2017-12-12, 20:28
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Vi är på Flashback, tror du han bryr sig?

Spot on!
Citera
2017-12-12, 20:30
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Klart som fan att det är brottsligt, trodde du att jag skrev på flashback för att göra rätt för?

Ah så du hade kollat upp det. Vet du hur lång preskriptionstiden är? Vilka straff man kan få? Vilka brottsrubriceringar som är aktuella?
Citera
2017-12-12, 20:38
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Ah så du hade kollat upp det. Vet du hur lång preskriptionstiden är? Vilka straff man kan få? Vilka brottsrubriceringar som är aktuella?

Jag vet allting om straff etc.

Mitt mål är att få 3,9 miljoner kronor på ett konto som inte kronofogden kan se.

Kan du hjälpa mig istället för att gnälla?
Citera
2017-12-12, 20:44
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:

Mitt mål är att få 3,9 miljoner kronor på ett konto som inte kronofogden kan se.

Hur stor är skulden hos kronofogden? De kommer ju ta saker som köps för pengarna vid en eventuell utmätning!

Är inte detta ett gyllene tillfälle att bli skulfri och börja på nytt?
Citera
2017-12-12, 20:45
Medlem
Ratozs avatar
Citat:

Nej anledningen till att jag frågar är att jag helt enkelt inte förstår frågan.

Om det funnits en vilja att slippa kronkalle genom att hålla sig undan hade din styvfarsa kunnat göra det redan. Du vet skulder preskriberas efter ett tag om man inte får tag på den som är skyldig.

Nu tänker ni plötsligt göra något som kräver att ni håller er undan i minst 10 år till mycket högre risk för att komma undan samma skuld.

Det är dessutom dyrt att vara på rymmen i tio år.

Jag tror inte ni tänkt igenom det här så noga iom att ni fortfarande frågar på Flashback om det hjälper med nytt konto.

Mitt råd är att följa lagen.
Citera
2017-12-12, 20:56
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Nej anledningen till att jag frågar är att jag helt enkelt inte förstår frågan.

Om det funnits en vilja att slippa kronkalle genom att hålla sig undan hade din styvfarsa kunnat göra det redan. Du vet skulder preskriberas efter ett tag om man inte får tag på den som är skyldig.

Nu tänker ni plötsligt göra något som kräver att ni håller er undan i minst 10 år till mycket högre risk för att komma undan samma skuld.

Det är dessutom dyrt att vara på rymmen i tio år.

Jag tror inte ni tänkt igenom det här så noga iom att ni fortfarande frågar på Flashback om det hjälper med nytt konto.

Mitt råd är att följa lagen.

jag vet 3 år för konsumtions skulder och 10 år för A skulder....

jag är redan anonym...

Tänker fan inte betala en krona extra för att se Sverige i förfall med massinvandring, då är det bättre och stoppa alla pengar i "fickan"

Som halvdansk medborgare så är jag medveten om att om jag flyttar tillbaka till Danmark så kan ej Sverige ta pengar ifrån mig, det är lagen.
Kanske dags för en flytt?

Tänker aldrig betala mina skulder till de korkade bankerna som lånade ut skiten till en som ej borde fått ett lån beviljat.
Skuldsanering på gång.
Citera
2017-12-12, 21:15
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
jag vet 3 år för konsumtions skulder och 10 år för A skulder....

jag är redan anonym...

Tänker fan inte betala en krona extra för att se Sverige i förfall med massinvandring, då är det bättre och stoppa alla pengar i "fickan"

Som halvdansk medborgare så är jag medveten om att om jag flyttar tillbaka till Danmark så kan ej Sverige ta pengar ifrån mig, det är lagen.
Kanske dags för en flytt?

Tänker aldrig betala mina skulder till de korkade bankerna som lånade ut skiten till en som ej borde fått ett lån beviljat.
Skuldsanering på gång.

Var det inte styvfarsan som hade skulder och skulle ärva? Inte du. Och hur man halftmedborgare i ett land?

Och jo svenska staten kan få pengar frysta på danskakonton. Har du aldrig hört talas om EU?

Plus att så länge det inte är asylindustrin man är skyldig pengar förstår jag inte vad invandringen har med saken att göra.
Citera
2017-12-12, 21:20
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Texten du länkar till gäller vad som händer om den som dött har skulder. TS frågar vad som händer om den som ärver har skulder.

Ibland läser man jääävligt fel.
Citera
2017-12-12, 21:52
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Men hur stora är skulderna hos kronofogden egentligen? Och det är ju någon annan man är skyldig pengar som begär in dem via kronofogden så det är inte alltid staten som får pengarna!

Är skulden runt en miljon hade jag betalt! Orka gömma sig i åtatal för struntsummor om det ändå blir flera miljoner över!
Senast redigerad av Omaskeradmask 2017-12-12 kl. 21:54.
Citera
2017-12-12, 22:32
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Var det inte styvfarsan som hade skulder och skulle ärva? Inte du. Och hur man halftmedborgare i ett land?

Och jo svenska staten kan få pengar frysta på danskakonton. Har du aldrig hört talas om EU?

Plus att så länge det inte är asylindustrin man är skyldig pengar förstår jag inte vad invandringen har med saken att göra.

Svenska staten kan ej plocka pengar från danmark! snackade med fogden igår om saken.

De enda landet i skandianavien de ej kan inkassera pengar.
Citera
2017-12-12, 22:35
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Men hur stora är skulderna hos kronofogden egentligen? Och det är ju någon annan man är skyldig pengar som begär in dem via kronofogden så det är inte alltid staten som får pengarna!

Är skulden runt en miljon hade jag betalt! Orka gömma sig i åtatal för struntsummor om det ändå blir flera miljoner över!

500.000:-

Men vill ej att staten ska få dem, för att jag har förlorat allt hop om detta land, pengarna kommer gå till en massa kulturberikare svarta muskiga män som behöver iphones, nike skor etc.
Senast redigerad av Slottsgryta 2017-12-12 kl. 22:43.
Citera
2017-12-12, 22:41
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Svenska staten kan ej plocka pengar från danmark! snackade med fogden igår om saken.

De enda landet i skandianavien de ej kan inkassera pengar.

Svenska kronofogden kan inte röra pengar i Danmark det är riktigt.

Danska Fogderet kan dock agera på inkomna ansökningar från svenska myndigheter. Behövs det krångel kan betalningsansvaret först fastställas via dansk domstol (sällan fallet i sådana här lägen). Det enda som krävs är dubbel straffbarhet villket jag utan att ha läst en enda poäng dansk juridik är otroligt säker på gäller i ett fall som detta.

Plus trycker du i danmark lär du ändå utlämnas till sverige för att sitta tiden så du kan lika gärna gömma pengarna på andra sätt och stanna hemma i väntan på polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in