2017-12-09, 22:14
Medlem
ZigiWigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Jag hoppas bitcoin stabiliseras och ger möjlighet för snabba transaktioner mellan länder utan sega banker som mellanhänder. Men, det kanske blir litecoin eller Ether som tar den rollen.

Jag kan hålla med dig om just detta. Bitcoin känns så otroligt instabilt om man jämför med exempelvis ether. Risken finns att bitcoin rasar totalt och de andra kan se på vad de gör och lära av vad de har gjort, deras misstag och vad de har lyckats med. Därför kan det kanske vara värt att investera i en annan valuta för att förhoppningsvis nå ett liknande lyft som bitcoin har gjort.

Givetvis är mitt inlägg endast spekulationer precis som mycket annat i denna tråd och kring bitcoins. Otroligt svårt att förutspå och läsa av ifall man tar med alla faktorer man kan göra.
Citera
2017-12-09, 22:18
Bannlyst
Citat:
Staten kommer alltid vilja få in pengar, om det är genom skatt eller inflation spelar ingen roll - du kommer aldrig undan staten. Speciellt inte om du är en småspelare.

Jag hoppas bitcoin stabiliseras och ger möjlighet för snabba transaktioner mellan länder utan sega banker som mellanhänder. Men, det kanske blir litecoin eller Ether som tar den rollen.
Det är klart att det är så, staten kommer alltid vara den största risken o det här spelet. Men då frågar jag dig varför har inte kryptovalutor stängts ner?. Vi hör lite hårda ord från Dimon, Ingves, lite stöttande ord från Putin. Att se världen från sitt eget skrivbord i det här kommer göra ont!
Citera
2017-12-09, 23:22
Bannlyst
I vilket fall som helst så who dares wins finns inget annat. Att bitcoin kraschar med alla kryptovalutor och inte blir värda något. Ja så kanske det blir känner själv ibland att inte tiden är mogen, men att inte ha förståelsen viljan och att även inte ta den mikroskopiska chansen utav det vi ser är ett mäktigt skifte. Om det så är 1% utav din portfölj så hade jag inte avstått.
Citera
2017-12-09, 23:39
Medlem
Yr.kands avatar
Var kan jag terminer -forward- på Btc?
Citera
2017-12-09, 23:55
Medlem
Vad står BitCoinen i nu?
Citera
2017-12-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Vad står BitCoinen i nu?

Ca $14400 per bitcoin. MEN, den låg på typ 7000 för två veckor sen och 17000 för en vecka sen. Otroligt volatil kurs just nu, så mitt svar är säkert inaktuellt om en timme..
Citera
2017-12-10, 00:08
Medlem
Så om jag för en vecka sesan köpt Bitcoins för 1 miljon och jag sålde dom idag (får man garanterat sålt dom?) Så hade jag haft 2 millen?
Citera
2017-12-10, 00:40
Medlem
Citat:
Så om jag för en vecka sesan köpt Bitcoins för 1 miljon och jag sålde dom idag (får man garanterat sålt dom?) Så hade jag haft 2 millen?

Hade du köpt för tre vecor sen och sålt förra veckan hade du haft 2 mille. Hade du sålt idag hade du kanske haft 1.5 mille. Men ja, typ.

Och jo, inga problem att sälja.
Senast redigerad av Drood 2017-12-10 kl. 00:45.
Citera
2017-12-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drood
Hade du köpt för tre vecor sen och sålt förra veckan hade du haft 2 mille. Hade du sålt idag hade du kanske haft 1.5 mille. Men ja, typ.

Och jo, inga problem att sälja.

Så oavsett hur mycket BitCoins jag har får jag sålt dom på nolltid och pengarna rakt in på kontot?
Förstår inte folk då som gnäller för att dom inte var med på tåget förra året, hade ju räckt förra veckan...
Citera
2017-12-10, 01:31
Medlem
Citat:
Så oavsett hur mycket BitCoins jag har får jag sålt dom på nolltid och pengarna rakt in på kontot?
Förstår inte folk då som gnäller för att dom inte var med på tåget förra året, hade ju räckt förra veckan...

Var du med förra veckan hade du fått +100%. Var du med förra året hade du fått +1000%. Var du med 2010 hade du fått +100000%. Eller nåt sånt . Folk tycker att dom missat tåget, och tror att om dom satsar massor nu kommer allt att tok-krascha.. Men den risken har alltid funnits. Tror inte att vi kommer se samma sjuka uppgång som tidigare, men tror inte att det är över än heller. Who knows.

Om kursen rasar försöker alla sälja (dvs lägga ut billigast till försäljning), då kam det vara knepigt att sälja. Men när den ligger relativt still eller ökar är den inga problem att sälja sina btc för "riktiga" pengar.
Citera
2017-12-10, 01:45
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Äger jag Volvo, så finns det värde i form av fabriker, lager, mark, mm. Dessutom görs en årlig vinst som till viss del delas ut till ägarna. Bitcoin är ingenting - det är tyvärr sant. Eller, jo - det är ett pyramidspel.
En Volvo som du införskaffade med att byta dina grisar med volvohandlaren förstår jag...

Att du inte förstår användnigsområdet gör det inte till ett pyramidspel.
Att det är en helt digital teknik gör det inte till ett pyramidspel.
Att du inte kan transportera dig från A till B med tekniken gör det inte till ett pyramidspel.

Citat:
Man känner igen resonemanget från dot.com bubblan när ett domännamn kunde värderas till miljarder. Det var en ny ekonomi, nya regler gällde etc .... fast det gjorde det inte. De bolagen som inte genererade omsättning och vinst försvann. Samma regler gällde som alltid.
Konstigt exempel att försöka dra hem ditt argument med när internet har revolutionerat ekonomin och handeln mer än något gjort senaste 1000 åren efter kanske förbränningsmotorn, och de fem värdefullaste börsnoterade företagen är IT-företag.

Att du uttalar dig mot bitcoin är nog ett incitament för folk att investera i bitcoin dessvärre.
Citera
2017-12-10, 07:22
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Jaha, exakt som USD, Yuan, Euron, Pundet, Kronan, Yen, Schweiziska Franc, och alla andra valutor som existerar, då alltså? Åh nej, attans....

Nej, de har ett reellt värde genom de stater som kräver dessa valutor i skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in