2017-12-19, 15:41
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Hur sannolikt är det?
Hur så? Vad spelar det för roll? Jag kan hitta på sjuttiofjorton anledningar till.

Observera att du argumenterar för systematisk lönediskriminering som missgynnar kvinnor.

Ursäkta, men att 1% av kvinnorna tjänade, och fick justerat, 90 spänn påvisar inte detta överhuvudtaget.

Det enda det påvisar är att ni är gnällkärringar.
Citat:
Ditt argument "Återkom när män som grupp lever längre än kvinnor så kan vi diskutera." var ganska flamsigt.
Jaså? Jag tycker det kan vara värt en ganska stor löneskillnad. Eller vill du byta?
Citera
2017-12-19, 17:50
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Du kanske kan styra upp den själv genom att komma med lite "vetenskap".

Du kunde aldrig ge något exempel på något banbrytande framsteg vi kan tacka genusvetenskapen för.

Kan du ge något exempel på något framsteg överhuvudtaget?

Och om jag inte ger dig det du efterfrågar så kommer tråden fortsätta att vigas åt OT-diskussion menar du?

Dessutom har jag redan svarat på frågan i tråden.
Citera
2017-12-19, 18:33
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Och om jag inte ger dig det du efterfrågar så kommer tråden fortsätta att vigas åt OT-diskussion menar du?

Jag hör också till dem som inte läst vad du tänkt när du skrivit utan har fått nöja mig med det som faktiskt står i dina inlägg.

Vad har genusvetenskapen åstadkommit?
Kampanjer mot mansplaining? Trasiga barnfamiljer? Kampanjer mot manspreading? Yes, all men-kampanjer? Män är djur-kampanjer? Kill all men-kampanjer?
Nyspråk som strukturer, toxisk maskulinitet och det kapade "sexism" eller tystnadskultur?
Inbördeskrig i lggbdtttiqqaapp-rörelsen?

Det problemet har förresten redan lösts, men kommer inte presenteras i svensk media https://youtu.be/pVJE4X0Ciqs

Håll till godo.
Citera
2017-12-19, 18:49
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Du kunde aldrig ge något exempel på något banbrytande framsteg vi kan tacka genusvetenskapen för.

Kan du ge något exempel på något framsteg överhuvudtaget?

Citat:

Du måste ha dolt ditt svar på Celeno´s fråga väldigt väl i någon massiv textmassa eftersom jag inte har sett att du på något sätt besvarat den .....
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2017-12-20, 00:53
Moderator
Håll er till ämnet. Och kommentera inte modereringen av tråden i tråden. Skick rp eller PM om ni har sådana funderingar, tack // Mod
2017-12-20, 04:42
Medlem
Det pågår en självmordsvåg i USA där allt fler tar livet av sig genom droger.

64000 år 2016

Vad jag tror så är den orsakad av feminism och genusteori.

Detta p.g.a de som drabbas är inte de fattigaste familjerna utan vita medelklassfamiljer. 70% är vita män och uppskattningsvis 20 % vita kvinnor av de som drogar ihjäl sig. De vita utgör ung. hälften av befolkningen i USA. De som drabbas är :

- De som haft tidningar som är feministiska

- De som skickat barnen till Universitet för indoktrinering.

- De som har tittat på de rätta TV-programmen.

- De som är insatta i HBTQ.

Det är alltså så deprimerande att läsa om feminism och genusteori så allt fler som gör det tar livet av sig.

Frågan är Hur kan det inte stämma ?
Citera
2017-12-20, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror nog inte du ska tala för Pinkers åsikter i denna sak.

Då är det ju tur att han skriver det rakt ut i sin bok "Ett oskrivet blad"
Länk

Citat:
Nej....det kan vi verkligen inte vara överens om. Att kvinnor bara tjänar x% av vad män tjänar när man räknar om allt till heltider talar emot. Även det är nämligen en form av diskriminering, som vi inte ens diskuterat. ( och nej jag avstår helst)
Då vill du plötsligt byta samtalsämne, intressant.
Citat:
kanske för att forskarna där är så brighta..så de fattar att det går inte "bevisa" att någon medvetet diskriminerat...bara via att hitta oskäliga löneskillnader, men väl så att någon blivit diskriminerad.
Alltså undviker man denna rubricering.
Så om det inte går att bevisa, varför är då ditt stöd för att det rör sig om diskriminering? Vi vet att när man tar hänsyn till alla relevanta variabler är skillnaden försvinnande liten som det är.

Citat:
Haha, du vet mycket väl att jag inte sagt något som är sexistiskt eller rasistiskt. Jag skrev att det finns kvinnor som gillar att sälja sex (vilket är självklart sant) men men poängen är att lagstiftning gjort det värre för kvinnor att sälja sex oavsett om de vill det eller inte. Det är därför Amnesty och nästan alla andra stora människorättsorganisationer är emot det ink den svenska sexköpsmodellen. Jag har aldrig skrivit att kvinnor är "dåliga" etc. Du har inte ett enda exempel och tills du har det kanske du skall hålla käften lite mer?
Citera
2017-12-20, 06:59
Medlem
Citat:
Det är exakt lika svårt att "få data på alla variabler" när det gäller folks hälsa också. Trots det kunde man sluta sig till att rökning orsakade lungcancer långt innan kausaliteten var känd.

Fakta: Ingen hypotes, förutom könsbaserad lönediskriminering, kan förklara skillnaden i lön mellan gruppen män och kvinnor.
Nej, man gissade att så var fallet och den gången visade sig stämma. Sedan finns det 1000-tals fall där korrelationen inte visat sig röra sig om ett orsakssamband. Redan på 90-talet konstaterade man att det i princip inte fanns någon lönediskriminering i Sverige och detta stämde överens med internationell forskning.
Citat:
Skulle slutsatsen enligt dig vara att lönediskriminering över huvud taget inte kan förekomma eftersom individuell lönesättning tillämpas? Skulle det inte röra sig om lönediskriminering när Mustafa, illegal invandrare från Pakistan, tjänar 25 kr/tim för nattstäd på McDonald's medan Janne tjänar 125 kr/tim? Båda har ju accepterat det arbetsgivaren erbjuder dem.
Detta är en helt annan fråga och eftersom du är helt oinsatt i ekonomi (eftersom vi ens har den här diskussionen) är det knappast någon ide att jag börjar förklara för dig hur detta fungerar.
Citat:
Eh ja. Men de felaktiga lönerna drabbar kvinnor i långt mycket högre utsträckning än män: "Av dem [som fick sina löner justerade] är 4 010 kvinnor och 364 män. För 872 personer har kön inte redovisats." Det går inte att förklara på annat sätt än att kvinnor som grupp missgynnas.
Visst var det fler kvinnor som fick sin lön korrigerad i relation till sina manliga och kvinnliga kollegor men det är fortfarande väldigt få kvinnor och män totalt. Den absoluta majoriteten av män och kvinnor har inte felaktig lön. Vill du ändra ditt påstående från att kvinnor i allmänhet är lönediskriminerade till att det finns fall av där kvinnor lönediskrimineras så är vi överens (plus att du har du en vetenskapligt korrekt uppfattning för en gång skull)
Citat:
Utifrån detta kan man inte sluta sig till att uppmätta löneskillnader mellan män och kvinnor minskar med mer finfördelad data.
Eh, den sjunker ju med runt 75% (från 4.2 till 0.9%)
Citat:
Det är vad någon tomte på Wikipedia lagt till - inte något som nödvändigtvis är sant.
Haha, du är i sanning en idiot. Prova att läsa rapporterna i stället för att sitta här och bräka ur dig din okunskap.
Citera
2017-12-20, 07:09
Medlem
Citat:
Det är dock inte nödvändigt och inte tillräckligt för en korrelation. En korrelation kräver nämligen att två mätvärden är kopplade till varandra.
Haha, älskar när du pratar om saker du inte har en aning om. Att det ena sker före det andra är ett NÖDVÄNDIGT men inte tillräckligt kriterium
Citat:
Nej, det har vi inte. De gissningar du kommer med (och upprepar i inlägg efter inlägg) kan inte förklara varför kvinnliga ingenjörer har lägre ingångslöner än män. I din värld är alla möjligheter sannolika, oavsett hur orimliga de än är, den enda som är otänkbar är systematisk lönediskriminering.
Nej, det är sådana saker som visat sig ha påverkan på lönen När det gäller ingångslönen så får både killar och tjejer som begär högre ingångslön i regel högre lön. De behandlas alltså lika när de beter sig lika.
Citat:
Vilket förstås är trams, eftersom det finns mängder med miljöfaktorer som visats påverka intelligensen. Exempelvis är jodbrist vanligt i delar av Afrika och påverkar fosters intelligensutveckling negativt.
Ja, det är ingen som förnekar att svält och vissa sjukdomar kan påverka intelligensen negativt. Det är därför man räknar med att snittintelligensen kommer öka från 75 till 85 i Afrika när standarden ökar till ung den som är i västvärlden. Det är därför man tittar på hur hög den är för Afrikaner här i västvärlden.
Citat:
Jag noterar dock nyckelfrasen "inte hittat någon ..." I grunden är det av samma skrot och korn som mitt resonemang. Vi har inte hittat någon faktor, utöver lönediskriminering, som förklarar löneskillnaden mellan män och kvinnor. Men när det gäller intelligens finns det mängder med outforskade faktorer som kan förklara intelligensskillnader, det finns det inte när det gäller lön.
Haha, skillnaden med löneskillnaden är ju att vi hittat en massa variabler som förklarar skillnaden och bara genom att kontrollera för en del av dem minskar skillnaden enormt. Det finns inte en seriös ekonom som tror att diskriminering är något annat än ett marginellt problem och ingen som har något stöd för att det förekommer annat än i undantagsfall
Citat:
Snälla inse att forskning på intelligensen hos gruppen amerikanska adoptivbarn från Afrika inte säger ett skit om intelligensen hos människor i Afrika.
Hahaha, fan vilken dumskalle du är. Så Afrikanska människor som växer upp i väst säger inget om vilken potential afrikanska människor i afrika har om standarden där skulle öka...
Citat:
Notera att jag skrev "skulle genomsnittskinesen (om vi utgår ifrån dina bristfälliga iq-studier) tjäna betydligt mer än vad du gör." Det gör inte genomsnittskinesen, eller hur? Att barn från immigrantfamiljer i USA tjänar mer än vita amerikaner har inte med saken att göra.
Ja, vilket var fel. Asiater som har högre snittintelligens tjänar mer än vita, vilket är precis vad jag skrev.
Citera
2017-12-20, 08:09
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det pågår en självmordsvåg i USA där allt fler tar livet av sig genom droger.

64000 år 2016

Vad jag tror så är den orsakad av feminism och genusteori.

Detta p.g.a de som drabbas är inte de fattigaste familjerna utan vita medelklassfamiljer. 70% är vita män och uppskattningsvis 20 % vita kvinnor av de som drogar ihjäl sig. De vita utgör ung. hälften av befolkningen i USA. De som drabbas är :

- De som haft tidningar som är feministiska

- De som skickat barnen till Universitet för indoktrinering.

- De som har tittat på de rätta TV-programmen.

- De som är insatta i HBTQ.

Det är alltså så deprimerande att läsa om feminism och genusteori så allt fler som gör det tar livet av sig.

Frågan är Hur kan det inte stämma ?

Källa?
Citera
2017-12-20, 09:08
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nej det menar jag inte, det skrev jag inte, och det är jäkligt krystat att tolka det på det viset.

Det skulle kräva att jag vet hur trådar kommer att utvecklas, tex.
Citat:
Jaså? Länk tack.
Citera
2017-12-20, 09:45
Medlem
Citat:
Källa?

https://afsp.org/about-suicide/suicide-statistics/

70% är vita män som begår självmord i USA.

https://www.drugabuse.gov/related-topics/trends-statistics/overdose-death-rates

Kom fram till att jag hade lite fel andelen vita män som dör i överdoser är hög men inte 70 %. Men ungefär dubbelt så hög som svarta män och 50% högre än vita kvinnor.

Vita män mår dåligt och vita kvinnor mår dåligt och orsaken vad jag tror är att feministerna och teoretikerna i genus har gjort dem till fiender.

Ökningen tyder på att nuvarande politik är fel och att psykopater styr och påverkar personers sätt att tänka.
Senast redigerad av Prepper 2017-12-20 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in