:12
Medlem
är ju inte så långt till Centralen eller P-huset vid Nordstan.På dessa platser och under viadukten sover bor det massa suspekta typer...Speciellt nät dom stänger Centralen på natten.Då bor många i P-huset
Citera
2017-12-20, 17:14
Medlem
Rektangels avatar
Läser i GP att det finns uppgifter om att BO överfallits vid Drottningtorget och kanske promenerat iväg med livshotande skador tills han föll ned.

Citat:
30-åringen påträffades på Odinsplatsen. Enligt GP:s källor kan överfallet dock ha inträffat längre västerut, närmare Drottningtorget.

Mannen, då med livshotande skador, har i så fall lyckats ta sig flera hundra meter innan han ramlat till marken.

– Vi vet ännu inte om fyndplatsen är densamma som brottsplatsen, konstaterar Tommy Nyman på polisens infoenhet.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/australier-död-efter-knivattack-i-göteborg-1.4950729

Ett sånt här till synes oprovocerat överfall vid ett kommunikationscentra som Drottningtorget lär ju spä på ytterligare med oro och otrygghet i Göteborg. En plats många passerar nattetid för att ta sig hemåt.

Allt våld som sker är ju faktiskt inte våldtäkter även om flertalet feminister knappast lär bry sig om när "patriarkatets företrädare" faller offer för en troligtvis mångkulturell förövare.
Citera
2017-12-20, 17:20
Medlem
Rektangels avatar
Drottningtorget...? Kan det vara zigenare som varit i farten där med något bedrägeriförsök som kan ha urartat? Polisen påstås ju undersöka övervakningskameror. Zi...Romer brukar ju snurra runt berusade offer som kliver på och ur vagnarna och bussarna för att ficktjuva.

Mer troligt än marockaner eller det klientel som håller på med droger runt Nordstan och centralen?

Är jag fel ute?
Citera
2017-12-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Dessa kan nog räknas på ena handens fingrar. Om du potentiellt träffat honom, vad var han för snubbe då? Lugn/argsint/högljudd/bråkig etc.?
Glad och trevlig surfkille och kändes verkligen som uttypen av en australiensare.
Citera
2017-12-20, 17:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Glad och trevlig surfkille och kändes verkligen som uttypen av en australiensare.

Då kanske han skulle ut och köpa "röka" och allt gick fel.. (Surfare därifrån röker på en del vill jag minnas).
Citera
2017-12-20, 17:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
På den supertrevliga krogen Frankes (Alströmergatan) hänger inte bara Gaisare utan även folk från
UK, Skottland, Nya Zeeland och Australien, folk med brittisk engelska som modersmål. Har försökt
kolla med några stammisar men ingen vill kännas vid denne snubbe. Sorgligt, tänker på flickvännen.
Citera
2017-12-20, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Läser i GP att det finns uppgifter om att BO överfallits vid Drottningtorget och kanske promenerat iväg med livshotande skador tills han föll ned.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/australier-död-efter-knivattack-i-göteborg-1.4950729

Ett sånt här till synes oprovocerat överfall vid ett kommunikationscentra som Drottningtorget lär ju spä på ytterligare med oro och otrygghet i Göteborg. En plats många passerar nattetid för att ta sig hemåt.

Allt våld som sker är ju faktiskt inte våldtäkter även om flertalet feminister knappast lär bry sig om när "patriarkatets företrädare" faller offer för en troligtvis mångkulturell förövare.

De skriver NÄRMARE Drottningtorget, inte PÅ eller VID Drottningtorget, det är en sträcka på 600 meter som det i så fall handlar om.
Hur långt man klarar av att gå med ett skärsår i magen beror ju mycket på hur skärningen tagit, så det kan ju varit på Drottningtorget men även någonstans längs Odinsgatan eller någon parallellgata.
Citera
2017-12-20, 17:57
Medlem
Scapulas avatar
Hade snubben ingen mobiltelefon eller tänkte han traska hemåt och "sova av sig" skadan? Förmodar att chocken av att ha blivit knivhuggen kan göra att man inte inser hur allvarligt det är, men rimligast vore väl ändå att gå till centralen (om dådet skedde vid drottningtorget) för att söka hjälp eller ringa 112 oavsett hur allvarligt skadad man är.
Citera
2017-12-20, 17:59
Medlem
Citat:

Inte för att jag fördjupat mej i sidan, men här är en sida där andra australiensare i Gbg kan söka kontakt med varandra.

http://www.expat.com/en/network/australian/in/25428-gothenburg/
Citera
2017-12-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Hade snubben ingen mobiltelefon eller tänkte han traska hemåt och "sova av sig" skadan? Förmodar att chocken av att ha blivit knivhuggen kan göra att man inte inser hur allvarligt det är, men rimligast vore väl ändå att gå till centralen (om dådet skedde vid drottningtorget) för att söka hjälp eller ringa 112 oavsett hur allvarligt skadad man är.

Att han möjligen blivit av med plånbok och mobil kan ha gjort att polisen inledningsvis inte visste vem han var ?
Dessutom är det fullt möjligt att han i chock valt fel väg att gå hemåt efter hugget.
Känner sej allt svagare och väljer att sätta sej där han senare faller ihop och dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in