2017-12-14, 14:46
Medlem
Hej, jag lyckas inte skicka pengar till Kraken trots att jag följer instruktionerna. Testade att skicka 2 Euro men det kom aldrig fram. Nu när jag kollade en gång till så finns det en notis som jag inte riktigt förstår.

Important: The name on the bank account you are depositing from must match the name entered for verification on the Kraken account you are depositing into.

Menar dem att jag ska ha registrerat mina bankuppgifter nånstans? Jag har tier 3 och kan inte minnas att jag blivit ombedd att skriva ner namnet på mitt bankkonto tidigare.

Kan någon hjälpa mig?
Citera
2017-12-14, 15:57
Avslutad
Namnet som står på ditt bank konto måste stämma överäns med namnet du har skrivit in på krakens hemsida.

Så du kan inte skicka pengar ifrån någon annans bank konto, och har du skrivit in fel namn hos kraken så kan du ej sända pengar till ditt kraken konto.

Sen har pengarna dragits ifrån ditt bank konto ?

Har du skrivit in allt när du skickat dom ?
Viktigt att identites nummrena stämmer och att kraken.com är med när du sänder pengarn.

Med 80% säkerhet så har du skrivit in fel adress eller nummer eller dylikt.

Sen gjorde du en sepa betalning, så du inte skickade med fel sorta betalning hos banken?

Och i 20% av fallen så har bara kraken fullt upp och betalningen kan ta några dagar, dom har ju problem med den ökade mängden användare så deras hemsida krånglar ibland.

Och är ditt bank konto gjort så att du kan göra internationella betalningar ?
Vissa banker så måste man kontakta banken innan man kan göra en sepa betalning

Har gjort ett par som har fungerat klockrent, tog ca 1 dag sedan vare framme.
Citera
2017-12-14, 15:57
Medlem
Det är namnet som du angivit på Kraken som måste vara detsamma som på ditt bankkonto.
Det kan dock ta 2 dagar för SEPA-betalningar att registreras, så skickade du dina 2 euro igår är det inte säkert att de hunnit komma fram.
Citera
2017-12-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Namnet som står på ditt bank konto måste stämma överäns med namnet du har skrivit in på krakens hemsida.

Så du kan inte skicka pengar ifrån någon annans bank konto, och har du skrivit in fel namn hos kraken så kan du ej sända pengar till ditt kraken konto.

Sen har pengarna dragits ifrån ditt bank konto ?

Har du skrivit in allt när du skickat dom ?
Viktigt att identites nummrena stämmer och att kraken.com är med när du sänder pengarn.

Med 80% säkerhet så har du skrivit in fel adress eller nummer eller dylikt.

Sen gjorde du en sepa betalning, så du inte skickade med fel sorta betalning hos banken?

Och i 20% av fallen så har bara kraken fullt upp och betalningen kan ta några dagar, dom har ju problem med den ökade mängden användare så deras hemsida krånglar ibland.

Och är ditt bank konto gjort så att du kan göra internationella betalningar ?
Vissa banker så måste man kontakta banken innan man kan göra en sepa betalning

Har gjort ett par som har fungerat klockrent, tog ca 1 dag sedan vare framme.

Var ska jag skriva in namnet på mitt bankkonto på krakens hemsida? Hittar det ingenstans

Pengarna har dragits ifrån min bank för 4-5 dagar sedan men ännu syns inget på kraken så något är fel, har dock dubbelkollat att jag skrivit in all info rätt när jag gjorde SEPA-överföringen (hade även med kraken.com)
Ringde även min bank, seb, och kollade så att jag kunde göra dessa betalningar.

Jag fattar verkligen inte varför dem inte kom fram
Citera
2017-12-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det är namnet som du angivit på Kraken som måste vara detsamma som på ditt bankkonto.
Det kan dock ta 2 dagar för SEPA-betalningar att registreras, så skickade du dina 2 euro igår är det inte säkert att de hunnit komma fram.

Jag skickade dem i förra veckan, dem drogs dock för 4-5 dagar sedan från min bank.

Var anger jag detta namnet du pratar om?
Citera
2017-12-14, 21:40
Medlem
Du skrev väl ditt namn när du skapade kontot hos Kraken.
Citera
2017-12-14, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zandrah
Var ska jag skriva in namnet på mitt bankkonto på krakens hemsida? Hittar det ingenstans

Pengarna har dragits ifrån min bank för 4-5 dagar sedan men ännu syns inget på kraken så något är fel, har dock dubbelkollat att jag skrivit in all info rätt när jag gjorde SEPA-överföringen (hade även med kraken.com)
Ringde även min bank, seb, och kollade så att jag kunde göra dessa betalningar.

Jag fattar verkligen inte varför dem inte kom fram

du skriver in ditt namn hos kraken. : anders andersson, och när du gör en överföring till dom via ditt bank konto så står det ifrån vilket namn pengarna är skickade, dvs anders andersson.

har du skrivit björn björnsson hos kraken så kommer pengarna ej fram om pengarna skickas ifrån en anders andersson, hoppas du förstår, är trött så skriver nog kasst

för att få teir 1 eller 2 så måste du ju skriva in ditt riktiga namn och hemma adress.

Då är allting korrekt, då är det med 99% säkerhet kraken som är långsamma, somsagt antalet nya crypto nördar är enormt, vilket man ser på priserna som skjuter i höjden, dra ett mejl till dom eller kontakta dom via twitter, hört att twitter är snabbare.

har själv aldrig haft problem med överföringar till dom, men hört att coinbase etc kan ta upp emot 1 vecka innan betalningen syns, så dina pengar är där, men kraken måste godkänna dom först

lycka till!
Citera
2017-12-14, 21:50
Avslutad
Citat:
Jag skickade dem i förra veckan, dem drogs dock för 4-5 dagar sedan från min bank.

Var anger jag detta namnet du pratar om?

när du ansöker om teir 1 eller 2 uppger du ditt namn, du sa att du hade teir 3, då har du skickat in kort på id etc.

det namnet du angav där vid teir 1 eller 2 ansökan, måste stämma med den som äger bank kontot du skickar dina pengar ifrån.

så din flickvän eller pojkvän kan ej sätta över pengar till ditt kraken konto, utan det måste du göra.

du har väl blivit godkänd som teir 1,2 eller 3?

vet att just teir 2 godkänningen tog mig 1-2 veckor.

somsagt pengarna är redan hos kraken, var inte orolig.
Citera
2017-12-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
du skriver in ditt namn hos kraken. : anders andersson, och när du gör en överföring till dom via ditt bank konto så står det ifrån vilket namn pengarna är skickade, dvs anders andersson.

har du skrivit björn björnsson hos kraken så kommer pengarna ej fram om pengarna skickas ifrån en anders andersson, hoppas du förstår, är trött så skriver nog kasst

för att få teir 1 eller 2 så måste du ju skriva in ditt riktiga namn och hemma adress.

Då är allting korrekt, då är det med 99% säkerhet kraken som är långsamma, somsagt antalet nya crypto nördar är enormt, vilket man ser på priserna som skjuter i höjden, dra ett mejl till dom eller kontakta dom via twitter, hört att twitter är snabbare.

har själv aldrig haft problem med överföringar till dom, men hört att coinbase etc kan ta upp emot 1 vecka innan betalningen syns, så dina pengar är där, men kraken måste godkänna dom först

lycka till!

Det ända jag kan komma på i så fall är att jag felstavat mitt namn eventuellt. Försöker gå in och kolla detta på kraken men inte ens det kan jag hitta var man gör haha! Det som jag hittar är min registrerade e-post och mitt nick..

Var hittar jag vilket namn jag skrivit in?
Citera
2017-12-15, 01:21
Medlem
enlevandemans avatar
Det har alltid gått fort för mig med banköverföringar till Kraken, men jag kanske bara haft tur? Man skriver ju in sin personliga referens som står på Kraken under funding fliken. Det är bara den som är viktig, för då vet de vars pengarna ska skickas.

Jag skulle dock rekommendera dig att byta sida. Kraken verkar inte bry sig om att fixa problemen de har med sin server. Man får uppdatera och logga in flera gånger. Även stora problem när man ska handla coins. Ibland går det bra och ibland kan man få kämpa i 1 timme.
Citera
2017-12-15, 08:55
Avslutad
Citat:
Det ända jag kan komma på i så fall är att jag felstavat mitt namn eventuellt. Försöker gå in och kolla detta på kraken men inte ens det kan jag hitta var man gör haha! Det som jag hittar är min registrerade e-post och mitt nick..

Var hittar jag vilket namn jag skrivit in?

när du loggat in klicka på fliken "get verified"
sen skrolla längst ner så står ditt namn under fliken teir 1, teir 2 är din adress

är namnet fel så kan du ej ändra dit, samma med ditt person nummer, vilket kan vara jobbigt om det blir fel.
Citera
2017-12-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Det har alltid gått fort för mig med banköverföringar till Kraken, men jag kanske bara haft tur? Man skriver ju in sin personliga referens som står på Kraken under funding fliken. Det är bara den som är viktig, för då vet de vars pengarna ska skickas.

Jag skulle dock rekommendera dig att byta sida. Kraken verkar inte bry sig om att fixa problemen de har med sin server. Man får uppdatera och logga in flera gånger. Även stora problem när man ska handla coins. Ibland går det bra och ibland kan man få kämpa i 1 timme.

Vilken sida skulle du rekommendera då?
Jag använder redan Coinbase men vill gärna köpa andra coins än dem de har där, tex Ripple och Stellar Lumens. Min tanke var att köpa dem genom Kraken och sedan skicka över dem till en wallet och sedan sälja dem om 2-3 år. Då drabbas jag väl egentligen inte utav att sidan är så svår att komma åt som den är nu eftersom jag ändå inte kommer ha mina coins där?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in