2017-12-11, 19:34
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Jo, inte längre norrut, men när vännerna gick iväg berättar han var han befann sig.

[...] De tre går bara ivag utan att som det verkar bry sig om Björkman. Han bryr sig ej heller sjalv om att forsöka hejda dem . Han konstaterar helt kort att de går Sveavägen norrut efter utrattat bankomatbesök. Björkman befinner sig vid detta tillfälle på trottoaren - strax söder om banken."
Tack! Missade det.

Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Han kan ändå ha kommit från trottoarkant söder om reklampelaren.

http://oi63.tinypic.com/35d1fky.jpg

Absolut, men det vet vi inte.
Citera
2017-12-11, 19:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jo, inte längre norrut, men när vännerna gick iväg berättar han var han befann sig.

[...] De tre går bara ivag utan att som det verkar bry sig om Björkman. Han bryr sig ej heller sjalv om att forsöka hejda dem . Han konstaterar helt kort att de går Sveavägen norrut efter utrattat bankomatbesök. Björkman befinner sig vid detta tillfälle på trottoaren - strax söder om banken."

Det är det här, att han dröjer sig kvar, som fick mig lite lur på om det ev är så att han antingen själv eller med gänget han kom med skulle skuggat OP. Att han dröjt sig kvar i något slags nitisk pliktkänsla, för att han ville vara säker på att avlösning sker?
Citera
2017-12-11, 19:53
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det kan inte ha varit fråga om några få sekunder. Såvitt jag vet kom ingen fram innan mannen börjat springa in i gränden. Därefter lär mannen i beige ha kommit och gått förbi LP. Sedan kan Stefan G, Anna H och eventuellt Stig E ha kommit. Det måste åtminstone röra sig om 15-20 sekunder innan Anna och Stefan kom fram.
Nicola F säger att han ser 4-5 personer runt Olof 10 sekunder efter skotten. Men ok, det är bara Nicola F:s vilseledning. Var är det skrivet att en "mannen i beige ha kommit och gått förbi LP" ?
Citera
2017-12-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men jag har hört det. Och det band du lyssnade på var inte redigerat..?

Du blandar inte ihop det med den rödhårige "Lennart" som var vaktis på antingen något nöjeshak eller bio som var frekvent tipsare till Expressen?
Citera
2017-12-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är det här, att han dröjer sig kvar, som fick mig lite lur på om det ev är så att han antingen själv eller med gänget han kom med skulle skuggat OP. Att han dröjt sig kvar i något slags nitisk pliktkänsla, för att han ville vara säker på att avlösning sker?
Jag kan inte frigöra mig från tanken på att det är AB som inge Morelius sitter och tittar på.
Mycket pekar på det.
Citera
2017-12-11, 20:18
Medlem
Citat:
Jag kan inte frigöra mig från tanken på att det är AB som inge Morelius sitter och tittar på.
Mycket pekar på det.

Jag är också böjd anta detta.
Citera
2017-12-11, 20:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Mycket pekar på det.

Ja, varför skulle det inte kunna vara det?

Folk försöker trolla fram en fjärde person, nu helt plötsligt heter det att han stod och väntade i portsprånget där AB sedan gömmer sig.

Inte osannolikt att ett antal figuranter har medverkat, bland annat för att skapa förvirring. Titta på den här filmen. Mossad Murder in Dubai - Complete Timeline

https://www.youtube.com/watch?v=s8ajRErIOsc

Minst fyra bär keps(i olika färger ), kvinnor i olika hattar, skjortor och byxor i snarlika färger. Inte lätt att hålla reda på vem som gjorde vad. Sätt in ett sådant tillvägagångssätt i det som hände kring mordplatsen.

AB:s mössa och GM:s mössa, inte lätt att veta vilka färger, så det är knappast läge för att hänga upp sig på färgen.

EDIT;I filmen sker det även byte mellan keps och mössa har jag för mig. Notera att teamet även kommunicerar med varandra, mobiler och något som verkar vara någon form av wt.
Senast redigerad av OY 2017-12-11 kl. 20:43.
Citera
2017-12-11, 21:05
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag är också böjd anta detta.
Ja det är mycket konstigt. Först är AB bakom LOP medan GM är dold i Dekorima. När så GM går bakom LOP och skjuter, döljer AB sig i Dekorima.

AB är nyckeln till mordgåtan. Vet GM vem AB är ? Han är inte alls rädd för honom ?

Vet GM egentligen vem LOP är ? är det därför han inte är rädd för AB ?
Senast redigerad av 299792458 2017-12-11 kl. 21:23.
Citera
2017-12-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, varför skulle det inte kunna vara det?

Folk försöker trolla fram en fjärde person, nu helt plötsligt heter det att han stod och väntade i portsprånget där AB sedan gömmer sig.

Inte osannolikt att ett antal figuranter har medverkat, bland annat för att skapa förvirring. Titta på den här filmen. Mossad Murder in Dubai - Complete Timeline

https://www.youtube.com/watch?v=s8ajRErIOsc

Minst fyra bär keps(i olika färger ), kvinnor i olika hattar, skjortor och byxor i snarlika färger. Inte lätt att hålla reda på vem som gjorde vad. Sätt in ett sådant tillvägagångssätt i det som hände kring mordplatsen.

AB:s mössa och GM:s mössa, inte lätt att veta vilka färger, så det är knappast läge för att hänga upp sig på färgen.

EDIT;I filmen sker det även byte mellan keps och mössa har jag för mig. Notera att teamet även kommunicerar med varandra, mobiler och något som verkar vara någon form av wt.
Jo, mössan var av en typ som Jack Nicholson bar i Gökboet, men den var nerdragen över öronen och i pannan. Har för mig att Inge också sa att färgen var svår att bestämma i motljuset. Mörk, men han sa också att den kunde varit beige.
Jacka eller rock? Visst pratades det om rock, men samtidigt pratades det om något mellanting mellan jacka och rock, mer lik en jacka, och den kan ha varit blå. Ingen kapuschong. Jag tror att mössan är något man lägger märke till eftersom shiluetten avtecknar sig mot skyltfönstret.
Anders var där under hela tiden som Inge satt i bilen, det vet vi genom att jämföra tiderna på bankomatuttagen. Han var söder om annonspelaren och under stundom på ytterkant av trottoaren. Han dröjde sig kvar på platsen 1-2 min efter att vännerna lämnat bankomaten utan att säga adjö. De andra vännerna som han spanade efter söderut, dök aldrig upp för att de blev upplockade i en bil strax innan de kom till platsen. Märklig slump.
Det är helt enkelt för mycket.
Citera
2017-12-11, 21:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo, mössan var av en typ som Jack Nicholson bar i Gökboet, men den var nerdragen över öronen och i pannan. Har för mig att Inge också sa att färgen var svår att bestämma i motljuset. Mörk, men han sa också att den kunde varit beige.
Jacka eller rock? Visst pratades det om rock, men samtidigt pratades det om något mellanting mellan jacka och rock, mer lik en jacka, och den kan ha varit blå. Ingen kapuschong. Jag tror att mössan är något man lägger märke till eftersom shiluetten avtecknar sig mot skyltfönstret.
Anders var där under hela tiden som Inge satt i bilen, det vet vi genom att jämföra tiderna på bankomatuttagen. Han var söder om annonspelaren och under stundom på ytterkant av trottoaren. Han dröjde sig kvar på platsen 1-2 min efter att vännerna lämnat bankomaten utan att säga adjö. De andra vännerna som han spanade efter söderut, dök aldrig upp för att de blev upplockade i en bil strax innan de kom till platsen. Märklig slump.
Det är helt enkelt för mycket.

Ja, det är för mycket, hata slumpen.

AB hade precis en sådan mössa som JN hade i Gökboet.
Citera
2017-12-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det är för mycket, hata slumpen.

AB hade precis en sådan mössa som JN hade i Gökboet.
Precis!
Att Lisbet inte medverkat vid rekonstruktionerna kanske inte enbart var hennes eget beslut?
HH kanske inte ville konfrontera henne med en viss person?
Det kan knappast vara så att det inte var känt av utredningen var på Sveavägen bankomaten låg. Snackade inte HH om skandias foajé i sin bok? Varför blev inte AB konfronterad och rättad när han i TR påstod att bankomaten låg mitt på kvarteret, när den i själva verket låg bredvid Dekorima?
Senast redigerad av gida 2017-12-11 kl. 22:09.
Citera
2017-12-11, 22:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Precis!
Att Lisbet inte medverkat vid rekonstruktionerna kanske inte enbart var hennes eget beslut?
HH kanske inte ville konfrontera henne med en viss person?
Det kan knappast vara så att det inte var känt av utredningen var på Sveavägen bankomaten låg. Snackade inte HH om skandias foajé i sin bok? Varför blev inte AB konfronterad och rättad när han i TR påstod att bankomaten låg mitt på kvarteret, när den i själva verket låg bredvid Dekorima?

Hela utredningen är ett stort skämt från början till slut, det är mer sannolikt att HH var med och mörkade än att han inte gjorde det. Särbehandlingen av LP talar starkt för att man inte vågar låta LP berätta hela sanningen.

Det där med stirrande blick, bulliga kindkotor och gav ett spänstigt vältränat intryck enligt LP får mig att dra på smilbanden när jag samtidigt tittar på bilden där AB står i portsprånget, nummer 42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in