2017-12-17, 22:21
Medlem
Bra att Löfven inte lyssnar på alliansen. Det kommer inte att bli sänkta ingångslöner.
Löfven förstår att den här invandrade underklassen måste in i den fackliga gemenskapen.
Ju fler jobb med löner utanför avtalen desto större kommer underklassen att bli
Citera
2017-12-17, 22:23
Medlem
Sunimods avatar
Man kan tro att han har fått syfilis och den har slagit sig på mentala funktionerna.

Inte kan man ha en sådan sjuk stackare som statsminister.
Citera
2017-12-17, 22:24
Moderator
Tinuviels avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2017-12-17, 22:36
Medlem
[quote=Vidis|62642863]En liknelse till den extremt generösa flyktingpolitik svenska staten skyltat med under lång tid, du bor i Africa och får höra om det underbara Europa- man blir lovordad. Vad är så konstigt med det?[/QUOTE

Jag blir lite matt när jag ser hur du behandlar det svenska språket över huvud taget.
Citera
2017-12-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Har Stefan Löfven rätt?

Har vi varit för naiva inom detta område?

http://www.gp.se/nyheter/sverige/löfven-vi-har-tagit-för-lätt-på-integration-1.4938782

"Löfven fiskar i grumliga vatten" /F. Reinfeldt

RASIST!

Om han med vi menar Sossarna, Vänsterpartiet, Miljöpartiet, Kristdemokraterna, Fi så har "Vi" varit naiva i 30 år. Förutsatt att naiva numera även är synonymt med idioter.
Om inte så har "Vi" varit idioter i 30 år.
Citera
2017-12-17, 22:46
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Har Stefan Löfven rätt?

Det har väl SD påpekat i över 10 år?
Citera
2017-12-17, 22:46
Medlem
riskybizzys avatar
Floskelmaskinen: "Det är inte ok". "Vi skall ha ordning och reda i integrationspolitiken". "Det här är en utmaning som vi klarar av." etc. etc. Han måste ha en bandspelare inopererad.
Citera
2017-12-17, 22:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidis
Sverige var bevisligen en fungerande mångkultur förr, finnar Norrmän danskar tyskar etc..

Det beror på vad du menar med fungerande. Har du funderat på varför vi inte är samma land längre? Jag skulle inte påstå att vi kom överens så väl.

Sen är den kulturella skillnaden mellan dessa närliggande folkgrupper, som man när det gäller skandinaver rent av kan ifrågasätta om man ska de det som fristående kulturer i den tiden, rätt liten jämfört med att blanda helt främmande kulturer.

Citat:
I USA har du ju ingen ursprunglig folkgrupp på samma sätt, medborgarskapet förenar. Min poäng va att idag (placerar) man i princip bara två kulturer här och inte flera, en arabisk och en europeisk. Lite som att blanda olja och vatten vid första anblick.

USA har en ursprunglig folkgrupp. Det finns inte så många kvar av dom längre. Intressant att dra paralleller till Sverige. Bor Svensson i reservat om 100 år?

Nej, vi har inte bara en kultur. Vi har många grupperingar, framför allt om du ser danskar och svenskar som kulturellt olika. Då kan du inte samtidigt klumpa ihop hela MENA till "araber".

Citat:
Största problemet för lyckad integration idag är alla lögner, fusk och kriminella som kommer undan billigt. Tror dock de kan bli extremt mycket värre här än USA, vita i USA har vapen och försvar sig. Svenskar är mer för att ligga på mage o andas i grusdammet medan man lyssnar på pappa Sossestaten!

Största problemet är att man det kommer för många och att dom i allt för stor utsträckning bosätter sig på samma ställen så att det bildas små enklaver istället för att leva bland ursprungsbefolkningen.

Fast nej, det största problemet är islam. Muslimer som tar islam på allvar har inget intresse av att integreras i ett sekulärt samhälle. Dom vill erövra ett sekulärt samhälle och islamisera det.

Citat:
Jag är själv svensk och har verkligen funderat hur långt kommer det gå.. Kommer på posten att man får ta sitt pick och pack, lämna bostaden flytta till en vän för att göra utrymme i integrationens namn för migranter eller förortsbor. Hade de hänt idag, jag tror fan många snäll tagit mössan i hand och flyttat på sig tyst, medan de i media beskrivs som något vackert. De här landet är så sjukt ryggradslöst så man spyr, troligen en effekt av att alla i princip klarar sig som singel, och därför har behovet av att nätverka som kultur dött.

Det tror jag inte. Däremot kommer otyg som sharia-lagar börja breda ut sig allt mer snart.
Citera
2017-12-17, 23:04
Medlem
Fris avatar
Sverige har sämst integration i hela OECD, som helt enkelt definierar det i termer av arbetslöshet och språkkunskaper. Det är ju lite synd att svenska staten är sämst i världen på att hantera MENA-migranter, för vi har ju samtidigt också högst invandring per invånare. Om man skulle titta på brott och terrorsäkerhet så förändrar det knappast Sveriges absoluta bottenplats i integrationsvärlden.
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Ja det vore kul att höra hur det ska gå till att få nyanlända snabbt i arbete till löner de kan leva på. För lägre ingångslöner (alliansförslaget) sågar ju Löfvén, trots att LO nu till sist börjat slira i frågan.
Gröna enkla jobb är ju den senaste regeringsidén. Skogstoksstyrelsen ska anställa nyanlända ensamma stackars barn på flykt som skogsarbetare. Regeringen tror att det är ett enkelt jobb för dessa nyanlända ensamma stackars barnen på flykt, att arbeta i svensk skog som de inte känner till nånting om. Vi får se om en massa 20:åriga araber i varselväst, utanpå burkan i förekommande fall, kommer att vandra längs svenska krondiken och plocka skräp och sly när man kör förbi på motorvägarna. Jag tvivlar. Många svenskar kan gå ensamma i skogen och tänka på annat medan de gör ett "enkelt jobb". Men det förekommer inte i Mellanöstern. Jag tror det vore svårt för dem. Jag tycker det är en rätt så extremt egocentrisk syn på kultur och andra folks värderingar som regeringen avslöjar med sin "satsning" på enkla gröna jobb för nyanlända ensamma stackars barn på flykt.
https://www.skogsstyrelsen.se/nyhetslista/skogsstyrelsen-far-360-miljoner-till-grona-jobb/
Senast redigerad av Fri 2017-12-17 kl. 23:11.
Citera
2017-12-17, 23:08
Medlem
Löfven är en första klassens idiot. Jag undrar om han spenderar större delen av sin tid med att supa skallen av sig.
"tagit för lätt på integrationen" är ju ett sånt understatement så det inte ens är roligt.
Jag är ingen samhällsvetare utan spenderar mina dagar med matte och liknande.
Ändå räcker det med en daglig dos nyheter tillsammans med politikernas och medias inställning för att få jävligt obehagliga aningar. Total brist på probleminsikt eller förnekande tillsammans med noll åtgärder.
Det kommer att ta tio år innan vi har straff som skulle behövas nu i avskräckande syfte. Under dom tio åren kommer våra brottslingar att utvecklas till totala monster...
Citera
2017-12-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Och citat..

”Vi har alldeles för länge tagit för lätt på integrationsproblemen, men nu måste nyanlända i högre grad in på arbetsmarknaden. Det ska vi klara, sade statsministern.”

”Vi har en brottslighet som är skrämmande och fullständigt oacceptabel. Den ska vi få bukt med, sade han och talade om att samhällsgemenskapen utmanas av ökad otrygghet.”

Wauw vilken ledare vi har!

Tyvärr motsäger han sig själv medmindre han stoppar invandringen o slänger ut alla kriminella, asociala
och icke integrerbara migranter o tiggare!
Citera
2017-12-17, 23:22
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Har Stefan Löfven rätt?

http://www.gp.se/nyheter/sverige/löfven-vi-har-tagit-för-lätt-på-integration-1.4938782

Jaså det tycker han? Vilka "vi" avser han då? Omöjligheten i att på kort tid integrera (vad man nu avser därvid) avsevärt kulturfrämmande folkgrupper i en tämligen homogen befolkning har framhållits länge, men Löfven har förstås varit både blind och döv därvidlag.

Jag tror minsann att Rikets statsminister börjar bli orolig för kommande års valutgång. Vi får hoppas, och rösta för, att det blir returbiljett till svetsen på Hägglunds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in