2017-12-16, 23:45
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Det är ett evigt snack om fejkade bilder från ISS av plattjordare. Vad är fejk? Kan du bevisa det istället för att bara häva ur dig grundlösa påståenden?

Det fungerar inte så med plattjordare, månlandningsförnekare, chemtrailsfanatiker etc.
För dom fungerar världen så här:

Det dom tror på är sanning, allt som strider mot deras "religion" är fejk, lögn och båg.
Det enda dom gör är att slänga upp filmklipp efter filmklipp efter filmklipp från youtube där massa idioter "bevisar" hur rätt dom har.
Citera
2017-12-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Det fungerar inte så med plattjordare, månlandningsförnekare, chemtrailsfanatiker etc.
För dom fungerar världen så här:

Det dom tror på är sanning, allt som strider mot deras "religion" är fejk, lögn och båg.
Det enda dom gör är att slänga upp filmklipp efter filmklipp efter filmklipp från youtube där massa idioter "bevisar" hur rätt dom har.
Eller så kanske det är du som är idioten? Jag menar naturligtvis att det finns de som inte vågar tänka utanför åsiktskorridoren. För dem funkar världen så att man läster i tidningen vad man ska tro på. Sedan håller man fast vid det. Det är någon nyanställd tjej som skriver och berättar i tidningen om hur månlandningen inte alls var fejkad. För det ringde hon till NASA och fråga om.
Citera
2017-12-17, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Eller så kanske det är du som är idioten? Jag menar naturligtvis att det finns de som inte vågar tänka utanför åsiktskorridoren. För dem funkar världen så att man läster i tidningen vad man ska tro på. Sedan håller man fast vid det. Det är någon nyanställd tjej som skriver och berättar i tidningen om hur månlandningen inte alls var fejkad. För det ringde hon till NASA och fråga om.
Men den här tråden handlar om påståendet att jorden är platt. Och det är enkelt att bevisa att den hypotesen är omöjlig. Plattjordare vägrar att se det, de saknar förmåga att tänka utanför sin egen inskränkta åsikts- och kunskapskorridor, allt som talar emot är fejk, lögn, hjärntvätt från illuminati, judarna, "eliten" eller vad fan de hittar på.

Här kommer ett enkelt, helt 100 %-igt bevis MOT den platta jorden. Avståndet nordpolen-ekvatorn är 1000 mil. Fullständigt omöjligt att bestrida, eftersom en meter ursprungligen definierades som en tiomiljondel av den sträckan. Vi vet också, utan något som helst tvivel, att en färd utmed ekvatorn är 4008 mil. Här handlar det om mänsklighetens kunskap, samlad sedan årtusenden, det finns ingen möjlighet att bestrida den siffran.

Voila - därmed är hypotesen om den platta jorden motbevisad! Två siffror räckte! Det är nämligen helt omöjligt att motsvarigheten till ekvatorn är någonting annat än 6283 mil lång om jorden är platt. Punkt. Motsvarande resonemang kan man för övrigt föra om södra polcirkeln och därmed om färden runt Antarktis.

Det här har jag sagt typ femti gånger i den här tråden. Alla plattjordare har helt förtigit/förträngt detta faktum och ignorerat mina frågor hela tiden. Istället har ni plattjordare tramsat om krökta vattenytor, båtar som syns, utsikten över Lake Ontario, järnvägsspår, fan och hans mormor och jag vet inte vad. Tramsiga småfrågor i stället för att inse ett faktum som en gång för alla totalt krossar hypotesen att jorden är platt.

Därmed är det ni som är idioterna (såvida ni inte trollar), ni som vägrar att inse fakta, ni som vägrar tänka utanför er egen supertrånga åsiktskorridor. Och än en gång i klartext: Ni är idioter.

Inse äntligen att ni har fel, och att idiotiska filmer på Youtube är just idiotiska filmer, avsedda att övertyga andra idioter som helt saknar kritiskt tänkande, och faktiskt även logik. Kritiskt tänkande människor med skolkunskaperna i behåll kan snabbt avslöja idiotierna.

Antagligen kommer alla plattjordingar att ignorera det här inlägget. Det har de gjort med alla mina tidigare inlägg om den här frågan. Men om de är läskunniga borde de i alla fall kunna stava genom texten och förhoppningsvis kan något fastna i deras hjärnor. Om det får plats där...
Senast redigerad av pewana 2017-12-17 kl. 02:54.
Citera
2017-12-17, 02:45
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Så, är jag idioten när jag med egna ögon kan konstatera i alla fall minst 3 bevis med mina ögon.

1: Solen lyser på molnens undersida vid soluppgång och solnedgång.
2: Solen går ner BAKOM horisonten. Det samma gäller månen.
3: Jag tittar mot söder. Ser att alla stjärnor roterar medsols runt en punkt låååångt under horisonten. Tittar jag åt norr ser jag att stjärnorna roterar motsols runt polstjärnan exakt på motsatt sida mot den punkten som finns åt söder låååångt under horisonten.

Sedan har jag massa punkter där jag SJÄLV kan göra experiment för att konstatera att jorden är rund.
Experiment som man lätt kan se exempel på youtube som följer grundläggande matematiska kunskaper. Dessa experiment kan om man vill göras på andra situationer och få EXAKT samma resultat.

Det finns ingen åsiktkorridor i detta jag pratar om. Det är ren och skär fakta.
Så fort man tar upp dessa rena och skära fakta med en plattjord händer samma sak gång på gång på gång.
Dom håller käft, dom slutar svara, dom ignorerar en. Samma som alla religiösa fanatiker gör.

Det är rent patetiskt att tro på en platt jord om man klarat av grundskolan. Då syftar jag på godkänt på mattematik och fysik. För med den grundkunskapen kan man som sagt själv se bevisen mitt framför ögonen på en. Jorden är rund.
Senast redigerad av Jazzil 2017-12-17 kl. 02:49.
Citera
2017-12-17, 06:35
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Så nu drar du in PK-tramset i debatten? "Åsiktskorridor"? "Läser i tidningen vad man ska tro på"? Om vi ska prata åsiktskorridorer så är plattjordares den smalaste jag sett. Totalt faktaresistent. Total avsaknad av öppensinnlighet. Det faktum att jorden är rund (ja det är fakta) är inte föremål för någon åsiktskorridor.

Har du godkänt i grundskoleämnena?

Om plattjordarna kommer till makten så kan vi börja snida på klubbor, klä oss i djurhudar och bo i grottor.
Citera
2017-12-17, 11:55
Medlem
madtops avatar
Citat:

Nja, det är nog ganska klarlagt att det är den som tror att observationer och kunskap är en åsikt som förmedlas av media är den som har grävt ner sig i ett "rabbit hole".

Hur kan mina observationer av polstjärnan styras av "media"? Hur kan mina observationer av solnedgången vara något jag har läst i tidningen? Hur kan mina empiriska studier av gravitation vara något som förmedlas av en journalist? Hur kan NASA styra min observation av den södra stjärnhimlen?

Steg 1 för att lämna din "åsiktskorridor" är att du öppnar dina ögon och objektivt observerar din omgivning.
Senast redigerad av madtop 2017-12-17 kl. 11:58.
Citera
2017-12-17, 12:28
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Det är någon nyanställd tjej som skriver och berättar i tidningen om hur månlandningen inte alls var fejkad. För det ringde hon till NASA och fråga om.

Du har alltså inga som helst belägg för att bilderna är fejk eftersom du undviker att svara? Är det så vi ska tolka det?
Citera
2017-12-17, 13:43
Medlem
Alltså, antaganden är alla moders fuckup. Det är lite roligt att se hur det ena inlägget triggar det andra. Om man hade lite enkelt bara sökt i denna tråden, på mina inlägg, så skrev jag redan för länge sedan att jag inte var en anhängare av plattjorden teorin. Andra saker som månlandningen är dock något helt annat och ska inte debatteras i denna tråden.
Det är dock så att om man är smart så kan man hålla ett påstående i huvudet och överväga möjligheten helt utan att bestämma sig för vad som stämmer eller inte.
Det var precis det jag gjorde i denna tråden. Någon började med att fråga om hur teorierna kring olika saker kring plattjorden är tänkta, enligt de som driver den tesen.

Eftersom jag studerat deras filmer och påståenden, (vilket ni inte verkar har gjort). Så svarade jag på frågan. Det räckte för att starta den snöbollen.
Det har dock framkommit ganska många felaktigheter i försvaret av den runda jorden. Då måste jag belysa saker som inte bevisar att jorden är rund.
Saker som att vi har massor av bilder från ISS och annat stämmer inte alls enligt mig. Ett råd till er alla, försök att debattera sakligt och hetsa inte upp er så mycket.
Citera
2017-12-17, 15:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Alltså, antaganden är alla moders fuckup. Det är lite roligt att se hur det ena inlägget triggar det andra. Om man hade lite enkelt bara sökt i denna tråden, på mina inlägg, så skrev jag redan för länge sedan att jag inte var en anhängare av plattjorden teorin. Andra saker som månlandningen är dock något helt annat och ska inte debatteras i denna tråden.
Det är dock så att om man är smart så kan man hålla ett påstående i huvudet och överväga möjligheten helt utan att bestämma sig för vad som stämmer eller inte.
Det var precis det jag gjorde i denna tråden. Någon började med att fråga om hur teorierna kring olika saker kring plattjorden är tänkta, enligt de som driver den tesen.

Eftersom jag studerat deras filmer och påståenden, (vilket ni inte verkar har gjort). Så svarade jag på frågan. Det räckte för att starta den snöbollen.
Det har dock framkommit ganska många felaktigheter i försvaret av den runda jorden. Då måste jag belysa saker som inte bevisar att jorden är rund.
Saker som att vi har massor av bilder från ISS och annat stämmer inte alls enligt mig. Ett råd till er alla, försök att debattera sakligt och hetsa inte upp er så mycket.
Nämn vilka felaktigheter som förekommit i försvaret av den runda jorden.
Citera
2017-12-17, 15:36
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Du kan gärna visa vilka felaktigheter som finns för en glob i så fall.
Och varför skulle vi inte ha bilder från ISS? Menar du på att alla forskare runt om i världen som har varit där är mordhodade att ljuga? Menar du att alla 10.000-tals människor som jobbar både på NASA och det PRIVATA företaget SpaceX ljuger för alla när dom skeppar upp folk till ISS och hämtar folk från ISS. Menar du på att alla dessa forskare som har med sig EGEN kamerautrustning måste lägga in massa påhittade datarenderade bilder?
Och all kommunikation som sker live? Är alla med i ett skådespel?

Märkligt att INGEN av alla dessa kanske 100.000 människor som är involverade i ISS inte läcker en enda gång den sjukt stora bluffen.
Bluffen där dom måste skeppa upp en tom ISS som ALLA, exakt ALLA på hela planeten ska se med blotta ögat. Och med relativt enkel utrustning kan SE tydligt exakt hur den ser ut.

Och ja, ISS är ett bevis för att jorden är rund så den är riktig relevant i diskussionen.
Citera
2017-12-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nämn vilka felaktigheter som förekommit i försvaret av den runda jorden.
De har jag bemött.
Citera
2017-12-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du kan gärna visa vilka felaktigheter som finns för en glob i så fall.
Och varför skulle vi inte ha bilder från ISS? Menar du på att alla forskare runt om i världen som har varit där är mordhodade att ljuga? Menar du att alla 10.000-tals människor som jobbar både på NASA och det PRIVATA företaget SpaceX ljuger för alla när dom skeppar upp folk till ISS och hämtar folk från ISS. Menar du på att alla dessa forskare som har med sig EGEN kamerautrustning måste lägga in massa påhittade datarenderade bilder?
Och all kommunikation som sker live? Är alla med i ett skådespel?

Märkligt att INGEN av alla dessa kanske 100.000 människor som är involverade i ISS inte läcker en enda gång den sjukt stora bluffen.
Bluffen där dom måste skeppa upp en tom ISS som ALLA, exakt ALLA på hela planeten ska se med blotta ögat. Och med relativt enkel utrustning kan SE tydligt exakt hur den ser ut.

Och ja, ISS är ett bevis för att jorden är rund så den är riktig relevant i diskussionen.
Det är fel tråd att debattera i, men lite kort så ja. De som behövs är medlemmar av den stora foto lögnen. Det är dock mera komplicerat än så. Lögnen består i att man inte filmar i rymden. Man filmar nästan aldrig i den riktiga ISS, aldrig på månen, och aldrig från andra saker i omloppsbana. Orsaken, är att man inte vill råka få med alla UFO som finns där upp. Men nu har det stora avslöjandet börjat, kolla in Aftonbladet där DOD har erkänt att de jagar UFO osv. Avslöjandet tar kanske 10 år om det får fortsätta obehindrat. Kan iofs gå mycket fortare än så, allt kan hända. Spännande tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in