2017-12-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magne.m
Varför skulle det vara sjukt? Fullt passande att du lägger en köpkurs och säljaren en säljkurs. Lägger du t.ex. 9 000 USD köpkurs och marknaden värderar 1 Bitcoin till 20 000 USD, då får du ha tilltro till att någon lägger en säljkurs på 9 000 eller under. Men vanligtvis vill ju säljaren ha pris enligt värdering, så lägg enligt värderingen.

Nu vet jag inte om Bitcoins-säljare lägger över värderingen, men det verkar som det eftersom kursen ökat så snabbt i värde de senaste veckorna.

Fick göra så avbröt ordern och la om den i dagens kurs och den gick igenom direkt. Trots att den bara låg ca 20-30kr dyrare enligt mig inte mycket alls om man köper i mindre mängd. Tack för svar
Citera
2017-12-11, 11:58
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julsommar
Vad är skillnaden mellan XBT och XBTE?
Tänkte handla via Nordnet.

Xbte följer euron och xbt SEK
Citera
2017-12-11, 12:04
Medlem
julsommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Xbte följer euron och xbt SEK

Tack!
Vilken föredrar ni att köpa?
Citera
2017-12-11, 12:20
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julsommar
Tack!
Vilken föredrar ni att köpa?

Xbt, det är större omsättning i den och du slipper osäkerheten/svängningarna som kan uppstå mellan euro /SEK.
Citera
2017-12-11, 12:37
Medlem
shogun-rs avatar
Nu är visseligen TS avstängd, men kan ändå slänga in en undran till alla ni Bitcoin-fans.

"By July 2019, the bitcoin network will require more electricity than the entire United States currently uses. By February 2020, it will use as much electricity as the entire world does today."

Hållbart?

https://www.thedailybeast.com/bitcoin-could-cost-us-our-clean-energy-future?via=ios
Citera
2017-12-11, 13:03
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Nu är visseligen TS avstängd, men kan ändå slänga in en undran till alla ni Bitcoin-fans.

"By July 2019, the bitcoin network will require more electricity than the entire United States currently uses. By February 2020, it will use as much electricity as the entire world does today."

Hållbart?

https://www.thedailybeast.com/bitcoin-could-cost-us-our-clean-energy-future?via=ios

På vilket sätt menar du att det inte är hållbart? Om Bitcoingrävare står för kostnaden (betalar sina räkningar) och får in Bitcoins, vad är inte hållbart i sådant fall?

Skulle folk inte ha råd att gräva fram Bitcoinsen, eller vad menar du? Du är väl inte en sådan där finurlig klimatalarmist?

Klimathotet: solen kommer bränna sönder din hy i morgon och armageddon inträffa ...
Citera
2017-12-11, 13:12
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magne.m
På vilket sätt menar du att det inte är hållbart? Om Bitcoingrävare står för kostnaden (betalar sina räkningar) och får in Bitcoins, vad är inte hållbart i sådant fall?

Skulle folk inte ha råd att gräva fram Bitcoinsen, eller vad menar du? Du är väl inte en sådan där finurlig klimatalarmist?

Klimathotet: solen kommer bränna sönder din hy i morgon och armageddon inträffa ...

Nu vet jag inte om du kan engelska, men gör ett försök till att fatta vad som står. Världen behöver väl lite mer energi än att bara använda den till Bitcoins.

Du får försöka tänka lite längre än näsan räcker, ur t ex ett samhällsperspektiv. En överföring av bitcoin kräver lika mycket el som en normalstor villa kräver i en månad, ca.
Citera
2017-12-11, 13:57
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Nu vet jag inte om du kan engelska, men gör ett försök till att fatta vad som står. Världen behöver väl lite mer energi än att bara använda den till Bitcoins.

Du får försöka tänka lite längre än näsan räcker, ur t ex ett samhällsperspektiv. En överföring av bitcoin kräver lika mycket el som en normalstor villa kräver i en månad, ca.

Ja, nu börjar "ad-hominem"-argumenten:

"Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem (latin "argument mot personen"), innebär att en debattör fokuserar på den person han eller hon debatterar med, bland annat meningsmotståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för själva sakfrågan. Motsatsen är en debatt som tar sin utgångspunkt i sakfrågan, argumentum ad rem."

Jag kan väl kalla dig för pantad dumskalle som har en IQ-nivå i paritet med en gris? Hur tycker du att en sådan argumentation som du för fungerar?
Citera
2017-12-11, 14:23
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
På vilket sätt har bitcoin ersatt banker?
Jag köpte mina bitcoins, litecoins samt etherum genom Coinbase.
Är inte tekniskt bevandrad men det ser ut som Coinbase har mina bitcoins och tar en avgift för det.
Skall jag föra över eller betala något med mina bitcoins så tar de en avgift för det också.

Så vad har ändrats egentligen?

Monero ser ut att vara det närmaste vi kommer när det gäller att skala bort mellanhanden.

I övrigt...någon som vet hur jag gör en backup på mina bitcoins i Coinbase?
Citera
2017-12-11, 14:28
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
På vilket sätt har bitcoin ersatt banker?
Jag köpte mina bitcoins, litecoins samt etherum genom Coinbase.
Är inte tekniskt bevandrad men det ser ut som Coinbase har mina bitcoins och tar en avgift för det.
Skall jag föra över eller betala något med mina bitcoins så tar de en avgift för det också.

Så vad har ändrats egentligen?

Monero ser ut att vara det närmaste vi kommer när det gäller att skala bort mellanhanden.

I övrigt...någon som vet hur jag gör en backup på mina bitcoins i Coinbase?

sluta använd coinbase och börja köra en lokal wallet istället? avgifter för att skicka BTC har alltid tillkommit, men du kan ställa in denna i t.ex electrum som är en "light wallet"
Citera
2017-12-11, 14:38
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
sluta använd coinbase och börja köra en lokal wallet istället? avgifter för att skicka BTC har alltid tillkommit, men du kan ställa in denna i t.ex electrum som är en "light wallet"

Du har rätt.

Läste detta nu:
https://support.coinbase.com/customer/portal/articles/1526452-where-can-i-find-the-private-keys-for-my-wallet-

Vilka lokala plånböcker rekommenderar du?

Det borde väl gå att föra över mina köpta kryptovalutor i Coinbase till en lokal plånbok?
Citera
2017-12-11, 14:39
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Du har rätt.

Läste detta nu:
https://support.coinbase.com/customer/portal/articles/1526452-where-can-i-find-the-private-keys-for-my-wallet-

Vilka lokala plånböcker rekommenderar du?

Det borde väl gå att föra över mina köpta kryptovalutor i Coinbase till en lokal plånbok?

electrum om du bara kör BTC, annars exodus om du vill diversifiera..tyvärr har ju inte den walleten stöd för ALLA cryptos.

@Bold: självklart, du skickar dina BTC precis var du vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in