Citat:
Ursprungligen postat av
paras0nic
Vad är det du ser i Rojo, Tuanzebe, Smalling som inte Lindelöf besitter? Inte är det väl pondus och skicklighet?
Allt, egentligen. Det Lindelöf vinner på (hittills) är spelet med fötterna men det mest notabla är väl hur mycket starkare i duell- och luftspel hans kollegor är. Helt överlägsna framför allt i luften. Tycker Lindelöf haft det tufft i det engelska duellspelet hittills. Sedan tycker jag inte han kompenserar upp det med något vidare steg eller något överdrivet klokt spel. Han har bra fötter och det vinner han ju på, men skulle inte säga att hans fötter är särskilt mycket bättre än Rojos t.ex.
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Nej. Engelska

Av de 30tal engelska jag tjötat med har de alla tyckt vad jag sa, mer eller mindre.
Okej, det är inte min bild. Men stämmer säkert att snubbarna du snackat med tycker så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Horbock.i.Fjugesta
Jag har svårt att se något samband mellan fansens bedömning av hans spel och antalet backkollegor. De senaste matcherna har han ansetts spela bra vare sig det varit tre eller fyra backar med i spelet. Manchester Evening News gav honom t ex bland de högsta spelarbetygen i laget efter de nyliga fyrbacks-matcherna mot City, Watford och Brighton. Går vi tillbaka ett par månader är nog den enda match där hans insats bedömdes vara OK den mot Benfica, där man också hade fyra backar.
Förstår inte vad du menar med det första. När Lindelöf spelar släpper United in mål, slump eller inte så är det fakta. Mot city hoppade han ju in, och där gjorde han det godkänt. Watford var en trebackslinje. Brighton hemma var en extremt enkel match där dom inte skapade något i princip.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Trebackslinje med Linderlöf; Bailly och Jones är det absolut bästa för United där Smalling är på samma nivå, Rojo är bra men för risky..
Ja, det får vi aldrig veta. Tror United hade haft bra chans med Pogba i laget för att kunna få en länk mellan mittfält och anfall, som mot Arsenal. Nu fick man ingen effekt i kontringarna men borde kanske ändå tagit poäng då city hade en del flyt.