2017-12-16, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Stämmer siffrorna som jag har hört så är det 13+8 mille. Vi har haft olika former av problem med afrikaner tidigare. Elanga, Ijeh + minst till som jag glömt namnet på. Islänningar och danskar passar bra i Skåne.

Göken! Vilken lirare, att vi satsade på honom istället för honom istället för Bagarn Rosengren. Inte nog att han var helt värdelös han förstörde även Järdlers karriär, kan fortfarande minnas smällen trots att många år gått sedan dess.

Annars måste jag säga att Jimmy Dixon var en ganska bra afrikan som representerat MFF.
Citera
2017-12-16, 17:43
Medlem
Svintung dag igår med Kongos avslut av karriären, men i efterhand så är man ändå tacksam att man fick se han avsluta på topp med en bra säsong i ryggen och nominerad till ligans MVP.

Sen tycker jag att det är synd att det inte tydligare kommit fram att det snarare var ett 1+1 kontrakt han hade än ett 2 årskontrakt.

Och nu ett tapp av Eriksson också, det känns inte bra alls. Visst alla förstår nog att denna säsong förmodligen var maxad för hans del poängmässigt, men den vinnarskalle och grinighet samt förmågan att få med sig offensiva frisparkar är i princip omöjlig att ersätta känns det som.
Citera
2017-12-16, 18:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Göken! Vilken lirare, att vi satsade på honom istället för honom istället för Bagarn Rosengren. Inte nog att han var helt värdelös han förstörde även Järdlers karriär, kan fortfarande minnas smällen trots att många år gått sedan dess.

Annars måste jag säga att Jimmy Dixon var en ganska bra afrikan som representerat MFF.

Givetvis skulle man satsat på Bagarn.
Citera
2017-12-16, 19:59
Avslutad
Peking vägrar pröjsa 5 millar plus lönen för Jordan Larsson.... Tips till Hunt och Jensa :Avdić kan nog skänkas bort näst intill bara ni tar över lönen
Citera
2017-12-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Peking vägrar pröjsa 5 millar plus lönen för Jordan Larsson.... Tips till Hunt och Jensa :Avdić kan nog skänkas bort näst intill bara ni tar över lönen

norrköping snålar sig ner till botten av allsvenskan. Rätt eller fel av styrelsen? Såg redan tendenser förra säsongen att det fina spelet är borta med vinden & att de stubdtals blir utspelade. Trist tycker jag. Gillar Norrköping litegrann.
Citera
2017-12-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Det sjukaste med att Källström slutar är att han hade ett 5-års kontrakt. Varför skriver man ett 5-års kontrakt med en 35-åring?

FÖ tror jag detta är bra för Djurgården.
Stämmer det verkligen? Men men, samma klubb som gav en 30-årig Jawo ett 5-årskontrakt.
Citera
2017-12-16, 21:51
Medlem
Citat:
Helt rätt att inte betala Tankovic den lön han krävde, men tycker nog man borde satsat Jordan. Man kan inte bara fynda ihop en slagkraftig startelva. En värvning som Jordan hade nog skickat signaler till andra eventuella nyförvärv också, så risk för dumsnålhet.
Citera
2017-12-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Är det inte omkring 20 millar för båda de här spelarna.
Dålig scouting kring spelares personlighet?
Hybris?

Gissar att ni tar det lugnt med afrikaner i fortsättningen och islänningar är nog bättre för er i det långa perspektivet.
Vad fick man ge Strandberg och Brügge för deal?
Citera
2017-12-16, 22:55
Medlem
Östersund har lagt "det största budet i ÖFKs historia" på BPs Kevin Kabran. Låter som en klok värvning och som dessutom borde kunna generera en vidareförsäljning i framtiden.
Citera
2017-12-16, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
norrköping snålar sig ner till botten av allsvenskan. Rätt eller fel av styrelsen? Såg redan tendenser förra säsongen att det fina spelet är borta med vinden & att de stubdtals blir utspelade. Trist tycker jag. Gillar Norrköping litegrann.
De hade garanterat haft råd med Kristoffer Olsson och Tankovic även Jordan Larsson. Istället värvar de Gudi och Jakobsen.... Olsson och Tankovic vore klokare val
Citera
2017-12-16, 23:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
De hade garanterat haft råd med Kristoffer Olsson och Tankovic även Jordan Larsson. Istället värvar de Gudi och Jakobsen.... Olsson och Tankovic vore klokare val

Jag kan tänka mig Olsson men Tankovic vad har han åstadkommit?
Citera
2017-12-17, 12:01
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Stämmer det verkligen? Men men, samma klubb som gav en 30-årig Jawo ett 5-årskontrakt.

Fake news som vi redan påtalat i tråden, 1+1-kontrakt gällde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in