Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Är Bieler till för SD eller SD för Bieler?
Här finns faktiskt ett bra exempel på hur en icke-rasistisk, mycket STARK politik skulle kunna formuleras på ett smart sätt av Bieler: "För mig är det självklart att Sverige hör till det svenska folket på samma sätt som Israel hör till det judiska folket!"
Detta skulle SAMTIDIGT vara så starkt att NMR skulle kippa efter andan OCH svårt för media att kritisera, utan att samtidigt kritisera judar och Israel.
Som det är nu uppträder SD som bokstavliga hanrejsnationalister, som kåtar upp sig över någon ANNANS lilla etnostat och därmed tar de politiska riskerna det innebär (svenska folket missunnar inte palestinier en egen stat) utan minsta chans till politisk vinst (ingen judisk debattör tackar dem eller vill ta i dem med tång).
Jag skulle gå så långt som att Bieler är klandervärd som inte använt sitt etniska alibi att rätta självhatande Åkesson om etniska svenskar.
Ja det är inte helt fet tänkt, för så skulle en svensk boende i Israel tänka och säga. Men det är ju svenskar, och vi är så snälla och förstående för
andra folks känslor. . Sen kan det ju vara så att Bieler inte alls har någon judisk identitet överhuvudtaget, hon kanske helt enkelt vill vara en sekulär svensk, ja då är det en annan sak att hon helt enkelt inte säger någonting. Men med sitt alibi skulle hon förstås även kunna säga det du föreslog.
För övrigt så har jag ett förslag som SD borde gå ut med för att reta upp vänstern och liberalerna (och MSM förstås, vilket ger den önskade publiciteten!) och det är att man inte alls tror på en två-statslösning i israel-Palestina-konflikten. Det är en idiotisk ide från start. Människorna som nu bebor dessa områden är araber, på intet sätt skiljande sig från de som bor i de andra arabländerna. Det mest naturliga måste förstås vara att respektive nu palestinskt område återigen uppgår i ursprungsländerna, såsom Egypten och Jordanien. Anledningen till att det blev på detta sätt är att befolkningen på dessa randområden har utnyttjats av de dessa gränsande arabländerna för att hålla konfliktens låga tänd för evigt. Jämför för övrigt hur de tyskar, respektive Palestina-araber som blev av med land efter en konflikt därefter har reagerat..