2017-12-17, 14:58
Medlem
Gorillabass avatar
Totalt verkningslös om tjejen i efterhand hävdar att killen inte accepterade ett nej
och killen våldtog "mig"
Citera
2017-12-17, 15:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Man kan ju få någon att plocka ut pengar ur en bankomat under vapenhot eller hot om våld.

Säkrast blir om man lagstiftar att numera måste man filma alla samlag och lägga ut dem på Facebook så att SJW snöflingor kan peka ut att det är våldtäkt om man klingar an på någon av deras triggers.

En del föreslår BankID men tjejen kan tvingas att skriva under så det håller inte, videoinspelningar är den enda framkomliga vägen. En bieffekt av detta är att det blir lagligt att köpa sex eftersom det är lagligt att betala skådespelarna vid en porrfilmsinspelning.
Citera
2017-12-17, 15:01
Medlem
Overminds avatar
Mycket bra. Stefan Löfven visar vart skåpet ska stå. En miljon gånger bättre än Reinfeldt. Det var 8 mycket mörka år med djup depression. Skönt att ha det bakom sig. Alliansen kommer aldrig mera regera igen.
Citera
2017-12-17, 15:03
Medlem
Är det för denna lag som man sjösatte #metoo. För att bana väg och lätt få igenom vansinnet.
Citera
2017-12-17, 15:09
Medlem
Så om jag sitter på soffan, och tjejer plötsligt ställer sig på knä framför och suger av mig... och jag bara sitter där... Så kan jag alltså få henne fängslad efter?

Låter ju märkligt....
Citera
2017-12-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Det kommer bli intressant att se hur domstolarna kommer döma efter den nya lagen där varje nytt moment i sexakten måste samtyckas och godkännas. Var går gränsen rent juridiskt när det gäller nya moment? Byte av ställning? Mannen börjar pumpa på hårdare? Vilka beviskrav kommer ställas? För i de flesta fall kommer det vara ord mot ord och då skall tingsrätten med politiskt tillsatta nämndemän avgöra vem som är mest trovärdig, mannen eller kvinnan.

Det öppnar naturligtvis upp för rättsprocesser i total avsaknad av bevis, eller till och med isidosättandet av 'bevis', avsaknad av bevis kan i många fall vara styrkande bevis åt andra hållet(dvs frikännande), för att istället gå på enbart ord som det som väger tyngst för att få en fällande dom. Detta är en mycket farlig urholkning av ett rättssystem, och kan få förödande konsekvenser för helt oskyldiga människor.

Jag kan förstå rättssystemets frustration när uppenbara våldtäktsmän går fria pga att det saknas styrkande bevisning, vilket kan vara nästintill omöjligt då det i många fall står ord mot ord. Det är dock av yttersta vikt att en rättsprocess enbart dömer människor då det finns bevis för det.

Annars är det lätt att det tillexempel blir som i mål rörande vårdnadstvister om barn, vilket gång efter gång straffar hederliga fäder och gynnar en kultur där kvinnor uppmanas ljuga för att deras ord står över bevis. Tusentals män mister vårdnaden per år där domstolarna totalt sätter deras berättelse åt sidan, och enbart går på kvinnans, enbart för att hon är kvinna. Detta kan mycket väl bli praxis även i våldtäktsmål med en sådan lös lag som baseras på ord och ej bevis.
Citera
2017-12-17, 15:18
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Så om jag sitter på soffan, och tjejer plötsligt ställer sig på knä framför och suger av mig... och jag bara sitter där... Så kan jag alltså få henne fängslad efter?

Låter ju märkligt....

Nej, du är man. Du har inga rättigheter. Däremot kan hon få dig dömd om du lägger handen på hennes huvud under tiden. För det kändes förtryckande och hon samtyckte inte till det.
Citera
2017-12-17, 15:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Låter ju märkligt....

Nej lagen gäller inte åt det hållet, det sägs uttryckligen att den här lagen ska stärka kvinnors situation, inte männens förstås.
Citera
2017-12-17, 15:21
Medlem
ThuleSocietys avatar
Detta är ju mycket bra. Nu är det slut med alla ständiga one night stands varenda helg då ingen kommer att våga sig på det.

Nu måste man lära känna en tjej först, vilket antagligen leder till ett förhållande, vilket förhoppningsvis leder till familjebildning.
Citera
2017-12-17, 15:23
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon-wiki
Så vi ska göra våldtäkt olagligt? Denna lag är bara en förtydling av den lag som finns alltså ett nej har alltid varit ett nej. problemet är att det är lätt att ljuga om att man sa nej eller inte. Det är redan något som sker.

Hur blir det mindre lätt att ljuga nu då menar du?
Citera
2017-12-17, 15:23
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej men jag tror det finns liksom större problem gällande just detta än att då införa lagar som gör att fler vita män blir skyldiga till skit. Större problem är saker som grupp- och överfallsvåldtäkter där det liksom är extremt ovanligt om än inte händer ens att en vit svensk man är en av de skyldiga.

Du vet att dessa står för en rätt liten del av våldtäkterna? Sedan när blir två fel ett rätt? Alla våldtäkter oavsett vem som gjort dem är ju ett problem. Att göra frågan till att handla om vita män vs andra är ju bara idiotiskt utifrån att det begåtts en våldtäkt. Lagen handlar om vad som är en våldtäkt, inte vem som utför den. Tror du på allvar att denna lag är specifikt utformad för en specifik grupp av personer? Du har faktiskt rätt, den grupp som begår våldtäkter.
Citera
2017-12-17, 15:25
Medlem
no-right-returns avatar
Citat:

Låter ju märkligt....

Tvärtom, hon kan ha känt sig tvingad att göra det så du kan nog dessvärre åka dit som man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in