2017-12-13, 04:57
Medlem
NovaOculuss avatar
kan en inte ge männen argument mot generaliseringen, så att de inte behöver höra "sluta med att säga inte alla män"
Citera
2017-12-13, 05:00
Medlem
Vi är förmodligen fullt upptagna med något viktigare än att bry oss om det där tramset.
Citera
2017-12-13, 05:35
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är ingen som "kapat" #metoo. Den fortsätter på exakt på samma sätt som den börjat med att kvinnor berättar.

Män är välkomna att starta vilken # som helst, garanterat gjort för övrigt. Men vet du, den lär inte alls få samma "uppbackning" förmodligen av det enkla skälet att män som grupp bär inte på motsvarande massiva erfarenheter av tafsande, respektlöshet, kränkningar från kvinnor som tvärtom.

jo?

det händer hela tiden. alla dagar i veckan. jag hoppas du skojar.

män ska bara inte visa det. det betyder att visa svaghet.
och visar man svaghet åker man ner i hierarkin, vilket betyder att man bara får en massa problem.
man marginaliseras, ignoreras, kan undvaras, folk ser igenom en mm.
män vill ha tillgång till sex, och visar man svaghet blir det svårt då kvinnor är djur från apriket
(precis som män) som helst vill ha relationer med en man som har en hög placering i hierarkin.
är man högt placerad så behandlas man mycket bättre av folk än om man skulle stå lägre.
man får mer respekt, folk vill bjuda en på allt, kvinnor flörtar och lägger upp sig, folk lyssnar på en, skrattar åt ens skämt, telefonen går varm.

vilken man vill inte ha det?

där har du förresten ditt patriarkat. eller med andra ord mänskligheten
Citera
2017-12-13, 05:56
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Hehe. Jag njuter... av flera anledningar.

Dels av att se PK-eliten slita strupen av varandra och vänsterfeminsterna visa sin rätta pöbelmentalitet.

Det allra roligaste i soppan är att det är samma PK-pack som har sett till att Sverige har invaderats av män med mycket tveksam kvinnosyn. Jag räknar iskallt att på sikt så kommer kvinnans plats och rätt i det offentliga rummet minska dramatiskt. Det är någon sorts poetisk rättvisa över det hela. Helt självförvållat och vi vita män kommer skita i det fullständigt, för vi har sett vad för mycket frihet leder till. Blir inte förvånade om detta blir det enda som vi vita män kommer ha gemensamt med de importerade araberna.

Samtidigt, så slipper jag som man känna några som helst krav på att ta på mig den manliga fixar-rollen som gentlemannamässig bilmekaniker utmed vägkanten, gratis snickare hos singelkvinnan eller danspartner åt den ensamma panelhönan, den ekonomiska försörjaren osv. Numera garvar jag bara rått och säger: "Dra åt helvete. Det kan du fixa själv. Fitta!"

Det vi män har inbyggt i oss är någon sorts generell konsekvensanalys över allt vad vi tar oss till i vardagen. Något som de flesta kvinnor verkar sakna helt.

Det som många kvinnor håller på med nu; det är att peta på en sovande björn med en pinne. Lycka till vid uppvaknandet säger jag.

Och vad tror du ska hända?
Citera
2017-12-13, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterljuvt
Jag håller på att bli vansinnig av det som pågår gentemot män, och har pågått så länge jag minnas.
Jag är själv kvinna, men jag sliter snart håret av mig av skam och frustration.

Hur fan kan ni killar ta det här!? Inte för att jag klandrar er, men det måste väl finnas någon gräns. Det har ballat ur för längesedan och det här jävla metoo-helvetet är crescendot av den demoniseringen och generaliseringen av män som länge pågått.

Det är inte män som är problemet. Det är vi kvinnor.

Kan ni kvinnor, som gör er till offer, SLUTA! Ni tar fokus från dom verkliga offren som finns där ute, som både kvinnor och män vill skydda! Ni lägger skuld på generationer av oskyldiga män för något ni, om ni hade haft ett uns självrespekt och integritet, hade kunnat projicerat och sagt ifrån gentemot, dom gånger dessa orättvisor dykt upp och gett fan i att generalisera alla män. Jag har både begått och utstått "olämpliga" beteenden, men från osäker tonåring till vuxen kvinna, lärt mig vart gränsen går. Samma gräns som män har. Om vi kvinnor hade sagt ifrån mera, satt ned foten när det inte passade oss, inte banat väg för dom skörare själarna som kanske inte kunde eller hade det i sig att göra det, så hade vi aldrig befunnit oss i detta kollektiva, vidriga, trångsynta och motsägelsefulla manshat.

Tycker ni kvinnor, att det är rimligt att en Hollywoodkampanj ska stjäla fokus från gruppvåldtäkter, övergrepp inom familjen osv. för skit som "han tog mig på rumpan på julfesten""han flåsade i mitt öra" och ännu sjukare: "vi var tillsammans men jag anser ändå att han begått någon form av hittepå övergrepp för 27 år sedan"?

Vi är olika biologiskt sett, män och kvinnor. Men istället för att jobba mot förbättring med det vetenskapliga faktumet så har vi suddat ut gränserna mellan könen.
Vi har infört könskvotering, vilket inte ser till kompetens utan till kön, är det jämställt?
Vi lever i ett rättssamhälle där vi hellre tar det säkra före det osäkra, och burar in unga män utan bevis för olika former av sexuella övergrepp.

Feminismen är utdaterad, den behövdes förr men den passar inte in idag. Och ändå verkar kvinnorna ha roffat åt sig scenen. Jag hoppas att detta kommer att bita oss kvinnor i arslet och att männen vågar stå upp för sig själva. Ingen jävel kallar mig hora och jag ska fan aldrig spotta ur mig ordet "våldtäktsman" obefogat.

Hejja er grabbar.

Feminismen har gjort så att kvinnor tar jobb de egentligen inte vill ha, blir fula eftersom att man inte ska behöva se bra ut, blir otrevliga pga sin fientliga inställning till vita män och slutligen barnlösa vid 45 och därtill depression och missbruk.

Vi män kommer att klara oss. Vi söker oss bara vidare. Synd bara att våra kvinnor vände oss ryggen när de fick för mycket frihet. Sverige är världens mest jämställda land och samtidigt det land för kvinnor mår sämst och klagar mest.
Citera
2017-12-13, 06:26
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det är inte första gången den radikalfeministiska sekten och det manshat den torgför kapar och förstör något som hade kunnat leda till något gott. Du kan googla Erin Pizzey och läsa om hennes historia och vad hon har skrivit.

Hon startade världens första kvinnojour i England på 60-talet, för att hon såg att kvinnor som blev misshandlade av sin man inte hade någonstans att ta vägen, där män som blev misshandlade av sin kvinna kunde fly till sin arbetsplats eller till puben. Hon såg tidigt att de kvinnor som sökte sig till hennes kvinnojour ofta var lika våldsamma som de män de flydde ifrån – minst – och försökte aldrig förneka det. Men den kvinnojoursrörelse hon startat kapades snart av manshatande feminister som började förneka kvinnors våld i hemmen och med en förljugen bild av problemet med partnervåld ägnade de sig mer åt hatisk revolutionär politik och propaganda än åt att hjälpa kvinnor till en stunds respit från våldet – både utövandet och mottagandet.

Tummen upp! Det finns så många bevis på feministiska rörelser som "ätit upp" kvinnliga rörelser i sökandet efter politisk makt, men det är väldigt sällan jag ser det skrivas eller diskuteras. Jag tror att det är viktigt att öka medvetenheten om feministisk historia för att få människor att förstå att det i grunden är en rutten ideologi. Folk förstår nog inte hur mycket de medvetet ljuger.

Lite mer kopplat till trådstarten så är det just att peka på vad feminismen gjort fel som jag tror kommer att få rörelsen att kollapsa av sin egen tyngd snabbare. De bråkar så ofantligt mycket inom gruppen redan nu, så att den kommer hända är oundvikligt. Men ju snabbare, ju bättre.
Citera
2017-12-13, 06:50
Medlem
Andas ta det lugnt,blunda och tänk på något roligt räkna till 10 baklänges
Så gumman känns det bättre nu?
Inse att dina medsystrar har fått nog ja utom du då men det kommer jag lovar dig
Gå ut i köket kok en kopp gott kaffe ta en peppakaka och sätt dig ner njut av vetenskapen att det finns tusentals män o kvinnor som fått nog av svineri och kränkningar mot sina medmänniskor
Skall vi säga så gumman ta det lugnt
Citera
2017-12-13, 07:11
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosTilda
Andas ta det lugnt,blunda och tänk på något roligt räkna till 10 baklänges
Så gumman känns det bättre nu?
Inse att dina medsystrar har fått nog ja utom du då men det kommer jag lovar dig
Gå ut i köket kok en kopp gott kaffe ta en peppakaka och sätt dig ner njut av vetenskapen att det finns tusentals män o kvinnor som fått nog av svineri och kränkningar mot sina medmänniskor
Skall vi säga så gumman ta det lugnt
Hqaha, snacka om att inte leva i verkligheten. Majoriteten är inte bittra, rabiata feminister, även om man kan få det intrycket om man - som sagt - inte riktigt lever i verkligheten, utan tror att media förmedlar en bild av hur samhället i stort ser ut, fungerar och verkar.
Citera
2017-12-13, 07:44
Medlem
Bitterljuv har helt rätt tyvärr. Jag är man och det har fullständigt spårat ur med Metoo.
Citera
2017-12-13, 07:48
Medlem
Jag vet att många män är livrädda att säga ifrån för det är så otroligt lätt att bli anklagad och hamna i häkte och utredningar på väldigt lösa grunder. Jag tror ni kvinnor måste ta tag i det här och se till att era medsystrar slutar med offer mentalitet. Vi vet alla att många kvinnor befinner sig i situationer och med olika män helt på eget bevåg och det är självförvållat.
Citera
2017-12-13, 07:51
Medlem
Personligen tycker jag det är helt sjukt med kvinnor som går ut i det offentliga och säger han tog mig på rumpan i hissen för 25 år sedan osv...fullständigt vidriga kvinnor och vad vill kvinnor egentligen för ingen tjänar på det här.
Citera
2017-12-13, 07:53
Medlem
SituationReports avatar
Riktiga män med riktiga jobb gör som de alltid har gjort. De skakar bara tyst på huvudet och jobbar vidare.

Pajasfåneriet och teatercirkusen är inget för dem. Drama är för politiska agenter, trasiga kvinnor och rika psykopater.

I stillhet, bakom den tysta fasaden så bär våra män upp hela världen på sina axlar. Inte ett ord, trots påhopp och anklaganden står de där och skyddar oss och våra barn.

Deras uppgift är att ta skit och ge oss allt vi önskar oss. De klagar aldrig. Det är deras uppgift att agera bollplank.

Likt Grekiska pelare. Riktiga hjältar och fäder.

Senast redigerad av SituationReport 2017-12-13 kl. 08:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in