Citat:
Ursprungligen postat av _Ahlen_
Reklamen för Riesen är ju en klassiker, som säkerligen redan har nämnts.
"Pappa, skulle jag kunna få tidningen?"
"Vad vill du ha för del?"
"Jag skulle vilja ha sporten"
"Då vill du väl ha en av mina Riesen också"
"Ja, det är klart"
"Men har inte du sagt att det inte var något för dig"
"Men det var ju länge sen ju"
Riktigt uselt dubbat också, självklart från det tyska språket som annars skullke misshandla våra öron. De svenska rösterna pratar helt utan inlevelse, samtidigt som de ändå verkar försöka vara lite glada och käcka. Katastrof säger jag bara (någon som vet om man kan hitta filmen på internet, för den är ju stor humor trots den genomusla kvaliteten).
Alla reklamfilmer för Becel är också usla, som endast bygger på citat som "Jag sänkte mitt kolesterolvärde" och "Jag sänkte mitt kolesterolvärde riktigt ordentligt". Även de är dubbade från tyskan, så man ser hur munrörelserna snarare stämmer överens med slumpmässiga harklingar än med käcka, manipulerande citat.
Alla reklamfilmer som är dubbade från tyskan håller generellt en riktigt dålig kvalitet, tillsammans med reklamfilmer för tandvårdsprodukter, som i stort sett alltid är usla.
För övrigt kan jag rekommendera denna film:
http://www.youtube.com/watch?v=tnlF94x3X-0
Blev så glad när jag fann någon som vomerade av samma ögoncancer som jag. Jo jag vet att inlägget e sjukt gammalt men jag måste bara
kommentera det lite.
Det värsta med dialogen i ovanstående e minspelet som den stolte pappan drar igång när hans vidriga avkomma säger "Jag skulle vilja ha sporten !"
Då, med munnen full av tjock äcklig jävla Riesen försöker mongot le och humma förnöjt "Mmm mm!" För hans jävla son ska minsann ha SPORTEN !!! Japp ingen jävla fjolla här inte ! Förhoppningsvis kommer avskummet växa upp som en riktig sportdåre å supa ner sig alldeles, så han vid 35 står å brölar i nån jävla klack med ölsprucken stämma "HAaaAaAMMMAAaAaRRRRBYYYYHHHHH!!!!"
Jag vill se hur jävla stolt gubbjäveln e då över sitt spotrtälskande jävla miffo till son ! Så skönt det vore också att se det där jävla duktiga lilla mongot förvandlas till ett spritsvullet jävla rikspucko hahaha
ok tack det där har legat långt inne länge hehe !
Om nån har en länk på den gamle godingen vor det ju kul att kolla.
Letade men hittade inte ett piss....