2017-12-11, 13:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Men bygger inte hela Malmö och Dannes långsiktiga idé om att klubben skall spela 442. Så har jag uppfattat det iaf, att Danne bygger laget efter 442 och att man plockar in tränare som kan förvalta det systemet på ett bra sätt. På så vis slipper man att forma om truppen varje gång man byter tränare

Vi har varit mer flexibla i år och hoppat mellan 4-4-2, 3-5-2 och 3-4-3. Ibland ser det ut som vi spelar 4-4-2 i defensiven men 3-5-2 offensivt där vi behållit en ytterback defensivt.
Citera
2017-12-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi har varit mer flexibla i år och hoppat mellan 4-4-2, 3-5-2 och 3-4-3. Ibland ser det ut som vi spelar 4-4-2 i defensiven men 3-5-2 offensivt där vi behållit en ytterback defensivt.
Har det verkligen varit renodlade 3-5-2/3-4-3? Att formationen under match skiftar beroende på anfall och försvar är ju givet, eller att i måstematcher så ändrar man tillfälligt formation och spelar med tre mittbackar. Men är det inte utifrån 442 Danne bygger laget dvs köper yttrar, ytterbackar etc

Till skillnad från AIK som inte har utrymme för Yashin pga den strikta 3-5-2-modellen.
Senast redigerad av mushymushy 2017-12-11 kl. 13:25.
Citera
2017-12-11, 13:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Har det verkligen varit renodlade 3-5-2/3-4-3? Att formationen skiftar beroende på anfall och försvar är ju givet. Om Safari får i uppdrag att stanna hemma och Tinnerholm uppdrag att trycka uppåt så blir de ju inte 442 i stunden. Men att det är utifrån den modellen man bygger laget dvs köper yttrar, ytterbackar etc

Till skillnad från AIK som inte har utrymme för Yashin pga den strikta 3-5-2-modellen.

Jag tror inte man tänker så alls utan vill kunna vara flexibel taktiskt med flera olika spelartypen, som gärna ska kunna spela på flera platser. Binaku kan väl nästan spela var som på vänsterkanten.
Citera
2017-12-11, 13:28
Medlem
Citat:
Jag tror inte man tänker så alls utan vill kunna vara flexibel taktiskt med flera olika spelartypen, som gärna ska kunna spela på flera platser. Binaku kan väl nästan spela var som på vänsterkanten.
Traustason känns väl dock inte som en spelare lämpad för 352 dock.
Citera
2017-12-11, 13:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Traustason känns väl dock inte som en spelare lämpad för 352 dock.

Nä, men vi har inte heller någon taktik spikad på väggen heller. Det ska vara en flexibel trupp.
Citera
2017-12-11, 13:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag tror inte att Safari kommer att spela fler matcher nästa år. Hans kropp blir inte yngre och starkare precis. Jag känner att det behövs förstärkning på platsen. En skadeförföljd veteran och en oprövad yngling känns inte stabilt.

Här är vi helt överens. Samtidigt är jag inne på AIP:s linje om Binaku är rätt kille för MFF. Jag tycker att Kralj bör få en chans att visa vad han går för. Dessutom tycker jag att vi behöver ytterligare en stabil mittback inte minst med tanke på CL.
Citera
2017-12-11, 13:57
Medlem
ZiggyMarley14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Här är vi helt överens. Samtidigt är jag inne på AIP:s linje om Binaku är rätt kille för MFF. Jag tycker att Kralj bör få en chans att visa vad han går för. Dessutom tycker jag att vi behöver ytterligare en stabil mittback inte minst med tanke på CL.

Håller med helt och hållet. 3-5-2 med en snabb mittback av klass att konkurrera med Nielsen/Safari/Brorsson/Hadzi om platserna bredvid givna Bengtsson.

Dahlin
Nielsen - Bengtsson - Safari
Larsson-AC-Lewicki-Rakip-Binaku
Traustason
Rosenberg-Strandberg

Bänk: Andersson, Svanberg, Jeremejeff, NY BACK, Vindheim, Bonke, Vagic
Citera
2017-12-11, 14:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggyMarley14
Håller med helt och hållet. 3-5-2 med en snabb mittback av klass att konkurrera med Nielsen/Safari/Brorsson/Hadzi om platserna bredvid givna Bengtsson.

Dahlin
Nielsen - Bengtsson - Safari
Larsson-AC-Lewicki-Rakip-Binaku
Traustason
Rosenberg-Strandberg

Bänk: Andersson, Svanberg, Jeremejeff, NY BACK, Vindheim, Bonke, Vagic

Det blir lite trångt med tolv man på plan. Jag undrar också i fall både Rakip och Lewicki förlänger? Lewicki har ju ryktas om att vara på väg till Bröndby. Bengtsson har ju också varit skadad så vem vet hur det blir franöver.
Citera
2017-12-11, 14:35
Avslutad
Citat:
Men bygger inte hela Malmö och Dannes långsiktiga idé om att klubben skall spela 442. Så har jag uppfattat det iaf, att Danne bygger laget efter 442 och att man plockar in tränare som kan förvalta det systemet på ett bra sätt. På så vis slipper man att forma om truppen varje gång man byter tränare

Mishima har nämnt det redan men vi har redan varit flexibla denna säsong. Det har varit lite olika formationer dock har utgångspunkten alltid varit 4-4-2 men Tinnerholm och Berget mot slutet av säsongen varit mer "wing-backs" vilket gjort att det sett ut mer som en 3-5-2 eller 5-3-2.

Tycker även att man borde snegla lite på Norling och hans 3-5-2 med man mot man markering som man spelar på bortaplan. Jag tror nämligen att Norling hittat formeln på hur man skall spela mot konstgräslag.
Citera
2017-12-11, 17:09
Avslutad
Citat:
Jag tror det är en lätt överdriven summa.

Men det är lite dåligt med intressanta vänsterbackar i allsvenskan och superettan.

Varför tror du det? Självklart kommer inte Häcken släppa honom utan att göra en rejäl förtjänst. Jag vet inte vad som är ett vettigt marknadsvärde, men lägre än 5 miljoner lär det inte vara, får vi inte mer så finns det ju ingen anledning för oss att sälja, helst inte med tanke på att han förlängde kontraktet i år.
Citera
2017-12-11, 17:46
Bannlyst
Vettigt med Binaku, Safari börjar komma upp i åldern och är hela tiden skadad.

Strandberg - Rosenberg
Svanberg - AC - Bachirou/Sigurjonsson - Traustason
Binaku - Bengtsson - Nielsen - Larsson
Dahlin
Senast redigerad av mffaren1994 2017-12-11 kl. 17:48.
Citera
2017-12-11, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Varför tror du det? Självklart kommer inte Häcken släppa honom utan att göra en rejäl förtjänst. Jag vet inte vad som är ett vettigt marknadsvärde, men lägre än 5 miljoner lär det inte vara, får vi inte mer så finns det ju ingen anledning för oss att sälja, helst inte med tanke på att han förlängde kontraktet i år.

Det allra enklaste är att fråga så här istället. Ifall Binaku så som han ser ut idag inte tillhört Häcken och det ryktades om att ni skulle ge 10 miljoner för honom hur hade du reagerat på det? Hade du tyckt att han är värd det?

5 miljoner hade varit rena drömmen men 10 miljoner för en spelare som fortfarande anses vara en bänkspelare känns lite väl magstarkt. Även om han lyckas hos oss så lär man inte kränga honom vidare för mycket mer än 10 miljoner så hur jag även vänder och vrider på detta ifall nu övergångssumman stämmer är det inte logiskt att ge så mycket för en spelare som inte tillhör den "högre" hyllan som MFF alltid pratar om att uppnå.

Vi har redan som det verkar i dagsläget bränt 20+ miljoner på två grisar i säcken. Jag ser gärna att vi undviker att göra det fler gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in