2017-12-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Okej, detta avsnitt var mestadels skit, men jag skulle ljuga om jag pstod att jag inte skrattade en hel del, srskilt t alla kassa ordvitsar. Det som gr mig frbryllad r att det var s uppenbart medvetet dligt, att man undvek sjlvklara ponger som hade gjort det hela roligare, verdrev fr mycket eller avbrt sketcherna fr tidigt exempelvis*"Medelklassveckan i Visby" hade man (och srskilt Grotesco-gnget) kunnat gra ngot riktigt bitskt och roligt av . r det en parodi p kassa sketchprogram? Gissar att det r ngon slags ironisk metahumor som r s simpel att den blir fr avancerad t o m fr mig som gillar ironisk metahumor. Istllet fr att gra ett program som jag skrattar t, s gr de ett program som skrattar t mig, typ. Skulle grna hra hur de resonerade nr de skrev detta avsnitt.

Jag kan lugna dig med att detta var det utan jmfrelse smsta avsnittet i hela Grotescos historia, och inte representativt fr resten av serien. Du kan se hela den senaste ssongen samt de tv tidigare p SVTPlay, rekommenderas!

Jaha, ok. Tack! D ska jag kolla in ngra andra avsnitt. (Nu blev det som nr jag lste Dostojevskijs "Idioten": den boken r ju i min smak urdlig men tydligen representerar den inte Dostojevskijs vriga frfattarskap verhuvudtaget. Vad vet jag, jag har aldrig orkat lsa ngon annan av hans bcker efter Idioten.)
Citera
2017-12-16, 11:56
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Tjocksmocks jocke var kul. och Danskarna med ekvilibrilatorn var helt ok. Som vanligt var det allt fr kort.
Jag r inte frn Mlndal

Hller med, varfr avslutas de alltid s abrubt ?
Citera
2017-12-16, 13:15
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Bsta avsnittet hittills. Ren och skr flippad sketchhumor i klassisk tramsig grotescoanda! .

Hller med, klockrent avsnitt. Fan vad jag garvade nr Dorsin avbrt den andra med ett illvrl.
Helt lysande komiker, hans min nr han sger "frsk fisk" r ju helt underbar.
Citera
2017-12-16, 13:55
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Hller med, klockrent avsnitt. Fan vad jag garvade nr Dorsin avbrt den andra med ett illvrl.

Notera att frskfiskmannen kommer frn feminist-avsnittet
Citera
2017-12-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jo den scenen var faktiskt bra. Eller nr han skrek "Hitler".

Kul att Svennen var med ocks igen.

Men har svrt fr det hr ordvitseriet, inte min humor. Antar att detta avsnitt frmst skulle appellera till de som gillar ordvitsar.
Citera
2017-12-16, 16:10
Medlem
Scenen med danskarna och jargong var helt klart avsnittets hjdpunkt!
Citera
2017-12-16, 16:55
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Jo den scenen var faktiskt bra. Eller nr han skrek "Hitler".

Kul att Svennen var med ocks igen.

Men har svrt fr det hr ordvitseriet, inte min humor. Antar att detta avsnitt frmst skulle appellera till de som gillar ordvitsar.

Var vl snarare tvrtom, ordvitsarna som Profeten Per fick frn sin Gud var s dliga och det var den ironiska humorn i det hela
Citera
2017-12-16, 19:44
Medlem
swimp78s avatar
Kul avsnitt men lite underligt, fick inte grepp om det riktigt. Kan idn bakom varit att gra ett helt avsnitt med enbart dliga sketcher och medvetet usla ordvitsar och samtidigt gra nt originellt och udda av det? Fr samtidigt som de var hack s var det ju konstigt och uppskruvat rent stmningsmssigt
Citera
2017-12-17, 17:50
Medlem
mrtowlies avatar
Ja vad ska man sga om detta avsnittet. Mycket klokt har redan sagts hr. Som sagt ovan, svrt att f grepp om det. Fr frsta gngen spolade jag framt i ett avsnitt vid den andra tittningen, segmenten med gud knns som en dlig kopia av Life of Brian. Inget fel med det, frutom att jag inte tyckte det var roligt. Massa tid som kunde gnats t roliga saker. Hela avsnittet andas fr vrigt monty python.

Yrrol gjorde vl ocks en grej om en gammal grek som fick insikter.

Guds sketcher r trkiga ordvitsar, satans sketcher dr de tex driver med danskar r roliga. Det r vl budskapet, att humor br vara "elak"? Och att Gud inte gillar metahumor.

Danskarna och medelklassveckan var potentiella klassiker som frtjnade lngre segment.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-12-17 kl. 17:53.
Citera
2017-12-17, 18:28
Medlem
swimp78s avatar
Tyckte de roliga grejerna fanns i bde guds och satans segment. Gillade segmentet med reggaessren (ven innan ordvitsen), den skruvade baby-shower dubbeltydighetskaskaden(Amma-Lena..) och garvade lppen av mig t den fniga Arbetsskygg? Nej arbetsblyg!-sketchen. Men som sagt, konstigt avsnitt..
Citera
2017-12-17, 21:06
Medlem
Kul lt "Tomten r en kommunist" med Henrik Dorsin i Hellenius hrna. Kan bli rets jullt. Knner inte igen sjlva lten men vl titeln, har de anvnt uttrycket tidigare?
Citera
2017-12-17, 21:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Hller med, varfr avslutas de alltid s abrubt ?
Fr att det inte gr att krama ur det lustiga mer som du r van vid mste g, s tunn r all scetch-humor, inte en pinsam stupp harang. Ge exempel p vad som slutade abrupt? hur lngt kan Tjocksmocksjocke g?

Det var kul nr Sven Wollter pratade om bajs iaf. Och imitationen av Jan Malmskr sga frasen
"det str i maonus!" som den misslyckade skning han r, hoppas detta inte sger ngot om mig...

Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Notera att frskfiskmannen kommer frn feminist-avsnittet
frskfiskmannen finns ju p riktigt som nn slags B-kndis som huserat i TV p
80-90-talet i ntt sammanhang jag inte minns, iv heard of a man, a great leader...i cant remember his name..Stilgar?.
nn som vet vilket utseende jag tnker p?
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-12-17 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in