2017-12-07, 18:48
Medlem
AndersM79s avatar
Toffifee-reklamen...

Yes-reklamen med grannen, speciellt eftersom de inte använder riktiga meningar...
Citera
2017-12-07, 18:53
Medlem
Aldrig mer MC Donalds efter sin jävla lumpen reklam för invandrare!

Förövrigt gillar jag inte Yes reklamen heller, vilket jävla ramaskri det skulle blivit om det hade varit utlänning som tyckte grabben skulle diska!
Sen den där jävla tönten som ska fixa så dottern inte ska få lös i skolan spydde lite i munnen när jag såg den först!
Citera
2017-12-08, 19:18
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Aldrig mer MC Donalds efter sin jävla lumpen reklam för invandrare!

Ja dom tar verkligen i så att dom spricker med sin mångkultursiver. Riktigt äckligt.

Hatar den nya ICA-reklamen där tre barn kommer gåendes mot kameran. Den tredje (givetvis inte vit) kommer gåendes som om hon vore någon framgångsrik karriärkvinna. Sen ska dom minsann skoja till det. Ulf blir tillrättavisad....AV ETT BARN!? Nej inget asgarv följer.
Citera
2017-12-09, 00:11
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Ja dom tar verkligen i så att dom spricker med sin mångkultursiver. Riktigt äckligt.

Hatar den nya ICA-reklamen där tre barn kommer gåendes mot kameran. Den tredje (givetvis inte vit) kommer gåendes som om hon vore någon framgångsrik karriärkvinna. Sen ska dom minsann skoja till det. Ulf blir tillrättavisad....AV ETT BARN!? Nej inget asgarv följer.
Ulf är ju en normal vit man. Alltså dummare än både barn, kvinnor och utvecklingsstörda som Jerry.

Det går någon reklam där en hockeymålvakt pratar om "mindre mål". Det heter färre mål om man nu inte vill minska måtten på målburen, någon i produktionen kunde väl haft koll på det tycker man.
Citera
2017-12-10, 02:40
Medlem
Stör mig så sjukt jävla mycket på den inavlade reklamen från prisjakt.
Skiten borde fan inte få visas. Så jävla kass.
Usch.
Citera
2017-12-10, 03:14
Medlem
Neurosias avatar
När jag gick i lågstadiet gick det en reklamfilm om en leksak. Kan fortfarande höra den sjunga något i stil med: Jag går med gogo på promenad och alla vännerna står på rad,. Gogo går framåt och bakåt med. Gogo min egen hund hänger med. Det var inte ens en bra reklam. Sedan var det ungen i kyckling reklamen: Nu ska vi tacka kocken för maten. Eller kalaspuffar: Lillebror lillebror här är landet där vi bor. Kom och lek och stoja med vår lillebror. Sedan någon Zoegas reklam med panflöjt och en kvinna gåendes i en trappa. Eller tuggummi reklamen, Orbits tror jag med en unge på skateboard.

Det lustiga är att de här från tidigare nittiotalet sitter medan jag inte har susning om vilka reklamfilmer folk i tråden pratar om alla gånger. Slutsats: Reklam ska riktas mot barn.
Citera
2017-12-10, 03:18
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurosia
När jag gick i lågstadiet gick det en reklamfilm om en leksak. Kan fortfarande höra den sjunga något i stil med: Jag går med gogo på promenad och alla vännerna står på rad,. Gogo går framåt och bakåt med. Gogo min egen hund hänger med. Det var inte ens en bra reklam. Sedan var det ungen i kyckling reklamen: Nu ska vi tacka kocken för maten. Eller kalaspuffar: Lillebror lillebror här är landet där vi bor. Kom och lek och stoja med vår lillebror. Sedan någon Zoegas reklam med panflöjt och en kvinna gåendes i en trappa. Eller tuggummi reklamen, Orbits tror jag med en unge på skateboard.

Det lustiga är att de här från tidigare nittiotalet sitter medan jag inte har susning om vilka reklamfilmer folk i tråden pratar om alla gånger. Slutsats: Reklam ska riktas mot barn.
Mindes tydligen texten fel men Google säger att jag inte var den enda ungen som hjärntvättades. https://www.google.se/amp/enhimlansmassa.tumblr.com/post/8136962157/låten-från-reklamen/amp
Citera
2017-12-10, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurosia
Mindes tydligen texten fel men Google säger att jag inte var den enda ungen som hjärntvättades. https://www.google.se/amp/enhimlansmassa.tumblr.com/post/8136962157/låten-från-reklamen/amp
Som tur är så är reklam riktat till barn förbjudet/reglerat.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Barnreklam
Citera
2017-12-10, 03:30
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Som tur är så är reklam riktat till barn förbjudet/reglerat.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Barnreklam
Jo fast ändå. Det var ett tag sedan...

https://m.youtube.com/watch?v=eC9PCx0P4Bg
Citera
2017-12-10, 12:34
Medlem
Andersdamaans avatar
Har en nytt hatobjekt att lägga till min lista och det är Clearblues ägglossningstest! En kille går ned på knä framför sin tjej inne på en restaurang för att sedan ta fram en smyckeskrin som han öppnar upp i värsta friareposen för att sedan ställa frågan "Claire? Vill du?". I lådan så ligger det ett ägglossningstest! Tjejen svarar med ett överlyckligt och riktigt jävla överdåligt dubbat "Ja" varefter resten av restaurangens gäster börjar att applådera i värsta Hollywoodska romantiska komedistil!

Sällan har en spysmiley varit mer motiverad!
Citera
2017-12-10, 12:57
Medlem
Punklivs avatar
Burger King... vad håller ni på med? "Prova vår nya chili cheese. Dressing, ost och tre gånger kött!", "vår nya baconburgare med dubbla kött!"

Jag spyr i munnen varenda gång.
Citera
2017-12-10, 19:13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Har en nytt hatobjekt att lägga till min lista och det är Clearblues ägglossningstest! En kille går ned på knä framför sin tjej inne på en restaurang för att sedan ta fram en smyckeskrin som han öppnar upp i värsta friareposen för att sedan ställa frågan "Claire? Vill du?". I lådan så ligger det ett ägglossningstest! Tjejen svarar med ett överlyckligt och riktigt jävla överdåligt dubbat "Ja" varefter resten av restaurangens gäster börjar att applådera i värsta Hollywoodska romantiska komedistil!

Sällan har en spysmiley varit mer motiverad!
Om vi tänker på samma reklam så har den i a f alla fall en stor fördel: Båda deltagarna är VITA EUROPÉER vilket är ovanligt idag i reklamsammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in