Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-15, 12:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
när du loggat in klicka på fliken "get verified"
sen skrolla längst ner så står ditt namn under fliken teir 1, teir 2 är din adress

är namnet fel så kan du ej ändra dit, samma med ditt person nummer, vilket kan vara jobbigt om det blir fel.


Jag ser detta https://ibb.co/hedaC6 längst ner på sidan som du hänvisade mig till. Det ser ut som att det borde finnas flikar som du säger, men av någon anledning så gör det inte det. Jag har försökt att låsa upp mina settings men blir nekad. Vad är fel?
Citera
2017-12-15, 13:04
  #14
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zandrah
Vilken sida skulle du rekommendera då?
Jag använder redan Coinbase men vill gärna köpa andra coins än dem de har där, tex Ripple och Stellar Lumens. Min tanke var att köpa dem genom Kraken och sedan skicka över dem till en wallet och sedan sälja dem om 2-3 år. Då drabbas jag väl egentligen inte utav att sidan är så svår att komma åt som den är nu eftersom jag ändå inte kommer ha mina coins där?

Binance har ett gott rykte. Jag har ett konto där jag förvarar mina IOTA. Snabb och bra sida. Inte så höga avgifter heller. Säkerheten som inte är lika bra som Kraken. Känns det som när jag läst och använt deras sida. Ripple har dem, inte säker på stelllar lumens dock.
Citera
2017-12-15, 15:07
  #15
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zandrah
Jag ser detta https://ibb.co/hedaC6 längst ner på sidan som du hänvisade mig till. Det ser ut som att det borde finnas flikar som du säger, men av någon anledning så gör det inte det. Jag har försökt att låsa upp mina settings men blir nekad. Vad är fel?

Aha då har du inte blivit godkänd för teir 1, för ovanför den rutan står teir 1.2.3.4 etc och under fliken står teir 1 står mitt namn.

Då har du inte blivit godkäns för teir 1 etc.

Nu var det 3 år sedan jag skapade min kraken men har för mig jag fick ett mejl ifrån dom när jag blev godkänd för teir 1 och 2.

Lite längre upp så står vad dom olika teir står för och till höger om det står det verified och teri 3 som jag inte är godkänd för står det not submitted.

Så står det not submitted så är du inte godkänd än för dom olika nivåerna, var det länge sedan du ansökte om att bli godkänd?

För somsagt för mig tog det 1-2 veckor innan jag blev godkänd och då var det väldigt mycket mindre trafik på hemsidan än dom har idag, så kan nog ett tag innan man blir godkänd.

Så någon annan sida är nog snabbare med godkännandet än kraken, så är det brottom så skaffa en annan sida, jag gillar bittrex är ganska enkel och man kan köpa i princip alla coins, dock brukar bittrex råka ut för attacker ibland så där ska man inte spara sina coins, kraken är väldigt säker så mindre summor brukar jag låta ligga på kraken om jag vill köpa sälja fort.

Sen är en regel att egentligen aldrig spara coins på en exchange men det är så små summor så man skulle inte blir för ledsen över det.

Ialla fall välkommen till krypto världen, man får ha tålamod men det är mycket intressnt ämne att lära sig om, och ju mer man vet desto bättre investeringar gör man

Trevlig helg!
Citera
2017-12-15, 17:23
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Aha då har du inte blivit godkänd för teir 1, för ovanför den rutan står teir 1.2.3.4 etc och under fliken står teir 1 står mitt namn.

Då har du inte blivit godkäns för teir 1 etc.

Nu var det 3 år sedan jag skapade min kraken men har för mig jag fick ett mejl ifrån dom när jag blev godkänd för teir 1 och 2.

Lite längre upp så står vad dom olika teir står för och till höger om det står det verified och teri 3 som jag inte är godkänd för står det not submitted.

Så står det not submitted så är du inte godkänd än för dom olika nivåerna, var det länge sedan du ansökte om att bli godkänd?

För somsagt för mig tog det 1-2 veckor innan jag blev godkänd och då var det väldigt mycket mindre trafik på hemsidan än dom har idag, så kan nog ett tag innan man blir godkänd.

Så någon annan sida är nog snabbare med godkännandet än kraken, så är det brottom så skaffa en annan sida, jag gillar bittrex är ganska enkel och man kan köpa i princip alla coins, dock brukar bittrex råka ut för attacker ibland så där ska man inte spara sina coins, kraken är väldigt säker så mindre summor brukar jag låta ligga på kraken om jag vill köpa sälja fort.

Sen är en regel att egentligen aldrig spara coins på en exchange men det är så små summor så man skulle inte blir för ledsen över det.

Ialla fall välkommen till krypto världen, man får ha tålamod men det är mycket intressnt ämne att lära sig om, och ju mer man vet desto bättre investeringar gör man

Trevlig helg!

https://ibb.co/cRgM26

Länkar en bild på hur det ser ut på min vertifieringssida, det står att jag ska vara godkänd till tier 2.. är det någon typ av bugg som gör att jag inte kan se det du säger jag ska kunna se? Jag är fattar inget just nu
Det var nog ungefär 2 veckor sedan jag blev godkänd för tier 2

Jag fick upp ögonen för kryptovalutor för ca 1 månad sedan, har lagt in 5k i några olika valutor just nu. Tror definitivt att detta kommer slå igenom stort i framtiden
Citera
2017-12-15, 17:56
  #17
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zandrah
https://ibb.co/cRgM26

Länkar en bild på hur det ser ut på min vertifieringssida, det står att jag ska vara godkänd till tier 2.. är det någon typ av bugg som gör att jag inte kan se det du säger jag ska kunna se? Jag är fattar inget just nu
Det var nog ungefär 2 veckor sedan jag blev godkänd för tier 2

Jag fick upp ögonen för kryptovalutor för ca 1 månad sedan, har lagt in 5k i några olika valutor just nu. Tror definitivt att detta kommer slå igenom stort i framtiden

hallå igen

du är fan godkänd, men det är väldigt skumt tycker jag.
men då har du gjort betalningar via kraken tidigare antar jag ?

då borde det inte vara några problem att föra över pengar till dom.

precis under den bilden du laddade upp nyss så står det teir 1 och teir 2 teir 3 teir 4 under diverse flikar.

där står ditt namn du skrev in vid teir 1 reggningen, står det ej där, är det fel på sidan och du får kontakta support.

laddar inte upp bilder pga av att bilder innehåller information jag ej vill att resten av världen ska se

Skål och trevlig helg fröken eller snubben med ett flick nick!
Citera
2018-04-04, 07:27
  #18
Medlem
prolapse89s avatar
Bump:
Skickade nyss pengar i två omgångar till kraken. Jag är medveten om att det tar någon dag eller två innan det kommer in till kraken, däremot tycker jag att det märkligt att det inte registreras på mitt eget bankonto, trots att jag gått igenom hela processen med bank-id osv.
Citera
2018-04-05, 10:57
  #19
Medlem
prolapse89s avatar
Någon som vet om det fänns någon minumnivå för att köpa btc via kraken? Testar på skoj nämligen och kan t.ex. inte handla för 15 euro, jag delar 15 med senaste priset på btc men får bara "ammount to low" när jag försöker köpa. Måste man ha mer eller hur fungerar det?
Citera
2018-04-19, 08:54
  #20
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Någon som vet om det fänns någon minumnivå för att köpa btc via kraken? Testar på skoj nämligen och kan t.ex. inte handla för 15 euro, jag delar 15 med senaste priset på btc men får bara "ammount to low" när jag försöker köpa. Måste man ha mer eller hur fungerar det?


Ordern måste vara av ett värde på minst Bitcoin (XBT): 0.002

15 Euro ger 0,0018328445747801 - så lägg till 2 euro och du bör kunna handla.

Källa: https://support.kraken.com/hc/en-us/...um-order-size-
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback