2017-12-15, 18:55
Medlem
Hade varit riktigt förstörd om Kennedy hade gjort en Källström. Men så är det ju också skillnad på Kennedy och Källström
Citera
2017-12-15, 19:46
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hade varit riktigt förstörd om Kennedy hade gjort en Källström. Men så är det ju också skillnad på Kennedy och Källström
Japp det är skillnad. Kim avslutar när han vet att han inte har mer att ge. Kennedy sitter på bänken och signar nytt, Kennedy sitter nog kvar där om 10 år.
Citera
2017-12-15, 21:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Japp det är skillnad. Kim avslutar när han vet att han inte har mer att ge. Kennedy sitter på bänken och signar nytt, Kennedy sitter nog kvar där om 10 år.

Det är skillnad. Kennedy kan hålla sig motiverad för sin klubb
Citera
2017-12-15, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det är skillnad. Kennedy kan hålla sig motiverad för sin klubb
Finns bara en Nisse
Citera
2017-12-16, 07:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Plasten skördar ännu ett offer.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan det var den där jäkla plasten som slitit hårdare än vad Kim trodde från början?

Jonas har ju varit skadad ganska mycket i år.

Han sa ju en del om hur sliten han var numera, det lär vara en hel del plastens fel.
Det endast ett drygt år efter att han kom till DIF och var högmotiverad och inte direkt var sliten mer än valfri spelare i den åldern.

Det är hög tid att förbjuda plasten i eliten.

Givetvis ett stort tapp för DIF sportsligt med, blir intressant att se hur det ska lösas.
Citera
2017-12-16, 08:17
Medlem
Joelfrogs avatar
magnus eriksson till mls
Citera
2017-12-16, 11:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Den allsvenska comebacken blev kanske inte så som han tänkt sig. Det var inte som 2002 och 2003. Han dominerade inte så många matcher och det var tuffare än vad han trodde. Min tanke.
Nja. Har är ju inte alls, eller var, samma spelartyp nu som han var då. Han gick ju successivt under karriären från en offensiv spelare som ung till en defensiv nu. Tyckte han var bra gångna säsong, men det märks ju inte lika mycket som defensiv mittfältare. Jag tror att det handlar om delvis konstgräset men framförallt att han inte riktigt visste hur motivationen skulle vara att gå igenom en hel svensk försäsong igen. När han väl var där så kände han den inte. Den är ju lite speciell när man vant sig hur det är ute i Europa. Han kände att han är 35 år och det är inte värt det. Han kan ju dessutom satsa fullt på sitt TV-expertjobb..bl.a.
Senast redigerad av Steff83 2017-12-16 kl. 11:38.
Citera
2017-12-16, 14:22
Medlem
Hur ser det ut i Malmö på infronten mer än Traustason?
Håller ni hårdare i pengapåsen efter att slängt miljoner på Sarfo och Bonke i sjön?
Citera
2017-12-16, 16:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Håller ni hårdare i pengapåsen efter att slängt miljoner på Sarfo och Bonke i sjön?

Sarfo vet man inget om ännu, för egen del tycker jag att han inte för på något sätt förknippas med MFF. Sälj honom fort som attan.

Bonke är väl inte så jäkla dålig. Har bara sätt honom på tv men jag har hört att han behöver en försäsong och anpassning till MFF:s fotboll. Alldeles för het och obalanserad men det går kanske att slipa bort?
Citera
2017-12-16, 16:31
Avslutad
Citat:

Det blir väl Binaku som kommer in för den betydligt friskare summan för ca. 6 miljoner. Sen ifall det stämmer så är väl Bachirou nära. Han islänningen som spelade i Giffarna, Sigurjónsson ryktas också in. Personligen ser jag främst att vi förlänger med Lewicki.

Annars flaggar jag även för utfrysta nordbor som sitter på diverse bänkar runt om i fotbolls-Europa. Vi har en vana att ta in dessa individer.
Citera
2017-12-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sarfo vet man inget om ännu, för egen del tycker jag att han inte för på något sätt förknippas med MFF. Sälj honom fort som attan.

Bonke är väl inte så jäkla dålig. Har bara sätt honom på tv men jag har hört att han behöver en försäsong och anpassning till MFF:s fotboll. Alldeles för het och obalanserad men det går kanske att slipa bort?

Är det inte omkring 20 millar för båda de här spelarna.
Dålig scouting kring spelares personlighet?
Hybris?

Gissar att ni tar det lugnt med afrikaner i fortsättningen och islänningar är nog bättre för er i det långa perspektivet.
Citera
2017-12-16, 17:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Är det inte omkring 20 millar för båda de här spelarna.
Dålig scouting kring spelares personlighet?
Hybris?

Gissar att ni tar det lugnt med afrikaner i fortsättningen och islänningar är nog bättre för er i det långa perspektivet.

Stämmer siffrorna som jag har hört så är det 13+8 mille. Vi har haft olika former av problem med afrikaner tidigare. Elanga, Ijeh + minst till som jag glömt namnet på. Islänningar och danskar passar bra i Skåne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in