2017-12-13, 20:33
  #493
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Feminismens idéer går ju ut någorlunda likvärdig representation av könen i makten.
Har du något emot det?

Du har enbart en stor motkraft, men den tar ju inte spjärn någonstans.
Likvärdig representation vid makten?
Ska en kvinna vara bättre på makt än en man menar du?
Jag är för en strikt meritokrati och extremt mycket emot inkvotering på bekostnad av den ovan nämnda. Kvotering är en konstgjord maktbalans och den kan aldrig vara detsamma som bäste man eller kvinna på rätt plats.
Nu till en liten knorr du kanske inte tänkt på.
Vi ar fler kvinnor än män i det här landet och alla över 18 som är medborgare har rösträtt.
Det betyder att på snart 100 år har kvinnor prioriterat sakpolitik och det gemensamma samhället högre än en grupps särställning i politiken.

Idag, när kvinnor generellt har mer makt i kommuner och landsting och bland annat fler chefer och höga positioner efter att snabbare ha stigit i grader jämfört med sina manliga kollegor. De har också högre löner och en bättre löneutveckling och med det faktumet kommer nästa våg som ser makten som ett självändamål att ytterligare suga ut skattemedel som egentligen var ämnat för annat.

Alla tycker inte politik är intressant och för egen del är jag inte övertygad om att könskampen skulle vara särskilt högt upp på vår politiska agenda. För andra är det allt.
Citera
2017-12-13, 23:00
  #494
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag jämförde inte med Afrika utan med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Evolution är att om jag får tre barn och du ett har mina gener större överlevnadspotential än dina.

Tre ungar vars sammanlagda IQ är 130 har garanterat en sämre evolutionär framgång gentemot ett barn med 130 i IQ ....
Citera
2017-12-14, 01:25
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Dinosaurierna är utdöda som art. När du ser en fågel så är det en fågel du ser. På samma sätt som lungfisken är utdöd som art och det är en människa du ser när du ser en människa. Du greppar verkligen inte detta med evolution och ”speciation”.

Kombinationen av okunnighet och dumhet är aldrig klädsam. Du kan så klart hävda att människor överlevt TROTS att de inte haft vingar men det kan du aldrig bevisa. Samma sak med patriarkatet. Det är de facto genom patriarkat och INTE matriarkat som vi överlevt.

Så klart du glömmer att räkna upp typiskt manliga egenskaper som gynnat vår överlevnad. Som organisation och långsiktig planering. Eller kalkylerat risktagande och uppfinningsrikedom. Och givetvis också våldskapitalet som gjort att man kunnat skydda flocken från rovdjur och fientliga angrepp. Lustigt att du tar upp schimpanser. Nu är det iofs en annan art så därför kan inte uttrycken för deras patriarkala beteende jämföras med människors. Dock kan det ju noteras att schimpansens närmaste släkting är feministernas favorit bonobon. Den senare är matriarkal och...trumvirvel...utrotningshotad. Går alltså lite bättre evolutionärt för den patriarkala schimpansen.

Nu har jag aldrig hävdat att människan överlevt enbart tack vare män. Så den halmgubben kan du stoppa upp någonstans. Däremot har jag konstaterat att du systematiskt klamrar dig fast vid företeelser som konkurrerats ut evolutionärt. Nämligen matriarkat, jägar-och samlar samhällen samt kommunism. Det ger ett komiskt intryck när du samtidigt yrar om att utvecklingen ska gå ”framåt”.

detta är oerhört tjatigt...
Nej jag har hävdat att fåglar är utvecklade från de fåtal dinosarier som överlevde den enorma meteroiten man tror slog ut en merpart av allt liv på jorden för x miljoner år sen.
och jag har presenterat länkar med källor på detta, så sluta tjata .

och jag räknade upp MÄNSKLIGA egenskaper....
hade inte homosapiens av båda könen haft förmåga att samarbeta för att utvecklas och anpassa oss
så hade människan dött ut, vi låg antagligen rätt pyrt till vid flera tillfällen, och det är DETTA och inte att män suttit vid makt och klubbat varandra i skallen, som gjort att vi överlevt.

och få se nu vilka andra arter är utrotningshotade? trumvirvel

gorillor, orangutanger ex. båda jävligt matriarkala du.

och vidare ta några framgångsagor i djurriket dvs de klarar sig rätt bra..hyenor, vildsvin ex.
patriarkala kanske?

Vilket kön som dominerar över vilket har inte ett skit att göra med grad av överlevnad.
Citera
2017-12-14, 05:37
  #496
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
detta är oerhört tjatigt...
Nej jag har hävdat att fåglar är utvecklade från de fåtal dinosarier som överlevde den enorma meteroiten man tror slog ut en merpart av allt liv på jorden för x miljoner år sen.
och jag har presenterat länkar med källor på detta, så sluta tjata .

och jag räknade upp MÄNSKLIGA egenskaper....
hade inte homosapiens av båda könen haft förmåga att samarbeta för att utvecklas och anpassa oss
så hade människan dött ut, vi låg antagligen rätt pyrt till vid flera tillfällen, och det är DETTA och inte att män suttit vid makt och klubbat varandra i skallen, som gjort att vi överlevt.

och få se nu vilka andra arter är utrotningshotade? trumvirvel

gorillor, orangutanger ex. båda jävligt matriarkala du.

och vidare ta några framgångsagor i djurriket dvs de klarar sig rätt bra..hyenor, vildsvin ex.
patriarkala kanske?

Vilket kön som dominerar över vilket har inte ett skit att göra med grad av överlevnad.


Det beror på att du är en tjatig, ignorant och korkad feministkommunist.

Och människan är utvecklad från lungfisken. Det innebär inte att lungfisken finns kvar. Dinosaurierna överlevde bevisligen inte i det evolutionära format de hade och därför är de utdöda.

Du glömde att räkna upp de egenskaper jag framhöll vilket var typiskt manliga egenskaper. Ska man lyssna på en dårfink som du behövdes tydligen inga hårda egenskaper alls för att överleva.

Så har vi återigen din obefintliga logik. Du greppar liksom inte det här med logiska jämförelser. Att patriarkala arter/samhällen är utrotningshotade hade bara varit relevant om du hade haft matriarkala motsvarigheter som blomstrade/överlevde. Men så är inte fallet. Schimpanser och bonobos har närmast identiska livsbetingelser men bara den matriarkala bonobon är utrotningshotad.

Min poäng kvarstår. Du framhåller systematiskt företeelser som INTE överlevt såsom föredömen. Matriarkat, jägar-samlar samhällen samt kommunism har alla konkurrerats ut eller nästintill. Det säger väldigt mycket om vilka evolutionära ”losers” ni feminister är.
Citera
2017-12-14, 11:04
  #497
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det beror på att du är en tjatig, ignorant och korkad feministkommunist.

Och människan är utvecklad från lungfisken. Det innebär inte att lungfisken finns kvar. Dinosaurierna överlevde bevisligen inte i det evolutionära format de hade och därför är de utdöda.

Du glömde att räkna upp de egenskaper jag framhöll vilket var typiskt manliga egenskaper. Ska man lyssna på en dårfink som du behövdes tydligen inga hårda egenskaper alls för att överleva.

Så har vi återigen din obefintliga logik. Du greppar liksom inte det här med logiska jämförelser. Att patriarkala arter/samhällen är utrotningshotade hade bara varit relevant om du hade haft matriarkala motsvarigheter som blomstrade/överlevde. Men så är inte fallet. Schimpanser och bonobos har närmast identiska livsbetingelser men bara den matriarkala bonobon är utrotningshotad.

Min poäng kvarstår. Du framhåller systematiskt företeelser som INTE överlevt såsom föredömen. Matriarkat, jägar-samlar samhällen samt kommunism har alla konkurrerats ut eller nästintill. Det säger väldigt mycket om vilka evolutionära ”losers” ni feminister är.

Rent evolutionärt är feminismen och främst Sverige som "feministisk styre/regering" dödsdömt.

Det har dem själva valt och inte minst krattat manegen inför.

De feminister med minsta innanför pannloben vet att det blir så, men det handlar inte om det, det handlar om att lyckas man inte så kan man åtminstone ta med sig hela landet i avgrunden i fallet.

Det är kommunistfeministisk ideologi som styr media och politiker samt ekonomisk elit tjänar maximalt på detta så därför blir det ett självspelande piano. För många krafter som arbetar mot förnuftet och Sveriges väl. Ekonomiskt, relationsmässigt, välfärdsmässigt och inte minst tryggheten kommer försvinna i allt snabbare takt.

Men det blir väl så, gapar man efter mycket/mer förlorar man till sist hela stycket.

Sweden= GAME OVER
Citera
2017-12-15, 03:04
  #498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Rent evolutionärt är feminismen och främst Sverige som "feministisk styre/regering" dödsdömt.

Det har dem själva valt och inte minst krattat manegen inför.

De feminister med minsta innanför pannloben vet att det blir så, men det handlar inte om det, det handlar om att lyckas man inte så kan man åtminstone ta med sig hela landet i avgrunden i fallet.

Det är kommunistfeministisk ideologi som styr media och politiker samt ekonomisk elit tjänar maximalt på detta så därför blir det ett självspelande piano. För många krafter som arbetar mot förnuftet och Sveriges väl. Ekonomiskt, relationsmässigt, välfärdsmässigt och inte minst tryggheten kommer försvinna i allt snabbare takt.

Men det blir väl så, gapar man efter mycket/mer förlorar man till sist hela stycket.

Sweden= GAME OVER

Jag skulle tro att det är fler män som är nöjda med utvecklingen då de kommer slippa att vara kvinnornas slavar och endast behöva betala 10% skatt till muslimer.
Citera
2017-12-15, 13:57
  #499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det beror på att du är en tjatig, ignorant och korkad feministkommunist.

Och människan är utvecklad från lungfisken. Det innebär inte att lungfisken finns kvar. Dinosaurierna överlevde bevisligen inte i det evolutionära format de hade och därför är de utdöda.

Du glömde att räkna upp de egenskaper jag framhöll vilket var typiskt manliga egenskaper. Ska man lyssna på en dårfink som du behövdes tydligen inga hårda egenskaper alls för att överleva.

Så har vi återigen din obefintliga logik. Du greppar liksom inte det här med logiska jämförelser. Att patriarkala arter/samhällen är utrotningshotade hade bara varit relevant om du hade haft matriarkala motsvarigheter som blomstrade/överlevde. Men så är inte fallet. Schimpanser och bonobos har närmast identiska livsbetingelser men bara den matriarkala bonobon är utrotningshotad.

Min poäng kvarstår. Du framhåller systematiskt företeelser som INTE överlevt såsom föredömen. Matriarkat, jägar-samlar samhällen samt kommunism har alla konkurrerats ut eller nästintill. Det säger väldigt mycket om vilka evolutionära ”losers” ni feminister är.

Om du med "lungfisken" syftar på den där första fisken som kravlade sig upp på land för ca 400 mijoner år sen, så är ju den även anfader till dinosaurierna. Så? poäng?
Dinosaurierna överlevde högst troligt via en liten överlevande grupp av små dinosaurier som sen utvecklades till dagens fåglar...hur många ggr måste jag upprepa detta?

Och du HAR matriarkala arter som både överlevt och utvecklats. Ju längre vetenskapen forskat på just detta, andra arters sociala liv, så poppar just matriarkat och rel. jämställdhet upp.
Den där gamla bilden av en hane alltid herre på täppan har ju verkligen fått stryka på foten.
Så den "obefintliga logiken" här är ju betydligt mer din.

Nej planering och det du mer räknade upp är inte "manliga egenskaper"
Den förmåga som män bevisats vara mer skickliga i heter spatialt seende...har inget med "planering" att göra.
Citera
2017-12-15, 15:37
  #500
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om du med "lungfisken" syftar på den där första fisken som kravlade sig upp på land för ca 400 mijoner år sen, så är ju den även anfader till dinosaurierna. Så? poäng?
Dinosaurierna överlevde högst troligt via en liten överlevande grupp av små dinosaurier som sen utvecklades till dagens fåglar...hur många ggr måste jag upprepa detta?

Och du HAR matriarkala arter som både överlevt och utvecklats. Ju längre vetenskapen forskat på just detta, andra arters sociala liv, så poppar just matriarkat och rel. jämställdhet upp.
Den där gamla bilden av en hane alltid herre på täppan har ju verkligen fått stryka på foten.
Så den "obefintliga logiken" här är ju betydligt mer din.

Nej planering och det du mer räknade upp är inte "manliga egenskaper"
Den förmåga som män bevisats vara mer skickliga i heter spatialt seende...har inget med "planering" att göra.


Ja, precis . De flesta arter är släkt med lungfisken. Du kan resonera på samma sätt om lungfisken som med dinosaurier. Att en liten grupp lungfiskar utvecklades till däggdjur och reptiler. Men vare sig lungfisken eller dinosaurierna överlevde i den evolutionära form de hade. Därför är de utdöda. Hur jävla svårt är det att fatta?

Din logik...obefintlig. Schimpansen och bonobon utgör en relevant jämförelse. Den förstnämnda är patriarkal och livskraftig medan den sistnämnda är matriarkal och utdöende. Dessa två mycket närbesläktade arter har närmast identiska livsbetingelser. Att det finns andra patriarkala arter av primater som är utrotningshotade till följd av skogsskövling, tjuvjakt etc är inte relevant.

Jo, långsiktig planering och organisation är typiskt manliga egenskaper. Ni feminister ör också evolutionärt dömda att misslyckas. Svaghetsdyrkan är en egenskap som aldrig leder till överlevnad. Sådana är naturens lagar. Skaffa er knäskydd redan nu. Endera kommer ni att få suga den vite mannens kuk eller muslimens om ni vill överleva.
Citera
2017-12-15, 16:11
  #501
Medlem
[quote=Iradeorum|62618258]
Citat:
Ja, precis . De flesta arter är släkt med lungfisken. Du kan resonera på samma sätt om lungfisken som med dinosaurier. Att en liten grupp lungfiskar utvecklades till däggdjur och reptiler. Men vare sig lungfisken eller dinosaurierna överlevde i den evolutionära form de hade. Därför är de utdöda. Hur jävla svårt är det att fatta?

Lungfiskar existerar idag....tom kvastfeningar har man hittat...
vidare har frågan aldrig varit att dinosarier som art vandrar runt i nutid...utan att de inte dog ut helt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lungfiskar
Jösses vad du har problem hålla dig till tråden.

Citat:
Din logik...obefintlig. Schimpansen och bonobon utgör en relevant jämförelse. Den förstnämnda är patriarkal och livskraftig medan den sistnämnda är matriarkal och utdöende. Dessa två mycket närbesläktade arter har närmast identiska livsbetingelser. Att det finns andra patriarkala arter av primater som är utrotningshotade till följd av skogsskövling, tjuvjakt etc är inte relevant.

Jo, långsiktig planering och organisation är typiskt manliga egenskaper. Ni feminister ör också evolutionärt dömda att misslyckas. Svaghetsdyrkan är en egenskap som aldrig leder till överlevnad. Sådana är naturens lagar. Skaffa er knäskydd redan nu. Endera kommer ni att få suga den vite mannens kuk eller muslimens om ni vill överleva.

nej ska du jämföra matriarkat och patriarkat hos alla arter...i din iver att uppvärdera allt som är "hanligt" så får du ju ta hela djurriket i beaktande..

är matriarkat utdött socialt system hos arter?
Svar nej...det existerar och frodas hos flera olika djurarter, i olika miljöer, konkurrensutstthet, historiskt existens etc etc.

Elefanter, hyenor, svindjur av olika slag, apor av olika slag etc. lever i bevisade matriarkat. Är äldsta honan som leder flocken.

För övrigt är även den vanliga schimpansen hotad idag...för att alltså inte tala om andra lika patrirkala ex. gorillan ( som ju kanske tillhör den mest hotade apan idag, betydligt mer hotad än bonbon för övrigt)
http://www.wwf.se/press/1133723-utrotningshotad-schimpans

Som sagt din logik...


Ok, bevisa din åsikt över att "planering" skulle vara en överlägsen funktion i hjärnan hos män...tack.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2017-12-15 kl. 16:17.
Citera
2017-12-15, 20:57
  #502
Medlem
Iradeorums avatar
[quote=Merapi|62618564]
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum

Lungfiskar existerar idag....tom kvastfeningar har man hittat...
vidare har frågan aldrig varit att dinosarier som art vandrar runt i nutid...utan att de inte dog ut helt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lungfiskar
Jösses vad du har problem hålla dig till tråden.



nej ska du jämföra matriarkat och patriarkat hos alla arter...i din iver att uppvärdera allt som är "hanligt" så får du ju ta hela djurriket i beaktande..

är matriarkat utdött socialt system hos arter?
Svar nej...det existerar och frodas hos flera olika djurarter, i olika miljöer, konkurrensutstthet, historiskt existens etc etc.

Elefanter, hyenor, svindjur av olika slag, apor av olika slag etc. lever i bevisade matriarkat. Är äldsta honan som leder flocken.

För övrigt är även den vanliga schimpansen hotad idag...för att alltså inte tala om andra lika patrirkala ex. gorillan ( som ju kanske tillhör den mest hotade apan idag, betydligt mer hotad än bonbon för övrigt)
http://www.wwf.se/press/1133723-utrotningshotad-schimpans

Som sagt din logik...


Ok, bevisa din åsikt över att "planering" skulle vara en överlägsen funktion i hjärnan hos män...tack.


Kvastfeningen är en annan art av lungfisk och inte den som tog steget upp på land. Det visar genetiska kartläggningar.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5508361

Jo, dinosaurierna är verkligen helt utdöda. Varför begriper du inte ens en sådan enkel sak? Det evolutionära format de hade var inte överlevnadsdugligt.

Gör dig inte dummare än vad du är. Du vet givetvis varför just schimpanser och bonobon är mest intressanta. De är våra närmaste släktingar bland primaterna. Det finns minst tre underarter av schimpans, så nej sammantaget är schimpansen inte utrotningshotad. Bara att det finns flera underarter av schimpans men inte av bonobo säger mycket om vilken art som är mest framgångsrik evolutionärt.

Mäns bättre visuo-spatiala förmåga är den troligaste förklaringen. Förmågan att visualisera vad abstrakta tankar och beslut ger för konkreta konsekvenser. Sen har vi förstås IGT-testerna som visar att kvinnor systematiskt tar sämre långsiktiga beslut än män.
Citera
2017-12-16, 01:17
  #503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum


Kvastfeningen är en annan art av lungfisk och inte den som tog steget upp på land. Det visar genetiska kartläggningar.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5508361

och skrev jag det kanske?

Citat:
Jo, dinosaurierna är verkligen helt utdöda. Varför begriper du inte ens en sådan enkel sak? Det evolutionära format de hade var inte överlevnadsdugligt.

Varför begriper inte du att ingen påstått att det ligger en T-rex under din säng?
fåglar antas dock vara deras "efterkommande" små köttätande flygande monster...vissa av dem har tom tänder.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/faglarna-arvde-allt-fran-dinosaurier-1

Citat:
Gör dig inte dummare än vad du är. Du vet givetvis varför just schimpanser och bonobon är mest intressanta. De är våra närmaste släktingar bland primaterna. Det finns minst tre underarter av schimpans, så nej sammantaget är schimpansen inte utrotningshotad. Bara att det finns flera underarter av schimpans men inte av bonobo säger mycket om vilken art som är mest framgångsrik evolutionärt.

Vet du det gör du så oerhört bra hela tiden....så jag behöver inte.
Var patriarkat/ matriarkat vi pratade om inte människans närmsta släkting.
jepp schimpansen måste utveckla sig, bonobon var perfekt från början

Citat:
Mäns bättre visuo-spatiala förmåga är den troligaste förklaringen. Förmågan att visualisera vad abstrakta tankar och beslut ger för konkreta konsekvenser. Sen har vi förstås IGT-testerna som visar att kvinnor systematiskt tar sämre långsiktiga beslut än män.

spatial förmåga har inget med långtgående "planering" att göra, Inte heller har visualisera framtida beslut...något med spatialt tänkande att göra..
spatialt tänkande är en förmåga att vända och vrida objekt i rummet. Känna riktningar och rumsuppfattningar...gör att män generellt hittar bättre i en främmande skog och ofta packar flyttbilen snabbast.

seriöst läs på lite vad du pratar om INNAN du skriver.

veta vilket kort som ligger i vilken hög är knappast att jämföra med långtsiktiga beslut..
ta ansvar för sin skolgång däremot, inte begå kriminalitet etc är det.
Citera
2017-12-16, 20:40
  #504
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och skrev jag det kanske?



Varför begriper inte du att ingen påstått att det ligger en T-rex under din säng?
fåglar antas dock vara deras "efterkommande" små köttätande flygande monster...vissa av dem har tom tänder.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/faglarna-arvde-allt-fran-dinosaurier-1



Vet du det gör du så oerhört bra hela tiden....så jag behöver inte.
Var patriarkat/ matriarkat vi pratade om inte människans närmsta släkting.
jepp schimpansen måste utveckla sig, bonobon var perfekt från början



spatial förmåga har inget med långtgående "planering" att göra, Inte heller har visualisera framtida beslut...något med spatialt tänkande att göra..
spatialt tänkande är en förmåga att vända och vrida objekt i rummet. Känna riktningar och rumsuppfattningar...gör att män generellt hittar bättre i en främmande skog och ofta packar flyttbilen snabbast.

seriöst läs på lite vad du pratar om INNAN du skriver.

veta vilket kort som ligger i vilken hög är knappast att jämföra med långtsiktiga beslut..
ta ansvar för sin skolgång däremot, inte begå kriminalitet etc är det.


Det är egentligen utsiktslöst att föra en diskussion med ett feministcyklop om evolution och biologi. Förnuftiga människor begriper i alla fall att evolutionära former som inte finns kvar är utdöda.

Så om den matriarkala bonobon är ”perfekt”, varför är den och inte den patriarkala schimpansen utrotningshotad? Att du inte begriper att en arts vidare ”speciation” i underarter utgör ett tecken på livskraft var ju föga förvånande.

Jo, visuo-spatial förmåga har visst med det att göra. Den underlättar nämligen allt abstrakt tänkande. Det är du som är för korkad för att begripa det.

IGT-test visar klart och tydligt att kvinnor inte har samma förmåga som män att ta de bästa långsiktiga besluten. Rent psykologiskt är testet ett av de mest välkonstruerade som finns även om du i din enfald inte fattar det. I andra sammanhang skulle en inkonsekvent feminist som du framhålla kvinnors aversion mot risker som något positivt. Det är samma egenskap som ställer till det för kvinnor i IGT-testet. Kvinnor klarar nämligen inte kortsiktigt negativa utfall för att hålla fast vid långsiktigt gynnsamma beslut. Men då tycker du förstås inte att egenskapen var rolig längre.

Sen förstår jag varför du ständigt försöker avleda uppmärksamheten från din verkliga akilleshäl. Att du som feminist systematiskt klamrar dig fast vid ett flertal evolutionära ”loser” fenomen. Matriarkat, kommunism och jägar-och samlar samhällen. Innerst inne måste det smärta dig för givetvis vet du att historiens hjul över tiden aldrig går bakåt utan bara framåt.
__________________
Senast redigerad av Iradeorum 2017-12-16 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in