Citat:
Ursprungligen postat av
J39
Det är roligt att se de som hånade oss som tror att SD kommer få över 25% och kan nå 30% nu säger att SD fortfarande kommer få 15% och att SD faktist inte har gått upp. Jag har märkt att folk som är invandrings kritska men röstar på andra partier än SD gör det för att de andra partierna har kopierat förslag från SD som tex intergrationsplikt. Om SD ska ta de väljarna måste de bli ännu tuffare och visa att de inte bara räcker med att sänka invandringen. De måste börja tala om att återvända folk via depotering och repatiering. Exempel på det är att alla som inte har anpassat sig och försökt blivit svenskar ska hem och alla flykringar som kommit sedan 2014 ska hem när det blir fred i deras hemländer. En annan grupp som jag har märkt har lämnat SD är inte många men några islam kritiker. SD borde bli mer islamkritiska och ta upp att förtbjuda hijab, burkha och slöja. Det skulle sätta press på Moderaterna för att om de inte tar upp det så riskerar de deras konservativa väljare men om de tar upp det skulle det strida mot deras Liberala värderingar samt så skulle SD få mer inflytande.
Jag tror inte man ska prata om "anpassning" eftersom det är en svårbedömd sak.
Jag tror att man ska fokusera på fusket, och kostnaderna för det.
. alla beviljade uppehållstillstånd ska granskas och seriösa utredningar ska göras. Om man har fått uppehållstillstånd på oriktiga grunder (t ex köpt en falsk berättelse) ska det återkallas. En symbolisk räkning ska ges till fuskaren över alla bidrag och offentlig service man har fuskat sig till, och vara offentlig handling.
. svenskt medborgarskap
ska dras in om det har givits på oriktiga grunder. Det går att göra det om man har uppgivit falsk identitet, t ex sagt sig heta Omar Hassan och flytt från Syrien, men i verkligheten är Murad Shekarabi och kommer från Iran. Då kan staten argumentera att vi inte har givit medborgarskap till Murad Shekarabi.
. alla som fått uppehållstillstånd och/eller svenskt medborgarskap på grund av anknytning till en fuskare ska fråntas det
. personer med uppehållstillstånd som reser på besök till ett land där de uppgivit sig sväva i dödsfara ska få indraget uppehållstillstånd
. det ska produceras en offentlig redogörelse över assistentsfusket, vilka personer som har deltagit i denna organiserade brottslighet och vilka summor sammanlagt som de har tillskansat sig
. BRÅ ska åläggas att föra statistik över invandrares brottslighet
Ja, det finns oändligt mycket mer fusk som bör komma till allmänhetens kännedom. En svensk värdering är ärlighet. Den kommer oftast på första plats.
En gång deltog jag i ett program för biståndsarbetare som skulle ut på sitt första uppdrag. Alla deltagare, ca 30 st, ombads tänka i 1 minut vilka 3 egenskaper deras föräldrar helst hade velat att deras barn (alltså deltagarna) skulle ha som vuxna.
Gör samma sak. Tänk i 1 minut och läs sedan vidare.
-
-
-
-
-
Just det, nästan samtliga deltagare hade skrivit "ärlighet" eller "hederlighet" först på listan. Nummer 2 var varianter på "arbetsamhet". Nummer 3 "ordentlig, skötsam" etc.
Och kom ihåg vad Tage Danielsson sa i sin sanningsmonolog: "När vi var små sa våra mammor till oss: "Tala alltid sanning, barn".
Sanning och ärlighet är vad svenskar värderar. Och därför avskyr de fusk.