2017-12-17, 02:08
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
1. Hon frågar flertalet gånger gällande vem han är och vilken organisation han representerar. När hon får höra att han är "medborgarjournalist" så märker hon vad hon har att göra med. Hade hon vetat vem han var, då hade hon inte frågat om och om igen vem hon har att göra med.

2. Bechir säger att han är där för att han inte har lyckats få tag på Aschberg, att då tro att Aschbergs fru ska ha någon aning om vem fasiken han var, ja, det är skrattretande.

3. Ja, jag tycker det är fullt legitimt att trycka på polislarmet när en främmande man kräver att få prata med ens familjemedlem utan att vilja introducera sig själv och vad ärendet gäller.

Vad är det hon märker att hon har "att göra med" när han säger "medborgarjournalist"? Blir hon rädd för det ordet? I sekvenserna innan när hon märker att hon blir filmad av Bechirs polare så upplyser hon dem att allt filmas ovanifrån (hon pekar uppåt). Vad är det då hon är rädd för om allt filmas även av Aschbergs?

Hon behöver givetvis inte veta om hans namn eller hur han ser ut fast hon har vetskapen att någon har skickat Robert något material. Det kanske just är ordet "medborgarjournalist" som gör att hon hajar och kopplar ihop allt och börjar bli defensiv. Sen går det fort tills "hotet" kommer.

Du menar alltså att det är helt normalt att tillkalla polisen när allt filmas och de två personerna utanför dörren inte begår någon brottslig handling? OK...

Nu är det bara att hoppas att detta som Bechir skapat någonsin blir visat någonstans. Först då kommer man kunna dra en slutsats.
Citera
2017-12-17, 02:08
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Men kom igen.....are you for real? Mossad? Tror du på allvar att Aschberg kan kommendera Mossad?

Förstår du inte att en typ som Robert Aschberg, som är så ANTISIONISTISK och antiisraelisk (trots sitt judiska ursprung - det har inget med sionism att göra), är precis motsatsen till vad Mossad är?

De skulle aldrig gå hans ärenden (de vet inte vem han r, han är en nobody för dem). Hans propaganda och agenda är ju för fan helt i opposition till Mossad och Israel.

Det här var bland det dummaste jag har läst. Har du källor där Robert säger rakt ut att han är "Antisionist"? Fram med det nu isf

Du säger att han inte har samma agenda som Israel? Googla på The Greater Israeli Project.

Robban är nog inte någon topp inom Mossad-kretsar, men judar ser efter varandra. Framför allt sionist judar. Men du har rätt i en sak! Att sionism inte nödvändigtvis innebär att man är jude. Men en sionist jude i makt position är farligt. Han kommer lura brallorna av dig och sen lura dig att han kan hjälpa dig hitta dina brallor mot betalning.
Citera
2017-12-17, 02:09
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerkeil
Han var på väg att bli en ny Alex Jones, och eliten såg till att ta bort honom innan han blev för stor.

Dog av "hjärtinfarkt", precis som sockerdoktorn.

Sockerdoktorn (Tore Persson) jobbade jag med under 6 år. Han dog inte av hjärtinfarkt utan i sviter av prostatacancer 11 aug 2017. Han var en fantastisk medmänniska som alltid ställde upp.
Citera
2017-12-17, 02:12
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Det här var bland det dummaste jag har läst. Har du källor där Robert säger rakt ut att han är "Antisionist"? Fram med det nu isf

Du säger att han inte har samma agenda som Israel? Googla på The Greater Israeli Project.

Robban är nog inte någon topp inom Mossad-kretsar, men judar ser efter varandra. Framför allt sionist judar. Men du har rätt i en sak! Att sionism inte nödvändigtvis innebär att man är jude. Men en sionist jude i makt position är farligt. Han kommer lura brallorna av dig och sen lura dig att han kan hjälpa dig hitta dina brallor mot betalning.

Jag har bott i Israel, tack. Jag vet precis vad Mossad och Shin Bet är. Jag är judinna. Det finns inget öht som är sionistiskt i hans politik. Att ha judisk börd betyder inte att man är "jude" eller är sionist. det finns inget med Aschberg jag anser eller erkänner som judiskt. Han är bara en lyx-kommunist och lyx-idealist som i sann kommunistanda roffar åt sig pengar tjänade på andras olycka. Helt maktgalen och utan all form av moral.
Citera
2017-12-17, 02:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Vad är det hon märker att hon har "att göra med" när han säger "medborgarjournalist"? Blir hon rädd för det ordet? I sekvenserna innan när hon märker att hon blir filmad av Bechirs polare så upplyser hon dem att allt filmas ovanifrån (hon pekar uppåt). Vad är det då hon är rädd för om allt filmas även av Aschbergs?

Hon behöver givetvis inte veta om hans namn eller hur han ser ut fast hon har vetskapen att någon har skickat Robert något material. Det kanske just är ordet "medborgarjournalist" som gör att hon hajar och kopplar ihop allt och börjar bli defensiv. Sen går det fort tills "hotet" kommer.

Du menar alltså att det är helt normalt att tillkalla polisen när allt filmas och de två personerna utanför dörren inte begår någon brottslig handling? OK...

Nu är det bara att hoppas att detta som Bechir skapat någonsin blir visat någonstans. Först då kommer man kunna dra en slutsats.

Varför skulle de inte vara rädda? Finns ju massor av människor bara i denna tråd som anser att Aschbergs är mördare. Om det finns massor av folk ute i samhället som anser att man är en mördare och samhällsfara så är det klart att man är försiktig.
Citera
2017-12-17, 02:14
Medlem
Citat:
1. Hon frågar flertalet gånger gällande vem han är och vilken organisation han representerar. När hon får höra att han är "medborgarjournalist" så märker hon vad hon har att göra med. Hade hon vetat vem han var, då hade hon inte frågat om och om igen vem hon har att göra med.

2. Bechir säger att han är där för att han inte har lykats få tag på Aschberg, att då tro att Aschbergs fu ska ha någon aning om vem fasiken han var, ja, det är skrattretande.

3. Ja, jag tycker det är fullt legitimt att trycka på polislarmet när en främmande man kräver att få prata med ens familjemedlem utan att vilja introducera sig själv och vad ärendet gäller.

Tror ingen av dem aschberg trakasserar har polislarm, foliehatt
Citera
2017-12-17, 02:17
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Jag har bott i Israel, tack. Jag vet precis vad Mossad och Shin Bet är. Jag är judinna. Det finns inget öht som är sionistiskt i hans politik. Att ha judisk börd betyder inte att man är "jude" eller är sionist. det finns inget med Aschberg jag anser eller erkänner som judiskt. Han är bara en lyx-kommunist och lyx-idealist om i sann kommunistanda roffar åt sig pengar på andras olycka. Helt maktgalen och utan all form av moral.

Käbbel. Ordbajs.

Sluta förvirra folk i tråden nu.

Belägg på att Robert är ANTISIONIST som du påstår.

Sionism är förknippat med precis det Robban gör. Åsiktsregistrera, trakassera, förfölja, få makt ur kaos, listan kan göras jävligt lång.
Citera
2017-12-17, 02:18
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför skulle de inte vara rädda? Finns ju massor av människor bara i denna tråd som anser att Aschbergs är mördare. Om det finns massor av folk ute i samhället som anser att man är en mördare och samhällsfara så är det klart att man är försiktig.

Hade hon blivit rädd på allvar så hade hon dragit igen dörren direkt när Bechirs polare visade sig med kameran. Jag tror hon enbart blev förbannad för att hon till slut förstod vem det var som stod där utanför dörren och varför. Sist av allt drog hon "hotet" som polisen borde intressera sig för...i en normal rättsstat.
Citera
2017-12-17, 02:19
Medlem
När kan vi få se ett gripande av ascberg om han har något med mordet att göra, kommer även hans fru då att gripas.
Citera
2017-12-17, 02:22
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Jaha, du är mån om ett samhälle utan pöbelvälde, du bry dig dock inte om att Bechir var ett fan av "Granskning Sverige" som hänger ut folk för banala påståenden de själva vräker ut sig. För att sedan lägga ut på sociala medier för att folk ska hetsa mot deras offer.

Bechir gapade rejält under Almedalsveckan, att han inte skrek sist var nog mer på grund av att hon hade att göra med Lotta istället för Robert.

Nu har vi en hög med konspirationsteorier att Robert och Lotta är bakom Bechirs död, det är skrämmande. Du pratar om pöbel, massvis med högerextrema ligger nu och trycker på att Aschberg skulle vara skyldig för att Bechir tragiskt nog har gått bort. Du påstår dig inte tillhöra någon falang, du är dock väldigt selektiv i dina val av sidor.

Om du inte klarar av att sakligt diskutera fakta i konspirationsteorier, utan tycker det är skrämmande, förstår jag inte varför du befinner dig i denna tråd.

Vad Bechir gjorde på Almedalsveckan har jag ingen aning om, Granskning Sverige lämnar mycket i övrigt att önska, men tråden handlar om varför Bechir Rabani dog. Det är trist att tråden har blivit ett ställningskrig mellan högerextrema och vänsterextrema. Jag vill veta vad som hände. Vad talar mot, och vad talar för att Bechir blivit mördad p.g.a sitt politiska engagemang?

Aschberg drar sig uppenbarligen inte för kriminella handlingar (ofredande).
Rabani har kartlagt Aschbergs verksamhet, som bland annat sysslar med åsiktsregistrering.
Rabani har blivit hotad, och har uttryckt att Aschberg et al. vill "sätta dit honom".
Rabani skulle släppa komprometterande uppgifter om Aschberg samma dag som han dog.

Jag skulle vilja ha sakliga belägg för varför Aschberg skulle vara ointresserad av att sätta dit Rabani. Han var väl intresserad av det?
Citera
2017-12-17, 02:25
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Förnekelse. Faktaresistens. Buhuuu......buhuuuuuu.....riv och slit. Klös och bit. Gråta.

Vad har jag förnekat?

Det är snarare du som verkar hitta på saker. Väldigt omogen är du också.

Här skriver f.ö. en judisk upplaga att det t o m. Finns flera olika typer utav sionism pga att det skett konflikter genom tiderna som grenar ut sig: http://www.jewishvirtuallibrary.org/a-definition-of-zionism

Make your pick.
Citera
2017-12-17, 02:54
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
Guys judarna har öppnat det vanliga tråden

vi ska inte skylla för mycket på Ashberg jag tror inte ens det är han jag tror det är en organisation vi inte ser eller hör som agerar. Aschberg kan inte fixa fram det giftet som krävs

Aschberg vet garanterat något. Ingen påstår ju att Robban skulle dödat Bechir personligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in