2017-12-17, 18:41
Medlem
OkyDokys avatar
Har Stefan Löfven rätt?

Har vi varit för naiva inom detta område?

http://www.gp.se/nyheter/sverige/löf...tion-1.4938782
Citera
2017-12-17, 18:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Och citat..

”Vi har alldeles för länge tagit för lätt på integrationsproblemen, men nu måste nyanlända i högre grad in på arbetsmarknaden. Det ska vi klara, sade statsministern.”

”Vi har en brottslighet som är skrämmande och fullständigt oacceptabel. Den ska vi få bukt med, sade han och talade om att samhällsgemenskapen utmanas av ökad otrygghet.”
Citera
2017-12-17, 18:49
Avstängd
Det hade varit enklare om han och Eliasson tagit rätt beslut från början.
Citera
2017-12-17, 18:51
Bannlyst
Regeringen Löfven och sjuklövern borde få Nobelpriset för världsrekord i hyckleri genom tiderna.
Citera
2017-12-17, 18:53
Medlem
Vår statsminister är dum i huvudet.
Han och övriga i sjuklövern har ljugit för svenska folket om att det är lönsamt med alla dessa horder av folk som kommer.
Ansvaret är hans och ingen annans.
Sjukt att han använder ord som "vi" när det ska vara "jag"

Nu ska så kallade nyanlända in på arbetsmarknaden till lägre löner. Undra vad som händer med de svenskar som behöver ett arbete?
Vem vill anställa en svensk som kostar dubbelt så mycket för företaget?

Det finns tydligen ingen hejd på dumheterna.
Inte undra på att fransmännen uppfann giljotinen.
Man fick nog av dumhuvuden.
Citera
2017-12-17, 18:53
Medlem
poxers avatar
Ordet borde varit invandring, inte integration.
Citera
2017-12-17, 18:55
Bannlyst
Citat:
Löfven: Vi har tagit för lätt på integration
"Ekonomin är stark, jobben blir fler men "gudarna ska veta att vi också har problem i landet", sade statsminister Stefan Löfven (S) i sitt jultal. Tre områden är prioriterade framöver: Lag och ordning, integration och välfärd."
Är det jag, journalisten eller Stefan Löfven som är påverkad av LSD?
Jag är garanterat nykter, men det är som att man kastas mellan olika verkligheter.
Citera
2017-12-17, 19:05
Medlem
BewilderedHulders avatar
JAHA?

Så nu ska socialliberalerna segla högerut med vinden i ryggen? Integration är ett skämt! Sverige kan inte ens integrera människor i kvinnoyrken i ett tryggt arbetsliv men hela arabvärlden ska med!

😂
Citera
2017-12-17, 19:14
Medlem
Vidiss avatar
Föreställer mig själv flytta till ett annat land, inget jobb, kan inte språket, bor med mina landsmän, klarar mig långt på svenskan just där jag bor men inte utanför mitt bostadsområde, kan inte heller ta del av nationell media etc. Och varje månad dimper pengar in på kontot... Vart här i ligger incitament till integration? Så här fungerar inte att leva i längden, i något land som nyinflyttad om önskar bli en del av sitt nya land. Svenska staten har svikit invandrare de lovordat hit med brutalt dåliga förutsättningar. Morötter och piskor uteblev för att visa vägen in i vårt samhälle. Nog kan man säga att man mer hämtat utländska samhällen från andra länder och placerat dem i förorterna. Resultatet kommer vi få leva med i flera generationer.
Senast redigerad av Vidis 2017-12-17 kl. 19:23.
Citera
2017-12-17, 19:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Sa han något om hur det skulle lösas? Eller försökte han inte ens ljuga ihop något?
Citera
2017-12-17, 19:17
Medlem
Aldrig förstått varför Löfven, likt drottningar, talar om sig själv som "vi".
Ja, han har varit jättenaiv som vanligt.
Citera
2017-12-17, 19:22
Medlem
Vilka vi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här