2017-12-15, 20:27
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
"Organisation". Misstänker starkt att den består av en stycken arab som själv har bekräftat sin egen död.

Då är jag nyfiken på motivet bakom det?.
Citera
2017-12-15, 20:34
Medlem
Black.waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vi har inga säkra källor på att araben är död så du kan stoppa upp dina sjuka teorier.

det är redan bekräftat
Citera
2017-12-15, 20:42
Medlem
DontWantWars avatar
Det känns verkligen som att det finns någon sammankoppling. Vad fan är chansen att man dör av en hjärtattack några dagar / vecka efter intervjun där han dessutom blev hotad av Aschbergs fru? Man måste ju få reda på hans sjukdomshistorik. Och de flesta som får hjärtinfarkt utan några som helst tecken (bröstsmärtor / utstrålning i armar / andningssvårigheter etc), vilket bara det är väldigt ovanligt, brukar få det i samband med fysisk ansträngning.

Detta är jävligt märkligt och hans anhöriga / kollegor gör rätt i att polisanmäla.
Citera
2017-12-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
det är redan bekräftat

Ge mig en trovärdig källa då tack.
Citera
2017-12-15, 20:49
Avslutad
Jag läser en snart 20 år gammal artikel att man kan missa att dödsorsaken är gift ifall det rör sig om väldigt ovanliga gifter.
http://articles.latimes.com/1988-09-01/news/ga-4412_1_common-poisons

Eftersom det inte finns hur mkt resurser som helst att lägga på varje enskild obduktion kan en person rent teoretiskt ha blivit mördad genom att förgiftas och att detta missas i obduktionen.
Citera
2017-12-15, 20:52
Avstängd
Familjen Aschberg är givetvis huvudspåret, om det skulle röra sig om mord. Medborgarjournalisten Rabani besökte Aschberg i hemmet, höll på med ett stort avslöjande och hotades av Lotta Aschberg.

En vanlig hjärtinfarkt tror jag inte på. Det tar många år att få sina blodkärl förkalkade. 33 år är ingen ålder för det. Rabani såg dessutom ut att vara i ganska god form.

Det skulle kunna vara ett medfött hjärtfel, men det är mycket ovanligt att folk dör av det. Och folk som dör plötsligt av hjärtfel skriver sannolikt inte texter om att folk är ute efter dem och att de håller på med ett stort scoop precis innan.
Citera
2017-12-15, 20:55
Medlem
Kopierat ifrån Mommo Rabani

"Vi har idag som många redan vet hastigt förlorat min bror, han lämnar ett enormt tomrum bakom. Vår värld har vänts upp och ner och just nu försöker vi bara ta oss igenom timme för timme. Vi är överväldiga över all den kärlek som många visat oss idag. Bechir var min storebror, en person som alltid gick sin egen väg och som alltid fanns där för dom han brydde sig om. Jag älskar dig min bror nu och för alltid!!
Jag har fått väldigt många telefonsamtal, sms och meddelande här, jag har läst dom alla och blir verkligen rörd för den kärleken ni ger oss och framför allt min bror. Jag har tyvärr inte hunnit svara på något än.
Jag vill också be er att inte spekulera öppet på nätet kring vad som hände eller inte hände, vi vet i nu läget att Bechir föll ihop i natt och vad som ligger bakom vet vi inte.
Vi har en tung tid framöver och vill fokusera på att stötta varandra igenom den.
Tack.."
Citera
2017-12-15, 20:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Familjen Aschberg är givetvis huvudspåret, om det skulle röra sig om mord. Medborgarjournalisten Rabani besökte Aschberg i hemmet, höll på med ett stort avslöjande och hotades av Lotta Aschberg.

En vanlig hjärtinfarkt tror jag inte på. Det tar många år att få sina blodkärl förkalkade. 33 år är ingen ålder för det. Rabani såg dessutom ut att vara i ganska god form.

Det skulle kunna vara ett medfött hjärtfel, men det är mycket ovanligt att folk dör av det. Och folk som dör plötsligt av hjärtfel skriver sannolikt inte texter om att folk är ute efter dem och att de håller på med ett stort scoop precis innan.
Inte såå ovanligt. Personligen kände jag en kille som dog när han var 21 i någon form av hjärtattack. Jag känner också en kille som fick hjärnblödning när han var 19 och ligger som ett kolli sedan dess. Så det händer till och från faktiskt.
Citera
2017-12-15, 20:57
Medlem
Citat:

Plötsliga och oväntade dödsfall bland inavlade kusinknullare är inte ovanligt.
Citera
2017-12-15, 20:58
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Jag tycker också den här saken verkar väl märklig. Om obduktionsresultatet blir offentligt kommer den visa på exempelvis medfött hjärtfel eller inte. Jag undrar om resultatet av obduktion kommer ut?
Citera
2017-12-15, 21:00
Medlem
SkylerWhites avatar
Bechir har gett sig på fel person. Helt fel person. Se videon. En kränkt och hotad RA är inte att leka med.

Verkligen ledsen Bechir, tack för allt du hann med men ännu mer - tack för det mod du ingjutit i mig och säkert många med mig. Viker inte mig mer. <3
Citera
2017-12-15, 21:01
Medlem
Sebzors avatar
Har vi ens fått bekräftat att han faktiskt har avlidit?

Inte bara "någon" som är vän med Bechir's bror på Facebook som hävdat att brodern skrivit det, och som sen spridit sig till Fria Tider etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in