2017-12-12, 15:00
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tyvärr uppdaterar han inte sidan vad det verkar just nu. Han har överhuvudtaget uppdaterat långsamt senaste året och lägger in siffror i efterhand. Jag har kontaktat honom och han skrev då att han har ont om tid och behöver hjälp med sidan om någon vill och kan. Det borde finnas många Sverigedemokrater här som kan höra av sig och har möjlighet att direkt varje dag när nya mätningar kommer uppdatera och förbättra sidan.

Trist att ingen verkar ha gjort det trots tydliga uppmaningar. Särskilt nu när valåret kommer blir detta mycket viktigt. Den som vill, har intresse och är duktig borde kunna ta på sig detta.
Sammanställningen var månad sker senaste tiden vid ett enda tillfälle istället för kontinuerligt. Historiken är helt ok. Synd bara att Franzlizst inte är aktiv längre.
2017-12-12, 17:50
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Sammanställningen var månad sker senaste tiden vid ett enda tillfälle istället för kontinuerligt. Historiken är helt ok. Synd bara att Franzlizst inte är aktiv längre.

Jo, sidan är väldigt bra. Men den har gått från direkt uppdatering snabbare än man själv ens hann se mätningarna, till att uppdateras månatligen. Vilket är tråkigt då sidan har varit populär och blivit en välkänd sida för Sverigedemokraternas siffror i opinionsmätningar.

För att återfå en snabbt uppdaterad och aktuell sida så behöver personen bakom sidan uppenbarligen lite hjälp från någon. Att lägga in lite siffror i kolumner och lägga in under respektive institut med länkar borde dom flesta klara, så någon borde kunna höra sig för om man kan hjälpa till.
2017-12-12, 18:58
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Jo, sidan är väldigt bra. Men den har gått från direkt uppdatering snabbare än man själv ens hann se mätningarna, till att uppdateras månatligen. Vilket är tråkigt då sidan har varit populär och blivit en välkänd sida för Sverigedemokraternas siffror i opinionsmätningar.

För att återfå en snabbt uppdaterad och aktuell sida så behöver personen bakom sidan uppenbarligen lite hjälp från någon. Att lägga in lite siffror i kolumner och lägga in under respektive institut med länkar borde dom flesta klara, så någon borde kunna höra sig för om man kan hjälpa till.

Vad är det för fel på https://val.digital/ ?
Det räcker väl med en sida som visar det aktuella opinionsläget?
2017-12-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa

Kan man tycka. Men redovisas endast Demoskop?
2017-12-12, 19:49
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Kan man tycka. Men redovisas endast Demoskop?
Alla OI redovisas. Lite laggigt bara
2017-12-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Det är roligt att se de som hånade oss som tror att SD kommer få över 25% och kan nå 30% nu säger att SD fortfarande kommer få 15% och att SD faktist inte har gått upp. Jag har märkt att folk som är invandrings kritska men röstar på andra partier än SD gör det för att de andra partierna har kopierat förslag från SD som tex intergrationsplikt. Om SD ska ta de väljarna måste de bli ännu tuffare och visa att de inte bara räcker med att sänka invandringen. De måste börja tala om att återvända folk via depotering och repatiering. Exempel på det är att alla som inte har anpassat sig och försökt blivit svenskar ska hem och alla flykringar som kommit sedan 2014 ska hem när det blir fred i deras hemländer. En annan grupp som jag har märkt har lämnat SD är inte många men några islam kritiker. SD borde bli mer islamkritiska och ta upp att förtbjuda hijab, burkha och slöja. Det skulle sätta press på Moderaterna för att om de inte tar upp det så riskerar de deras konservativa väljare men om de tar upp det skulle det strida mot deras Liberala värderingar samt så skulle SD få mer inflytande.

Jag tror inte man ska prata om "anpassning" eftersom det är en svårbedömd sak.

Jag tror att man ska fokusera på fusket, och kostnaderna för det.

. alla beviljade uppehållstillstånd ska granskas och seriösa utredningar ska göras. Om man har fått uppehållstillstånd på oriktiga grunder (t ex köpt en falsk berättelse) ska det återkallas. En symbolisk räkning ska ges till fuskaren över alla bidrag och offentlig service man har fuskat sig till, och vara offentlig handling.

. svenskt medborgarskap ska dras in om det har givits på oriktiga grunder. Det går att göra det om man har uppgivit falsk identitet, t ex sagt sig heta Omar Hassan och flytt från Syrien, men i verkligheten är Murad Shekarabi och kommer från Iran. Då kan staten argumentera att vi inte har givit medborgarskap till Murad Shekarabi.

. alla som fått uppehållstillstånd och/eller svenskt medborgarskap på grund av anknytning till en fuskare ska fråntas det

. personer med uppehållstillstånd som reser på besök till ett land där de uppgivit sig sväva i dödsfara ska få indraget uppehållstillstånd

. det ska produceras en offentlig redogörelse över assistentsfusket, vilka personer som har deltagit i denna organiserade brottslighet och vilka summor sammanlagt som de har tillskansat sig

. BRÅ ska åläggas att föra statistik över invandrares brottslighet

Ja, det finns oändligt mycket mer fusk som bör komma till allmänhetens kännedom. En svensk värdering är ärlighet. Den kommer oftast på första plats.

En gång deltog jag i ett program för biståndsarbetare som skulle ut på sitt första uppdrag. Alla deltagare, ca 30 st, ombads tänka i 1 minut vilka 3 egenskaper deras föräldrar helst hade velat att deras barn (alltså deltagarna) skulle ha som vuxna.

Gör samma sak. Tänk i 1 minut och läs sedan vidare.
-
-
-
-
-

Just det, nästan samtliga deltagare hade skrivit "ärlighet" eller "hederlighet" först på listan. Nummer 2 var varianter på "arbetsamhet". Nummer 3 "ordentlig, skötsam" etc.

Och kom ihåg vad Tage Danielsson sa i sin sanningsmonolog: "När vi var små sa våra mammor till oss: "Tala alltid sanning, barn".

Sanning och ärlighet är vad svenskar värderar. Och därför avskyr de fusk.
2017-12-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith

. alla beviljade uppehållstillstånd ska granskas och seriösa utredningar ska göras. Om man har fått uppehållstillstånd på oriktiga grunder (t ex köpt en falsk berättelse) ska det återkallas. En symbolisk räkning ska ges till fuskaren över alla bidrag och offentlig service man har fuskat sig till, och vara offentlig handling.

. svenskt medborgarskap ska dras in om det har givits på oriktiga grunder. Det går att göra det om man har uppgivit falsk identitet, t ex sagt sig heta Omar Hassan och flytt från Syrien, men i verkligheten är Murad Shekarabi och kommer från Iran. Då kan staten argumentera att vi inte har givit medborgarskap till Murad Shekarabi.

. alla som fått uppehållstillstånd och/eller svenskt medborgarskap på grund av anknytning till en fuskare ska fråntas det

. personer med uppehållstillstånd som reser på besök till ett land där de uppgivit sig sväva i dödsfara ska få indraget uppehållstillstånd

. det ska produceras en offentlig redogörelse över assistentsfusket, vilka personer som har deltagit i denna organiserade brottslighet och vilka summor sammanlagt som de har tillskansat sig

Ja, det finns oändligt mycket mer fusk som bör komma till allmänhetens kännedom. En svensk värdering är ärlighet. Den kommer oftast på första plats.

En gång deltog jag i ett program för biståndsarbetare som skulle ut på sitt första uppdrag. Alla deltagare, ca 30 st, ombads tänka i 1 minut vilka 3 egenskaper deras föräldrar helst hade velat att deras barn (alltså deltagarna) skulle ha som vuxna.

-
-
-
-
-

Just det, nästan samtliga deltagare hade skrivit "ärlighet" eller "hederlighet" först på listan. Nummer 2 var varianter på "arbetsamhet". Nummer 3 "ordentlig, skötsam" etc.

Och kom ihåg vad Tage Danielsson sa i sin sanningsmonolog: "När vi var små sa våra mammor till oss: "Tala alltid sanning, barn".

Håller med det där med fusk. Men de skulle inte räcka. Sveriges etniska befolkning sjunker medans folk från mellanöstern och muslimer blir fler. Vi har cirka 10% av våran befolkningen muslimsk!. Sen så när jag sa anpassning menar jag assimilering. Och det är ganska enkelt att se tex om de har en slöja på sig och pratar arabiska och delar knappt någon Svenskkultur så är de inte assimilerade även fast de skulle arbeta. Och om man har kommit till Sverige och bott här många år men struntat i att assimilera sig så har man knappast någon hederlighet och då har man gjort sitt val.
2017-12-12, 21:30
Medlem
Citat:
Alla OI redovisas. Lite laggigt bara

Tack för svar. Jag saknade sentio för dec här. Den kommer kanske senare.
2017-12-12, 22:48
Medlem
Citat:
Värdelös sida.
Det finns inga mätningar från December med.
2017-12-13, 00:41
Medlem
8711s avatar
Citat:

Den drivs inte av en Sverigedemokrat väl? Det gör status.st, med fokus enbart på Sverigedemokraterna.

Det är viktigt och bra. En stark informationskälla och samlingsplats enbart för Sverigedemokrater. Något unikt för oss.

Vi Sverigedemokrater behöver fler samlingsplatser och platser att utgå ifrån och samlas på och locka fler till och genom, inte färre.
2017-12-13, 02:37
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith

-
-
-
-
-

Det borde vara möjligt att jobba med invandrarfamiljer som har manliga medlemmar i fängelset. Regeringen kan räkna ut hur mycket socialbidrag till dem kostar mer än ett år och erbjuda dem den summan för dem att ge upp svenska uppehållstillstånd och medborgarskap om de återvände till sitt hemland. Kriminella kan då få sin svenska fängelsestraff omformad för att serveras där. Huruvida en somalisk rånare som sitter 5 års fängelsestraff i Sverige har 5 år i Somalia är obetydlig. Hans föräldrar och syskon skulle vara borta, vilket kommer att spara Sverige en hel del.

SD behöver sådan konkreta policy ändringar för att tar mer röster i valet.
Senast redigerad av Holdingbreath 2017-12-13 kl. 02:39.
2017-12-13, 03:49
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Tyvärr uppdaterar han inte sidan vad det verkar just nu. Han har överhuvudtaget uppdaterat långsamt senaste året och lägger in siffror i efterhand. Jag har kontaktat honom och han skrev då att han har ont om tid och behöver hjälp med sidan om någon vill och kan. Det borde finnas många Sverigedemokrater här som kan höra av sig och har möjlighet att direkt varje dag när nya mätningar kommer uppdatera och förbättra sidan.

Trist att ingen verkar ha gjort det trots tydliga uppmaningar. Särskilt nu när valåret kommer blir detta mycket viktigt. Den som vill, har intresse och är duktig borde kunna ta på sig detta.

Han har också sagt sig ha för avseende att uppdatera sidan oftare när valet närmar sig. (Exakt vad detta kommer att innebära vet jag tyvärr ej. Jag gissar att det betyder att den kommer att uppdateras kanske en gång per vecka med start någon gång under sommaren.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in