Citat:
Ursprungligen postat av
OY
AB som spanade efter sina kamrater bör ha noterat alla människor inom synhåll, så även den person som stod utanför Dekorima. Som sagt, AB placerar sig själv vid Dekorima, det finns ingen annan som kan ha stått där om man utgår ifrån vittnesmålen.
NF vittnesmål kan snarast ses som syftande till att inte placera AB vid Dekorima, NF kan ha varit en ovanlig kock.
Mannen vid Dekorima var den som gick upp bakom LOP och sköt OP. AB må ha vandrat av och an, men han kan inte vara den som NF såg gå bakom LOP vid Cartiere, AB påstår att han aldrig befann sig så långt norr om bankomaten.
Visst känns det rent logiskt som om det är AB som IM sett. Likheten i klädsel, rörelsemönster och närheten till bankomaten.
Vissa säger att IM säger att han hade en mörk rock som gick ner till knäna och en beige mössa, men han säger också att mössans färg är svår att bestämma pga ljusförhållandena, och att det är något mellanting mellan rock och jacka, utan kapuschong och ”den kan ha varit blå”. Det enda han verkar någorlunda säker på är typen av mössa. ”Som han i Gökboet, men nerdragen över öronen”
Att två så lika människor med samma rörelsemönster står 15 m från varandra under exakt samma korta tidsperiod utan att den ene registrerar den andre är helt enkelt bara för mycket. Holmér ville gärna förflytta Anders ner till Sveavägen 44 utanför skandias foajé, men bankomatkvittona berättade sitt tydliga språk. Götabankens bankomat på Sveavägen 42. När AB under förhöret i Pettersson rättegången skulle berätta var bankomaten låg svarade han ” mitt på det där kvarteret” åklagaren visste exakt var den låg, men lät AB komma undan med lögnen.
Nånting är jävligt ruttet här och man börjar fundera i tankar om Cats Falk, Algernon, Bofors.
Jag är ingen konspirationsteoretiker, men jag har landat där. Åtminstone tillfälligt.