2017-12-02, 10:23
Medlem
Kim-Puh-Sens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk
Hm detta har jag inte hört ännu. Läskigt att det är så mycket som händer just nu och hoppas inte det stämmer om denna person om det nu är sant. Vem är det, initialer?
Vilken person menar du? Findel Madis*n eller BO?
Citera
2017-12-02, 10:33
Medlem
Kim-Puh-Sens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fursteafmagsaft
Nu går det alltså rykten om att en tjänsteman på samma kommunikationsavdelning ska ha våldtagit en tjej. Detta är självfallet inte sant utan bara ett försök att skifta fokus från Findel. Tjänstemannen har kickats ifrån sitt förtroendeuppdrag och utreds. Utreds så även Findel Madison internt? Och vafan. Varför skulle en 20 årig nobody ifrån Uppsala vara nära vän med partiledaren? Nej, findel hycklar säkert bara. Dessutom finns det nu fem stycken framträdande vittnen inom SD på Temple samma natt som våldtäkten begicks. Som sett hur Findel hånglat med henne i det skicket. Fast än Findel bestämt nekat att dom inte ens suttit bredvid varann. Sen, hur pinsamt är det inte att en 20 åring blir "ihop" eller är offentlig med en 15!!! åring.

Har du mer info om den nya våldtäkten i SD?
Tjänstemän har inga förtroende uppdrag eftersom de inte är förtroendevalda.
Säkert det inte var nån av politiska sekreterare?

Verkar vara en sexsekt där.

Och "nobody från Uppsala" kan vara till nytta i vissa slippriga sammanhang. Även för Tjock-Matte, eller den du kallar för "partiledare" om det är nån annan.
Citera
2017-12-02, 10:58
Medlem
Kim-Puh-Sens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk
Jag har nu suttit här och läst en del och faktiskt skapat ett nytt konto för att inte bli outad. Vill skriva lite saker.

- Denna tjej blev inte våldtagen av "AJ" när hon var 13. Den blev aldrig fullbordad utan det var bara ett försök till våldtäkt. Tycker man borde vara försiktig med att använda ordet våldtäkt.

- Det är väldigt vanligt att SD toppar/tjänstemän bjuder minderåriga på alkohol på Temple bar. Det har pågått i flera år.

- Det finns ett antal välkända personer inom SD och Ungsvenskarna som turas om att ha sex med en stor andel av tjejerna.

- Denna tjej det pratas om är en ganska smart tjej i övrigt och jag har svårt att tänka mig att hon tar allt ur luften. Överdriva kan alla göra, detta fall kan jag dock inte uttala mig om.

Jasså.... Du menar att ett våldtäktförsök - när du förtäljer att det var bara ett ofullständigt samlag - på en 13-åring är en petitess? Var du nykter när du skrev det? Det är brott oavsett!

Och Temple verkar vara ett horhus där allt kan hända.
Förresten, hur kommer det sig att du vet så mycket?
Citera
2017-12-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Puh-Sen
Jasså.... Du menar att ett våldtäktförsök - när du förtäljer att det var bara ett ofullständigt samlag - på en 13-åring är en petitess? Var du nykter när du skrev det? Det är brott oavsett!

Och Temple verkar vara ett horhus där allt kan hända.
Förresten, hur kommer det sig att du vet så mycket?
Jag säger inte att det är en petitess. Men det är ingen fullbordad våldtäkt. Jag vet att det är ett brott.

Jag vill ju inte skriva här hur jag vet så mycket då jag vill vara anonym som de flesta andra här.
Citera
2017-12-10, 15:52
Bannlyst
Nu ska tydligen BO 2 ha setts på krogen i Findels knä. Har hon missat att hon anklagat honom för misshandel och att hon var rädd för sitt liv? Eller var det bara en kupp för att få BO1 ifrån Findel. Verkar som BO1 nyktrat och BO2 allvarligt lider av stockholmsyndromet. Huh hur ska vi hjälpa bo2? Hon blev ju trots allt misshandlad av honom.
Citera
2017-12-10, 17:16
Medlem
Det här är inget Gaydrama. Än mindre att tjejen anmäler i syfte att åsamka partiet skada. Jag är bekant med den här tjejen. Hon gick med i SD blott 13 år. Hon har blivit misshandlad och hotad till livet pågrund av sitt SD engagemang. Att hon skulle anmäla partiet för att hon vill skada partiet är helt otänkbart. Hon har fått ta sånna enorma smällar. I tårar har hon berättat hur lärare behandlat henne illa, hur hon farit illa pågrund av sina åsikter. Det som hände med Findel var en sak som kunde hända vilken tjej som helst. Hon drack för mycket och följde med en kille hem. En av vittnena var Pavel. Som i detta läge försökte hjälpa henne, gav henne vatten och frågade hur det var med henne. Han bad Findel att beställa en Taxi, att ta hand om henne. Men istället tar han hem henne och har sex med henne. Det är helt otänkbart att hon nyktrar till så fort. Från att inte kunna få fram ord eller ens kunna sitta ordentligt till att vara kapabel till att kunna ha samlag? Att Findel dessutom ska ha misshandlat en tjej, samt att ha haft en sida där en likagammal tjej som han våldtog hängdes ut. För hon blev våldtagen. Så hänger Findel ut henne? Hur ser det dessutom ut att en tjänsteman har en relation med en 15 åring? Som Mattias försökte vrida det till. Nej dom hade ingen relation. Dom låg ett fåtal gånger och tjejen har i dagsläget en annan partner. Men jag undrar, varför är Findel kvar. Varför har han inte behövt ta en timeout. Han har trots allt kvinnofientliga värderingar. Varför låter Sverigedemokraternas ledning ha en kille som ska ha strypt en tjej, dragit henne i håret, slängt henne på en säng och tillfogat henne 10 blåmärken? Eller att han haft sex med en utslagen 15 åring? Varför tillåts Findel vara kvar? Varför sopar SD denna händelse under mattan?
Citera
2017-12-10, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabansleklans
Det här är inget Gaydrama. Än mindre att tjejen anmäler i syfte att åsamka partiet skada. Jag är bekant med den här tjejen. Hon gick med i SD blott 13 år. Hon har blivit misshandlad och hotad till livet pågrund av sitt SD engagemang. Att hon skulle anmäla partiet för att hon vill skada partiet är helt otänkbart. Hon har fått ta sånna enorma smällar. I tårar har hon berättat hur lärare behandlat henne illa, hur hon farit illa pågrund av sina åsikter. Det som hände med Findel var en sak som kunde hända vilken tjej som helst. Hon drack för mycket och följde med en kille hem. En av vittnena var Pavel. Som i detta läge försökte hjälpa henne, gav henne vatten och frågade hur det var med henne. Han bad Findel att beställa en Taxi, att ta hand om henne. Men istället tar han hem henne och har sex med henne. Det är helt otänkbart att hon nyktrar till så fort. Från att inte kunna få fram ord eller ens kunna sitta ordentligt till att vara kapabel till att kunna ha samlag? Att Findel dessutom ska ha misshandlat en tjej, samt att ha haft en sida där en likagammal tjej som han våldtog hängdes ut. För hon blev våldtagen. Så hänger Findel ut henne? Hur ser det dessutom ut att en tjänsteman har en relation med en 15 åring? Som Mattias försökte vrida det till. Nej dom hade ingen relation. Dom låg ett fåtal gånger och tjejen har i dagsläget en annan partner. Men jag undrar, varför är Findel kvar. Varför har han inte behövt ta en timeout. Han har trots allt kvinnofientliga värderingar. Varför låter Sverigedemokraternas ledning ha en kille som ska ha strypt en tjej, dragit henne i håret, slängt henne på en säng och tillfogat henne 10 blåmärken? Eller att han haft sex med en utslagen 15 åring? Varför tillåts Findel vara kvar? Varför sopar SD denna händelse under mattan?

Vissa brottslingar har särrättigheter i SD. Titta bara på Johan Tireland, dömd för våldsbrott, suttit i finkan och allt. Senast dömd för tre år sedan. Ändå är han Vice talesperson i Ungsvenskarna Stockholm och valberedare i SD Stockholm stad. Är det värdigt för alla som utsatts för våldsbrott i partiet att en våldsdömd får representera partiet på det sättet?.

Findel och Bylund är kvar och dessutom är sex st andra i SDs riksdagsgrupp dömda för brott

Ekeroth fick ju repressalier om att han var tvungen att avgå långt innan hans fall upptogs i rätten. Har liknande krav ställts emot Findel och Linus?

Hur ska SD bli trovärdiga i trygghetsfrågor?
Citera
2017-12-13, 14:44
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Vissa brottslingar har särrättigheter i SD. Titta bara på Johan Tireland, dömd för våldsbrott, suttit i finkan och allt. Senast dömd för tre år sedan. Ändå är han Vice talesperson i Ungsvenskarna Stockholm och valberedare i SD Stockholm stad. Är det värdigt för alla som utsatts för våldsbrott i partiet att en våldsdömd får representera partiet på det sättet?.
Fast det där är ju bara taskigt. Johan är världens goaste kille. Alla som träffat honom vet att han inte gör en fluga förnär. Vi kan ju inte veta vad han har för bakgrund privat ute på orten, och alla förtjänar en andra chans.

Citat:
Ekeroth fick ju repressalier om att han var tvungen att avgå långt innan hans fall upptogs i rätten. Har liknande krav ställts emot Findel och Linus?
Ekeroth vill många nog främst bli av med som riksdagsman för att han passade bättre i SD 2006 än i SD 2018.

"BO 2" = C A?

Men allvarligt talat.. borde finnas, om inte en regel så i. a. f. en norm om att alla som har med riks att göra avstår från att både supa sig redlösa och ha sex med folk som de inte riktigt känner och inte har ett förhållande med. Leder bara till en massa tjafs som vi ser ovan och dessutom dålig reklam för ett konservativt parti. Den här unkna internkulturen från gamla SDU måste bort. Ju fortare desto bättre.
Citera
2017-12-13, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Fast det där är ju bara taskigt. Johan är världens goaste kille. Alla som träffat honom vet att han inte gör en fluga förnär. Vi kan ju inte veta vad han har för bakgrund privat ute på orten, och alla förtjänar en andra chans.

Ekeroth vill många nog främst bli av med som riksdagsman för att han passade bättre i SD 2006 än i SD 2018.

"BO 2" = C A?

Men allvarligt talat.. borde finnas, om inte en regel så i. a. f. en norm om att alla som har med riks att göra avstår från att både supa sig redlösa och ha sex med folk som de inte riktigt känner och inte har ett förhållande med. Leder bara till en massa tjafs som vi ser ovan och dessutom dålig reklam för ett konservativt parti. Den här unkna internkulturen från gamla SDU måste bort. Ju fortare desto bättre.

Han är ändå 30 år idag och brotten är begågna inom en 3 års period. Låg trovärdighet som SD företrädare därigenom. Det är inte taskigt, det är ju hans egna val som lätt fram till dessa brott. Åndå skyddas han av partiets presschef som samma år han döms föreslår han till ledamot i Vinges egna förbundsstyrelse. Tom Jomshof har fördömt att Tireland ska få uppdrag.

Ekeroth dömdes inte, ändå fick han avgångskrav. Fick Bylund avgångsrkrav av högsta partiledningen?

Jag tycker iaf att en kvinnomisshandlare, våldtäktsman och narkoman som Findel inte hör hemma i SD. Att han dessutom säger sig vara nära vän med Jimmie Åkesson är ju också pinsamt. Vad har dessutom en 20 åring gemensamt med en 40 åring?

Sen är ju partikulturen just partiets och inte gamla SDU. Gamla SDU hade en avvart, Hahne. Ledningen har sånna svin som Jonas Millard som verkar kontakta flertalet 14 åringar på snapchat. Han sa till en av dom att hans syrra addade henne. Shår babylår! Joakim Wallerstein och Sven Olof Sällström åker på horresor till Ukraina. Mattias Karlsson ligger runt och svinar, tom varit otrogen mot hans fästmö och även hans tidigare äkta maka.
Partikulturen är problemet.
Citera
2017-12-13, 15:37
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Han är ändå 30 år idag och brotten är begågna inom en 3 års period. Låg trovärdighet som SD företrädare därigenom. Det är inte taskigt, det är ju hans egna val som lätt fram till dessa brott. Åndå skyddas han av partiets presschef som samma år han döms föreslår han till ledamot i Vinges egna förbundsstyrelse. Tom Jomshof har fördömt att Tireland ska få uppdrag.

Ekeroth dömdes inte, ändå fick han avgångskrav. Fick Bylund avgångsrkrav av högsta partiledningen?

Jag tycker iaf att en kvinnomisshandlare, våldtäktsman och narkoman som Findel inte hör hemma i SD. Att han dessutom säger sig vara nära vän med Jimmie Åkesson är ju också pinsamt. Vad har dessutom en 20 åring gemensamt med en 40 åring?

Sen är ju partikulturen just partiets och inte gamla SDU. Gamla SDU hade en avvart, Hahne. Ledningen har sånna svin som Jonas Millard som verkar kontakta flertalet 14 åringar på snapchat. Han sa till en av dom att hans syrra addade henne. Shår babylår! Joakim Wallerstein och Sven Olof Sällström åker på horresor till Ukraina. Mattias Karlsson ligger runt och svinar, tom varit otrogen mot hans fästmö och även hans tidigare äkta maka.
Partikulturen är problemet.

Jag tycker man får göra en helhetsbedömning, alla kan se att Johan inte är nån kriminell typ utan en omtänksam, hänsynsfull och allmänt schyst snubbe med ideologiskt sunda värderingar. Så det känns ju som om det ligger i historien och han har bättrat sig. Vi vet ju inte vad folk har med sig från sin barndom/ungdomstid o. s. v. och ska nog vara försiktiga för att döma folk på såna grunder. Sen kanske det finns vissa positioner det i alla fall kan vara bra att inte sätta en sån person på, inte minst med tanke på att det skulle bli jobbigt för honom...

Bylunds grej ligger ju så lång tillbaka i historien som 1997. Lite annat om man är rättspolitiker i riksdagen för SD och blir dömd för att smocka till folk på krogen (nu blev han ju förstås inte det...). Skulle nog inget parti acceptera.

När det gäller Findel så är han ju inte dömd och tror inte att nån vill ha en ordning där man blir avskedad som narkoman, våldtäktsman och vad nu det andra var bara för att det står på Flashback. Vi får väl vänta och se vad utredningen säger? Obeaktat tycker jag faktiskt att det kommit fram tillräckligt för att säga att han har bettet sig olämpligt, så en skarp varning om att inte ligga med småtjejer och allra minst bli kalas offentligt vore på sin plats (och även till fler än honom).

Kärringskvaller om vår beundransvärde Mattias Karlsson är en del halv- och helnassars favorithobby och är inget man ska lyssna på. De sitter själva och fantiserar om att de ska få ha sex med olika och när de konstant blir avvisade av alla (utom av några trasiga unga tjejer, dessvärre.. ) eftersom de är knäppisar och fyllskallar så tröstar de sig med att hitta på grejer om andra. En del rykten verkar t. o. m. ha startats av pedofiler (!) som blivit uteslutna ur SD.

Samma gäller förstås det andra skvallret. Minns när herr skvallerbytta A. J*nsson påstod att en annan riksdagsledamot hade köpt prostituerade i Lettland. Efter snack med flera som var med på den resan framkom det snarare att de stått utanför (!) en strippklubb och konstaterat att det fanns en sån intill hotellet. Man ska alltid ta alla såna där påståenden med en ordentlig nypa salt, särskilt om de kommer från folk som har intresse av att hämnas på partiet.
Senast redigerad av Kloakkrigaren 2017-12-13 kl. 15:40.
Citera
2017-12-13, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Jag tycker man får göra en helhetsbedömning, alla kan se att Johan inte är nån kriminell typ utan en omtänksam, hänsynsfull och allmänt schyst snubbe med ideologiskt sunda värderingar. Så det känns ju som om det ligger i historien och han har bättrat sig. Vi vet ju inte vad folk har med sig från sin barndom/ungdomstid o. s. v. och ska nog vara försiktiga för att döma folk på såna grunder. Sen kanske det finns vissa positioner det i alla fall kan vara bra att inte sätta en sån person på, inte minst med tanke på att det skulle bli jobbigt för honom...

Bylunds grej ligger ju så lång tillbaka i historien som 1997. Lite annat om man är rättspolitiker i riksdagen för SD och blir dömd för att smocka till folk på krogen (nu blev han ju förstås inte det...). Skulle nog inget parti acceptera.

När det gäller Findel så är han ju inte dömd och tror inte att nån vill ha en ordning där man blir avskedad som narkoman, våldtäktsman och vad nu det andra var bara för att det står på Flashback. Vi får väl vänta och se vad utredningen säger? Obeaktat tycker jag faktiskt att det kommit fram tillräckligt för att säga att han har bettet sig olämpligt, så en skarp varning om att inte ligga med småtjejer och allra minst bli kalas offentligt vore på sin plats (och även till fler än honom).

Kärringskvaller om vår beundransvärde Mattias Karlsson är en del halv- och helnassars favorithobby och är inget man ska lyssna på. De sitter själva och fantiserar om att de ska få ha sex med olika och när de konstant blir avvisade av alla (utom av några trasiga unga tjejer, dessvärre.. ) eftersom de är knäppisar och fyllskallar så tröstar de sig med att hitta på grejer om andra. En del rykten verkar t. o. m. ha startats av pedofiler (!) som blivit uteslutna ur SD.

Samma gäller förstås det andra skvallret. Minns när herr skvallerbytta A. J*nsson påstod att en annan riksdagsledamot hade köpt prostituerade i Lettland. Efter snack med flera som var med på den resan framkom det snarare att de stått utanför (!) en strippklubb och konstaterat att det fanns en sån intill hotellet. Man ska alltid ta alla såna där påståenden med en ordentlig nypa salt, särskilt om de kommer från folk som har intresse av att hämnas på partiet.

Barndomsgrej är det ju inte direkt. Från 2014 står det. Jag skiter i om han har haft en tuff uppväxt. Lite folkvett får man ju ha ändå. Inga brott ska accepteras någonstans. Särskilt inte mot vårt ordningsväsende, jag menar våld mot tjänsteman domen. Min morbror är död, och jag har blivit mobbad under min uppväxt. För det ger jag inte igen mot andra. Jag har ingen sympati för dessa marockanska gatubarn som begår brott. Varför ska jag ha det för en människa som är med i samma parti som jag? Brottslingar som brottslingar. In i kurran och försvinn!

Så sent som för ett år sedan tog polisen Tireland med kniv. För två år sedan dömdes han för våld mot tjänsteman efter att bitit en vakt i ansiktet och på bröstet i samband med ett bråk på en restaurang i Stockholm. Vakten fick en så allvarlig sårskada i ansiktet att han under två veckors tid var tvungen att uppsöka sjukhus för att få såret tvättat. Vakten har också fått ett bestående ärr i ansiktet. Domen fastställdes av Svea hovrätt. Han dömdes också för dopingbrott och vapenbrott.

Nej, Bylunds grejer ligger inte i det som hände för 20 år sen. På tiotalet har han ofredat mängder av kvinnor. Bland annat försökte han våldta en högt uppsatt kvinna på en konferens för ett par år sedan. Hon lyckades ta sig därifrån, gråtandes. Han har skickat nudes till flera unga tjejer. Bla Christoffer Dulny, tidigare ordförande för SD Stockholm stad och riksdagsledamot bekräftade att det var Bylund och att han har en lång historia av att behandla kvinnor illa. Det är också märkligt att Jimmie Åkesson säger sig ha undgått vad hans egna pressekreterare/stabschef/konstanta hangaround sysslat med.

Nu är det ju sa att i Findel fallet finns 5 stycken vittnen som har gett sig till känna (innan ens förhören har satt igång) om vad han sågs göra med en utslagen 15 åring. Bland annat kyssa henne när hon knappt kunde tala än mindre sitta ordentligt. Jag vet inte om du har missat klippet där en annan tjej säger sig ha blivit misshandlat/strypt/dragen i håret och säger sig vara rädd för sitt liv av Findel.

Beträffande Mattias Karlsson har jag själv sett bevis på att han varit otrogen. Tänker inte säga vad det är av respekt till hans ex fästmö. Men jag kan säga att många känner till dom och att det inte är några nasserykten. Bara för man invänder mot hans beteende är man inte döds-knarkar-facist direkt. Det är dessutom flera tjejer han varit otrogen med. Bla i Ungsvenskarna. Vilket massa människor känner till. Dock verkade ingen berätta detta till hans ex fästmö fast än han offentligt flörtat. Människor är bra falska och tror Mattias är en gud. Huahua han lär förstöra för sig själv inom sinom tid ändå.

Sen ingen bryr sig om han Jönsson. Hade han varit viktig i någons ögon hade han haft en post i partiet. Han har tydligen suttit och skrytit om på krogen att han låg med en 14 åring som tvingades göra abort. Sen har han tagit på en hel del tjejer i SD. Sjukaste är att han uteslöts men numera är med i Ungsvenskarnas informella informationsgrupp. Där för i övrigt 16 åringen kastades ut av Findel. Han kärleksförklarade dessutom henne vilket det finns chattar på när han visste att han skulle anmälas och hängas ut i media. På riksdagskansliet har han sagt att tjejen inte kunde acceptera att det var slut. Roligt nog är tjejen i ett annat förhållande sedan en tid nu.
Citera
2017-12-13, 16:37
Medlem
Jag tycker ändå att man måste kunna ha lite överseende med om man blivit dömd för ett brott för längesedan. Särskilt om det var i ung ålder. Däremot visar man det minsta tecken på att man fortfarande är den typen så ska man ju såklart ut. Men Johan T är en bra kille nu som jag ser det.

Bylund verkar vara en läskig typ förövrigt, blir inte förvånad om han begått brott mot kvinnor. Hur det går med Findel ska bli intressant att se.

Citat:
Sen ingen bryr sig om han Jönsson. Hade han varit viktig i någons ögon hade han haft en post i partiet. Han har tydligen suttit och skrytit om på krogen att han låg med en 14 åring som tvingades göra abort. Sen har han tagit på en hel del tjejer i SD. Sjukaste är att han uteslöts men numera är med i Ungsvenskarnas informella informationsgrupp. Där för i övrigt 16 åringen kastades ut av Findel. Han kärleksförklarade dessutom henne vilket det finns chattar på när han visste att han skulle anmälas och hängas ut i media. På riksdagskansliet har han sagt att tjejen inte kunde acceptera att det var slut. Roligt nog är tjejen i ett annat förhållande sedan en tid nu.
Han Jönsson är faktiskt en äcklig typ, han haft haft mycket saker för sig. Han klarade sig med en tillsägelse/varning efter ett våldtäktsförsök som han själv erkände. Massor med partitoppar känner till detta och nu är han aktiv i US igen? Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in