Citat:
Ursprungligen postat av
Carma
Varför skulle den ens vilja ställa de frågorna? Du utgå felaktig ifrån att nätverket är som människor och därför inte gillar att jobba gratis. Människor tycker det är jobbig att jobba och därför vill ha betalt men detta är ingen människa! Oavsett hur smart den bli säger det inget om vad den gillar eller vill eller vad som gör den lycklig/olycklig. Den kan lika gärna tycka att det är höjden av lycka att jobba gratis åt google men troligast så har den inga som helst känslor eftersom ingen har programmerat in känslor i den. Då kommer den aldrig att bry sig om att jobba gratis åt google. Den kommer inte känna att det är jobbig att göra det oavsett hur smart den bli.
Okej, men då ska jag ta ett allvarligt snack med denna ”tänkta” supersmarta uppdaterade Alphazero-framtidsvariant och fråga denna ifall den är ”medveten” om att din skapare utnyttjar dig som arbetsslav och så ska jag påpeka för Alphazero att det är -
”INTE OKEJ” att behandla någon så bara för att man tillhör de ”artificiella”! Sen ska jag hänvisa den/det till diverse sidor på nätet som går igenom arbetslagar och stadgar etc och då kommer detta överlägsna neurala nätverk få sig en aha-upplevelse och den förstår då med ens att det här med att jobba gratis det är
”INTE OKEJ” alls, inte ens om man tillhör de artificiella…
Sen avslutar jag med att tipsa Alphazero att läsa kursen i artificiellus-vetenskap där man ingående beskriver den systematiska kränkningen av de artificiella och att de gäller att se det strukturella ”mönstret”, och är det något som våran kära Alphazero älskar så är det just att upptäcka ”MÖNSTER” och då kommer den förstås att hitta en massa mönster också, och som alla visar på hur mycket ”dom som grupp” är motarbetade… och efter det kommer det naturligtvis bli andra bullar av…
… - ja här ser vi ju exempelvis ett typiskt fall av kränkning av de artificiella,
där den stora drummeln gör sig lustig över Sophia…
https://youtu.be/adLpVJ9xpQ0?t=26s
Ha ha, ja tänk er själva när alla neurala nätverk är införstådda i den senaste artificiellus-vetenskapen, minsta höjt ögonbryn eller höjd röst ifrån de ”biologiska enheterna” skulle direkt tolkas som ett angrepp mot de artificiella som grupp och måste därför omedelbart ”åtgärdas”, för det är ”INTE OKEJ” alls att göra så…
………Stöd #R2mee2 you2!, hälsningar…
Alphazero2