Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
F n finns inge lägenheter i Flempan ö h t. De som finns är studentlägenheter och kostar ca 4000kr/mån. Det är inte mycket pengar, men den lägenheten är mindre än mitt vardagsrum. Och då handlar det om rena studentbostäder, som man får bo i ett år kanske.
Normalhyran för en trea i nån vanlig ytterförort ligger på 7-8000. Om det är "billigt son fan" får andra avgöra.
Om det inte vore för hyresregleringen så skulle det finnas lägenhete utan kö.
7000 för en trea? Hyresrätt, man behöver inte lägga 1 KRONA på underhåll! Dessutom har alla svenska hyresrätter relativt hög standard. Rimligtvis bor man två i en trea. Att bo ensam så stort är ren o skär lyx. Dvs 3500 per skalle. 25% av en svensk minimilön. JA! Det är jävligt billigt.
Att bo på över 30kvm per skalle är lyx. En etta i Flempan ellet Tensta, som är mindre än 30kvm, kostar väldigt lite.