2017-12-09, 09:30
Medlem
S-cups avatar
Jag förde över bitcoins från min wallet (electrum) till en viss svensk butik, något jag gjort åtminstone fem gånger utan problem förut.

Den här gången verkar det däremot som att kostnaden för överföringen var väldigt hög, närmare 200kr. Så av de 700 jag satte in på kraken är numera 498kr. Jag vet att det brukar försvinna ett par tior i avgifter men jag har aldrig varit med om en sån här stor avgift.

Har jag gjort något tokigt eller är har något ändrats sedan jag sist använde bitcoin? Var ett par månader sedan.
Citera
2017-12-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Jag förde över bitcoins från min wallet (electrum) till en viss svensk butik, något jag gjort åtminstone fem gånger utan problem förut.

Den här gången verkar det däremot som att kostnaden för överföringen var väldigt hög, närmare 200kr. Så av de 700 jag satte in på kraken är numera 498kr. Jag vet att det brukar försvinna ett par tior i avgifter men jag har aldrig varit med om en sån här stor avgift.

Har jag gjort något tokigt eller är har något ändrats sedan jag sist använde bitcoin? Var ett par månader sedan.

STEAM stängde av möjligheten att betala med Bitcoin av just denna anledningen härom dagen. Kostnaden har skenat.
Citera
2017-12-09, 11:54
Medlem
Rick-Falkvinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Du är full av skit.

Men Googla då.

I princip alla större marknader erbjuder positioner med leverage idag. Kraken, bara för att ta den första ur högen, som exempel.
Citera
2017-12-09, 11:55
Medlem
Rick-Falkvinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Är det nån som vet hur mycket btc som är skapat hittills? Och hur lång tid det tar innan alla btc är på marknaden?

16,729,750 bitcoin har skapats hittills.

De sista av de planerade 21 miljonerna skapas strax innan den 1 januari år 2140.
Citera
2017-12-09, 12:34
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Har någon annan problem att reggga sitt kreditkort vid köp av Bitcoins på Coinbase?
Fattar inte vad jag gör för fel?
Citera
2017-12-09, 12:35
Medlem
Ormhunds avatar
Är craschen här?
Citera
2017-12-09, 13:04
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Hur påverkar det bitcoin om alla bara sitter på sina tillgångar och aldrig handlar med dem eftersom de vet att det blir en förlustaffär när det bara fortsätter att stiga i värde hela tiden?
Citera
2017-12-09, 13:21
Medlem
E-kronan och bitcoin kanske blir en bra lösning? Tänk bitcoin som digitalt guld sen växlar man till e-krona för att köpa saker o ting? Ungefär som idag med andra ord? Men ja för tidigt att säga än, då vi inte ens vet hur e-kronan kommer se ut. Men säg att den är lika stabil som vår krona är nu men dock utan banker och kortavgifter osv... eller tänker jag helt galet här??
Citera
2017-12-09, 13:59
Medlem
Eller en helt ny valuta?

kalla den för stable coin.
Decentraliserad
Peer to peer
obegränsat antal
inga fees
snabba transaktionstider
anonym
Säker

10 coins motsvarar alltid värdet på en cheeseburgare tex?
Citera
2017-12-09, 14:42
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Hur gör man en backup efter att köpt btc och etherum på Coinbase?
Citera
2017-12-09, 15:30
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick-Falkvinge
16,729,750 bitcoin har skapats hittills.

De sista av de planerade 21 miljonerna skapas strax innan den 1 januari år 2140.

Tack för ett redigt svar! Går det långsammare o minea ju närmare slutet man kommer?
Citera
2017-12-09, 16:34
Medlem
igl0s avatar
Jag har en fråga och ett problem! Jag använder mig av en wallet som heter Xapo (verkar vara rena jävla skiten) jag skulle skicka 0,01 bitcoins till en sida men tror inte jag räknade med miningfee och gjorde transaktionen ändå nu ligger den som pending och har gjort de sen den 6e kl 19:30 vet inte hur jag ska göra kommer den avbrytas automatiskt efter en tid eller kan jag på på nåt sätt avbryta den? Xapo supporten har inte svarat mig på 3 dagar nu... kan någon hjälpa mig så jag får tillbaka dom eller dom skickas iväg så swichar jag en hundring för besväret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in