2017-12-08, 07:46
Medlem
Nihennas avatar
Va fan, ingen tråd?

Bayonetta 3 avslöjades inatt på Game Awards, och det släpps till Nintendo Switch tillsammans med portar av 1 och 2 (som jag förstår det iaf).

Teaser trailer; https://www.youtube.com/watch?v=Ti-i40Ez6KY

Tankar? Med tanke på att det är Platinum, och 1 och 2 var helt suveräna förväntar jag mig inget annat än rent och skärt mästerverk
Citera
2017-12-08, 08:36
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Dåligt av platinum att göra de 2 senare spelen exklusiva. Ok om dem varit det från början, men blir en käftsmäll för alla oss som älskade första bayonetta, som ju inte fanns på en nintendo konsol alls. Men ok mer anledning att införskaffa ett Switch då.
Citera
2017-12-08, 09:39
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Dåligt av platinum att göra de 2 senare spelen exklusiva. Ok om dem varit det från början, men blir en käftsmäll för alla oss som älskade första bayonetta, som ju inte fanns på en nintendo konsol alls. Men ok mer anledning att införskaffa ett Switch då.

Grejen är att det är tack vare Nintendo som vi ens har Bayonetta 2 och 3.
Ettan, om än ett väldigt bra spel, sålde inte såpass bra att det motiverade en uppföljare men Nintendo gillade ändå idén så de gav pengar till Platinum för att göra en 2a.
Citera
2017-12-08, 18:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Grejen är att det är tack vare Nintendo som vi ens har Bayonetta 2 och 3.
Ettan, om än ett väldigt bra spel, sålde inte såpass bra att det motiverade en uppföljare men Nintendo gillade ändå idén så de gav pengar till Platinum för att göra en 2a.
Ah ok då förstår jag. Bayonetta var som du skrev ett fantastiskt spel. Synd att det inte sålde bättre. Förtjänade det. Kul ändå att dem släpper ettan, och främst då tvåan på switch också. För oss som inte hade ett Wii u.
Citera
2017-12-09, 00:27
Medlem
Elementarts avatar
Riktigt fett Bayonetta 2 (med Bayonetta 1 inkluderat) kommer också till Switch nästa år.
Citera
2017-12-09, 09:15
Avslutad
Kan man bli mer ledsen eller? Vem fan köper en Switch?
Citera
2017-12-09, 13:21
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula

Öööh, många? Har du levt under en sten senaste halvåret? Switch säljer som smör i solen. Om den fortsätter sälja som den gör nu kommer den att till slut komma förbi Wii som Nintendos bäst säljande hemmakonsoll.
Citera
2017-12-09, 14:18
Medlem
Citat:

De som inte har tid att bosätta sig framför TV'n? De som har en familj där TV'n används av mer än en person? De som pendlar? Switch säljer som väldigt bra, och inte helt oväntat verkar ganska många äldre attraheras av Switch.
Citera
2017-12-09, 15:31
Medlem
Fina Gubbens avatar
Wünderbar! Vet inte om det är SEGA eller Platinum games som givit tummen upp för detta, men hoppas smått på SEGA och att dom senare även portar House of the Dead Overkill .
Citera
2017-12-09, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
De som inte har tid att bosätta sig framför TV'n? De som har en familj där TV'n används av mer än en person? De som pendlar? Switch säljer som väldigt bra, och inte helt oväntat verkar ganska många äldre attraheras av Switch.

Off topic men vem sitter med en konsol på ett tåg till exempel? Jag är över 30 och jag skulle skämmas ihjäl. Hade hellre haft min mobil och lyssnat på musik.

Jag förstår om föräldrar köper detta till deras barn men att vuxna män skulle hålla på med Nintendo efter Gamecube (deras sista konsol som gick att spela på) finner jag befängt.

Ontopic så tycker jag att det är ett misstag utav sega att inte publisera den på PS4 och Xbox där en majoritet av fansen finns.
Citera
2017-12-09, 18:05
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Off topic men vem sitter med en konsol på ett tåg till exempel? Jag är över 30 och jag skulle skämmas ihjäl. Hade hellre haft min mobil och lyssnat på musik.

Jag förstår om föräldrar köper detta till deras barn men att vuxna män skulle hålla på med Nintendo efter Gamecube (deras sista konsol som gick att spela på) finner jag befängt.

Ontopic så tycker jag att det är ett misstag utav sega att inte publisera den på PS4 och Xbox där en majoritet av fansen finns.

Fast det där är väl ändå ett väldigt barnsligt sätt att se på det hela?
Att vara vuxen är att inte bry sig om vad andra tycker utan att göra det man själv finner nöje i. Det är många vuxna som man ser springa runt med handhållna spel, och det är inte neckbeard-stereotypen jag tänker på då. T ex gör Daniel Craig det.

Nintendo skapar många familjevänliga spel som både uppskattas av barn och vuxna. Det är inte direkt Mulle Meck vi snackar om.
Citera
2017-12-09, 18:05
Medlem
Citat:

Jag tycker tvärtom, när jag hör att män som är 30+ har skaffat playstation eller xbox så undrar jag om de har fastnat i tonåren då vissa verkar tycka att FPS-spel med bra grafik där man skjuter folk är definitionen av bra spel. Att småbarnsföräldrar köper Nintendos konsoler och passar på att spela Zelda och Mario känns mer vuxet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in