Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Eller så kanske det är du som är idioten? Jag menar naturligtvis att det finns de som inte vågar tänka utanför åsiktskorridoren. För dem funkar världen så att man läster i tidningen vad man ska tro på. Sedan håller man fast vid det. Det är någon nyanställd tjej som skriver och berättar i tidningen om hur månlandningen inte alls var fejkad. För det ringde hon till NASA och fråga om.
Men den här tråden handlar om påståendet att jorden är platt. Och det är enkelt att bevisa att den hypotesen är omöjlig. Plattjordare vägrar att se det, de saknar förmåga att tänka utanför sin egen inskränkta åsikts- och kunskapskorridor, allt som talar emot är fejk, lögn, hjärntvätt från illuminati, judarna, "eliten" eller vad fan de hittar på.
Här kommer ett enkelt, helt 100 %-igt bevis MOT den platta jorden.
Avståndet nordpolen-ekvatorn är 1000 mil. Fullständigt omöjligt att bestrida, eftersom
en meter ursprungligen definierades som en tiomiljondel av den sträckan.
Vi vet också, utan något som helst tvivel, att en färd utmed ekvatorn är 4008 mil. Här handlar det om mänsklighetens kunskap, samlad sedan årtusenden, det finns ingen möjlighet att bestrida den siffran.
Voila - därmed är hypotesen om den platta jorden motbevisad! Två siffror räckte! Det är nämligen helt omöjligt att motsvarigheten till ekvatorn är någonting annat än 6283 mil lång om jorden är platt. Punkt. Motsvarande resonemang kan man för övrigt föra om södra polcirkeln och därmed om färden runt Antarktis.
Det här har jag sagt typ femti gånger i den här tråden. Alla plattjordare har helt förtigit/förträngt detta faktum och ignorerat mina frågor hela tiden. Istället har ni plattjordare tramsat om krökta vattenytor, båtar som syns, utsikten över Lake Ontario, järnvägsspår, fan och hans mormor och jag vet inte vad. Tramsiga småfrågor i stället för att inse
ett faktum som en gång för alla totalt krossar hypotesen att jorden är platt.
Därmed är det ni som är idioterna (såvida ni inte trollar), ni som vägrar att inse fakta, ni som vägrar tänka utanför er egen supertrånga åsiktskorridor.
Och än en gång i klartext: Ni är idioter.
Inse äntligen att ni har fel, och att idiotiska filmer på Youtube är just idiotiska filmer, avsedda att övertyga andra idioter som helt saknar kritiskt tänkande, och faktiskt även logik. Kritiskt tänkande människor med skolkunskaperna i behåll kan snabbt avslöja idiotierna.
Antagligen kommer alla plattjordingar att ignorera det här inlägget. Det har de gjort med alla mina tidigare inlägg om den här frågan. Men om de är läskunniga borde de i alla fall kunna stava genom texten och förhoppningsvis kan
något fastna i deras hjärnor. Om det får plats där...