2017-04-08, 16:27
Medlem
Hej hej,

Jag ska åka ner till Turkiet om ca en månad för att göra Hårtransplantation. Kommer själv ifrån Turkiet så att kunna hitta det bästa stället är inte problemet, utan det som skrämt upp mig lite är att jag fått höra lite olika ifrån nära och bekanta så som:

1. Att man först måste göra ett test för att kunna se om jag ens kan göra detta?
2. Att inte alla kan göra detta, eftersom i sådana fall skulle håret falla av ändå?

Jag tänkte på, jag kommer ju endast åka ner dit för att göra Hårtransplantation och vill nämligen inte åka dit i onödan. Skall stanna där ca 2 veckor. Kan man göra den här kollen här i Sverige, och hur mycket skulle det kosta då?

Jag är 27 år gammal, och det gäller inte mycket hår alls, utan lite på toppen, och pannan.

Tack
Citera
2017-04-08, 16:59
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har en vän som gjorde hårtransplantation i Sverige.

Han kom hem rakad på huvudet vilket säkert är vanligt.

Han hade lite håravfall på sidorna men lyckades få tillbaka håret tack vare transplantationen.

För vännen fungerade det i alla fall. Han var äldre än dig.
Citera
2017-05-18, 11:51
Medlem
Det är tester för att se om du har aids och hiv, har du det så kommer de självklart inte att göra en hårtransplantation? även jag fick göra testet när jag var nere hos Istanbul Hair Clinic.
Citera
2017-06-08, 19:45
Medlem
Hej! Är också lite sugen på hårtransplantation. Har du gjort din än? Hur gick det isf?
Citera
2017-12-12, 00:56
Medlem
Jag har också lite frågor om hårtransplantation. Det är något jag funderat på.

Eftersom jag är ung (26) har jag ju dock förmodligen inte tappat färdigt mitt hår. Så hur brukar man göra med det? Gör man en transplantation vart x:e år? För annars kommer jag när jag är 65 kanske ha massa hår där mina vikar en gång satt, medan jag är kal i övrigt uppe på hjässan?
Citera
2017-12-18, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2000-talet
Jag har också lite frågor om hårtransplantation. Det är något jag funderat på.

Eftersom jag är ung (26) har jag ju dock förmodligen inte tappat färdigt mitt hår. Så hur brukar man göra med det? Gör man en transplantation vart x:e år? För annars kommer jag när jag är 65 kanske ha massa hår där mina vikar en gång satt, medan jag är kal i övrigt uppe på hjässan?

Rekommendationen är att man väntar tills håravfallet är "klart" för just anledningen du skriver. Annars måste du göra ännu en till transplantation sen för att sprida lite hår på huvudet.
Citera
2017-12-18, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Rekommendationen är att man väntar tills håravfallet är "klart" för just anledningen du skriver. Annars måste du göra ännu en till transplantation sen för att sprida lite hår på huvudet.
Vadå, klart är det väl först när man har samma frisyr som Henrik Dorsin?
Citera
2017-12-18, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra

Hur vet man att det är klart? Och brukar verkligen male pattern baldness avstanna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in