Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2017-12-12, 20:19
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Okej! Låter dock fortfarande helt sjukt att de prickar rätt sådär på första försöket!
Men tack för länk!

Bilderna ifrån spårvagnen var ju inte SÅ dåliga. Kunde ändå urskilja kroppsspråk, klädstil, kroppsform och ansiktsdrag.

Hade liksom förträngt hur brutalt detta mordet var tills jag lyssnade på P3 dokumentär. Blir förbannad på folket som hört skrik upprepade gånger men inte brytt sig. Var väl tur i oturen att han är såpass ointelligent som han är också, känns som det ledde till ett snabbare gripande.
Citera
2017-12-12, 21:38
Medlem
Midnightcamis avatar
Jag lyssnade på P3-dokumentären och det som nästan upprörde mig mest var dom urusla vittnena som hörde Elin skrika (enligt en person i ca 15 ! minuter) och inte ens kunde bemöda sig att lyfta luren och ringa polisen. Det är helt jävla obegripligt. Ena snubben som hörde henne, som satt uppe och gameade och som inte ville vittna i rätten hävdar att han inte gjorde något för att han "var 18 år och inte visste hur man skulle reagera i en sådan situation", jag visste inte att man är utvecklingsstörd när man är 18 men ett förslag på hur man skulle reagera kunde ju vara att ringa polisen.
Ett annat vittne var en ammande mamma, hennes ursäkt för att hon inte gjorde något var "för att man inte vill lägga sig i saker som händer i det området", man kan ju för helvete ringa anonymt till 112?

Så om man blir överfallen och mördad är det ingen idé att skrika för folk kommer ändå bara sitta på sina rövar och lyssna på medan man dör. Vilket oerhört civilkurage.
Citera
2017-12-12, 22:06
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami
Ett annat vittne var en ammande mamma, hennes ursäkt för att hon inte gjorde något var "för att man inte vill lägga sig i saker som händer i det området", man kan ju för helvete ringa anonymt till 112?

Så om man blir överfallen och mördad är det ingen idé att skrika för folk kommer ändå bara sitta på sina rövar och lyssna på medan man dör. Vilket oerhört civilkurage.

Håller helt med. Det är bara jävla undanflykter och efterhandskonstruktioner. Som du säger, det går att ringa anonymt till polisen, så varenda idiot från orten som säger "man ska inte prata får då kommer det hända dåliga saker": hur fan ska pårökta haschlangare fatta exakt vem som ringt i områden som ofta har flera tusen boende? Svara mig du, jag bara u-undra-ar...
Citera
2017-12-12, 22:21
Medlem
brianmolkos avatar
Verkligen synd att relationsdramer på andra håll, gör att polisen inte kan vara ute på gatorna och skydda medborgarna.
Kanske varit bra med poliser på centralstation där i Göteborg
Senast redigerad av brianmolko 2017-12-12 kl. 22:24.
Citera
2017-12-12, 22:27
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Håller helt med. Det är bara jävla undanflykter och efterhandskonstruktioner. Som du säger, det går att ringa anonymt till polisen, så varenda idiot från orten som säger "man ska inte prata får då kommer det hända dåliga saker": hur fan ska pårökta haschlangare fatta exakt vem som ringt i områden som ofta har flera tusen boende? Svara mig du, jag bara u-undra-ar...

Det är verkligen häpnadsväckande. Tror inte folk att dom gör någon skillnad? orkar dom inte eller är dom bara så tröga och ouppfostrade?

Jag hörde inte någonting den natten. Låg väl och toksov vid den tiden
och min balkong var åt fel håll.
Jag hade ringt DIREKT!
Det har varit nån händelse där uppe som jag lagt mig i vid något tillfälle, medans människor bara gått förbi.
Jag uppfattade att folk var rädda, (läs fega) eller bara inte ville lägga sig i.
Skrämmande verklighet. När man inte bryr sig om sina medmänniskor mer. Egoister!
Citera
2017-12-16, 16:33
Medlem
Människor utan civilkurage borde straffas i efterhand.
Citera
2017-12-16, 18:34
Medlem
SkogsKonungs avatar
Det där telefonsamtalet de tar upp förbryllar mig. Också att man råkar ta bort det. Jag tar aldrig bort några röstmeddelanden. De försvinner ju automatiskt om man bara lämnar dem ett par dagar. Varför ens pilla på dessa meddelanden när man anar ugglor i mossen?

Tror ju på vittnet, men vilken osis att det aldrig kom fram...
Citera
2017-12-18, 18:48
Medlem
Lyssnade på P3 och det var väldigt mycket anti-sd i denna dokumentär, men faktum är ju att hade man gjort som SD ville hade Ephrem aldrig kommit hit.

Varför försökte de framhävda Ephrem som någon form av familjefar? Han är ju bara en neger, som beter sig som en neger.

Varför sade de aldrig Ephrems namn?

Skönt att Dagerlind fick snacka iallfall, men tydligen var hans tweet värre än det Ephrem gjorde.

Den där bögen från DN som smutskastade Snapphanen-bloggkvinnan borde väl kunnat tala om hur hemskt det var ett negern fick komma hit och begå brott, men nej han var arg på alla rasister.
Citera
2017-12-18, 19:22
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Det där telefonsamtalet de tar upp förbryllar mig. Också att man råkar ta bort det. Jag tar aldrig bort några röstmeddelanden. De försvinner ju automatiskt om man bara lämnar dem ett par dagar. Varför ens pilla på dessa meddelanden när man anar ugglor i mossen?

Tror ju på vittnet, men vilken osis att det aldrig kom fram...

Menar du det samtalet där en kille hör två mansröster? Ja det är ju konstigt att han tog bort det.
Men det var tidigt på morgonen och han var trött. Dessutom spånades det om att det var överhörning från ett annat samtal, mellan två män.
Citera
2017-12-18, 21:49
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Lyssnade på P3 och det var väldigt mycket anti-sd i denna dokumentär, men faktum är ju att hade man gjort som SD ville hade Ephrem aldrig kommit hit.

Varför försökte de framhävda Ephrem som någon form av familjefar? Han är ju bara en neger, som beter sig som en neger.

Varför sade de aldrig Ephrems namn?

Skönt att Dagerlind fick snacka iallfall, men tydligen var hans tweet värre än det Ephrem gjorde.

Den där bögen från DN som smutskastade Snapphanen-bloggkvinnan borde väl kunnat tala om hur hemskt det var ett negern fick komma hit och begå brott, men nej han var arg på alla rasister.

Nej, det är inte mycket anti-SD i dokumentären. Nämns ens SD vid namn?

Vaddå "försöker framhävda E som familjefar"? Han är en familjefar, precis som exempelvis Hagamannen. Dessutom är branschpraxis att inte hänga ut folk i media på det sättet, och därför säger de inte GMs namn. Ingenstans påstås att Dagerlinds tweet är värre än mordet. Dessutom finns ingen smutskastning av Julia Caesar/Barbro Jöberger, och om du inte noterade det så handlar i stort sett hela dokumentären om hur hemskt brottet är.

Tips för att sluta ha fel om allt hela tiden: Lägg ner din fåniga jävla attityd, lär dig lyssna ordentligt, släpp rasistsargen och kom in i matchen.
Senast redigerad av judenheten 2017-12-18 kl. 21:54.
Citera
2017-12-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Nej, det är inte mycket anti-SD i dokumentären. Nämns ens SD vid namn?

Vaddå "försöker framhävda E som familjefar"? Han är en familjefar, precis som exempelvis Hagamannen. Dessutom är branschpraxis att inte hänga ut folk i media på det sättet, och därför säger de inte GMs namn. Ingenstans påstås att Dagerlinds tweet är värre än mordet. Dessutom finns ingen smutskastning av Julia Caesar/Barbro Jöberger, och om du inte noterade det så handlar i stort sett hela dokumentären om hur hemskt brottet är.

Tips för att sluta ha fel om allt hela tiden: Lägg ner din fåniga jävla attityd, lär dig lyssna ordentligt, släpp rasistsargen och kom in i matchen.

Nej du din lilla niggerlover, en familjefar är en hårt arbetande och ansvarstagande man som gör allt för sina barn. Denna var ute och söp på sin unges födelsedag och sen våldtog och dödade Elin.

Jodå den där bögen från DN satt och gnällde på Julia Caesar för att hon skrivit sanningen om vad som hänt, tex att Reinfeldt bär en del av ansvaret för detta.

DN-bögen beklagade sig så över Julia påstod att Elin var vit och blond och mördaren var ett svart monster, inte ens en människa.

DN-bögen tycker Julias helt sanna analys var ett värre brott än niggerns.

Eller hörde jag fel?

Du ska ge helvete i att kalla antyda saker om mig.
Citera
2017-12-19, 01:19
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Nej du din lilla niggerlover, en familjefar är en hårt arbetande och ansvarstagande man som gör allt för sina barn. Denna var ute och söp på sin unges födelsedag och sen våldtog och dödade Elin.

Jodå den där bögen från DN satt och gnällde på Julia Caesar för att hon skrivit sanningen om vad som hänt, tex att Reinfeldt bär en del av ansvaret för detta.

DN-bögen beklagade sig så över Julia påstod att Elin var vit och blond och mördaren var ett svart monster, inte ens en människa.

DN-bögen tycker Julias helt sanna analys var ett värre brott än niggerns.

Eller hörde jag fel?

Du ska ge helvete i att kalla antyda saker om mig.

Visst, visst. Du kan definera familjefar hur du vill. Den här killen va ute och söp en tid på dygnet då hans barn troligtvis inte är vakna. Det är det nog många i det här landet som är. Han hade dessutom ordnat födelsedagskalas åt sina barn tidigare på dagen. Du vet ingenting om hur hårt han arbetade eller hur mycket ansvar han tog för sina barn.

Du bara påstår en massa saker om dokumentären som du inte kan backa upp. Det är ingen som sitter och gnäller om Julia Caesar, däremot har de låtit Barbro själv läsa upp sin egen text. Nej, Reinfeldt bär inte ansvaret för att Elin är död. Mördaren är precis lika mycket människa som du och jag, och det är inte en åsikt utan ett faktum som du kan tycka vad fan du vill om, det slutar ändå inte vara så.

Du hörde fel, och det är nog snarare du som är en grinolle och en lipsill. Du kallar andra för bög och niggerlover, men själv blir du lite putt så fort någon kallar dig för vad du är; en hörselskadad rasist som inte klarar av att lyssna på en dokumentär utan att uppfatta andras åsikter som ett personligt angrepp. Jävla ollonhud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in