2017-12-07, 23:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Nya sprayningar i Stockholmsområdet ger nya bevis för skadliga flygutsläpp

Länk: http://mobiltelefoni.tv/2016/05/12/fotobevis-for-avsiktliga-skadliga-flygutslapp-chemtrails-och-konsekvenser-pa-agg/

Bilden du länkar till visar kvardröjande strimmor från en Airbus A380 från flygbolaget Emirates.
Planet är ett vanligt passagerarplan på väg från Dubai till USA.

En resa från Dubai till USA är en mycket lång resa och kräver fulla tankar innan start. Vilket i sin tur innebär att planet är väldigt nära sina maximala startvikt, det är mao fullastat. Det är dessutom fullt med vanliga passagerare som vistas i kabinen, det finns mao inget utrymme för en massa "chemtrails".

Förklara hur "chemtrails" får rum på planet, både när det gäller utrymme och vikt.
Citera
2017-12-07, 23:05
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag har ju sagt att det inte går att säga huruvida t.ex. medellivslängden skulle sett annorlunda ut utan besprutningen. Förstår du?
Fast har dom som många säger sprutat gifter för att förgifta oss i 20 år så borde medelslivslängden börjat minska vid det här laget. Annars har dom misslyckats kapitalt.
Tror du själv verkligen att det vore ett effektivt sätt att förgifta människor på att frakta upp gifterna till 10 000 meters höjd och spruta ut dem. Ville dom förgifta oss så skulle dom spruta ut det från bilar i städerna, blanda in det i bensinen så att det kommer ut i stadsluften eller pytsa ut giftet i kranvattnet.
Chemtrail skulle vara ett sjukt ineffektivt sätt att förgifta människor på. Förvånande att ni chemtrailtroende inte fattar det. Väljer dom att försöka förgifta oss från en mils höjd är dom sjukt korkade.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-12-07 kl. 23:08.
Citera
2017-12-07, 23:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Här är två:

Further Evidence of Coal Fly Ash Utilization in
Tropospheric Geoengineering: Implications on
Human and Environmental Health
; nuclearplanet.com/mw1.pdf

An Indication of Intentional Efforts to Cause Global
Warming and Glacier Melting
; nuclearplanet.com/cryo.pdf

Det torde inte ha betydelse hur många som "tror" att contrails och chemtrails är samma sak. Det finns andra svårigheter gällande studierna.

I den första mätningen har man analyserat snö på marken.
I den andra mätningen har man analyserat fågelbajs och konstaterat att de ätit bär.
Edit: https://www.metabunk.org/j-marvin-herndon-tries-to-pass-off-bird-poop-as-evidence-of-chemtrail-spraying.t8376/

Ingen mätning av "chemtrails".
Senast redigerad av madtop 2017-12-07 kl. 23:24.
Citera
2017-12-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast har dom som många säger sprutat gifter för att förgifta oss i 20 år så borde medelslivslängden börjat minska vid det här laget. Annars har dom misslyckats kapitalt.
Tror du själv verkligen att det vore ett effektivt sätt att förgifta människor på att frakta upp gifterna till 10 000 meters höjd och spruta ut dem. Ville dom förgifta oss så skulle dom spruta ut det från bilar i städerna, blanda in det i bensinen så att det kommer ut i stadsluften eller pytsa ut giftet i kranvattnet.
Chemtrail skulle vara ett sjukt ineffektivt sätt att förgifta människor på. Förvånande att ni chemtrailtroende inte fattar det. Väljer dom att försöka förgifta oss från en mils höjd är dom sjukt korkade.

Som sagt; det går inte att säga hur medellivslängden hade sett ut annars (i olika länder).

Framförallt finns det flera andra tänkbara motiv än. Kanske har de lyckats med dessa eller är på väg att göra så.
Citera
2017-12-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Bilden du länkar till visar kvardröjande strimmor från en Airbus A380 från flygbolaget Emirates.
Planet är ett vanligt passagerarplan på väg från Dubai till USA.

En resa från Dubai till USA är en mycket lång resa och kräver fulla tankar innan start. Vilket i sin tur innebär att planet är väldigt nära sina maximala startvikt, det är mao fullastat. Det är dessutom fullt med vanliga passagerare som vistas i kabinen, det finns mao inget utrymme för en massa "chemtrails".

Förklara hur "chemtrails" får rum på planet, både när det gäller utrymme och vikt.

Det är sannolikt militära plan som sköter mestadelen av besprutningen. Vet inte alla detaljer hur allt går till vilket man inte heller kan begära (såsom hur lite 'det' väger).
Citera
2017-12-07, 23:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är sannolikt militära plan som sköter mestadelen av besprutningen. Vet inte alla detaljer hur allt går till vilket man inte heller kan begära (såsom hur lite 'det' väger).

Varför är då alla kvardröjande strimmor jag ser från passagerarplan? Som t.ex i bilden du länkade till?

Och det var du som sa att Herndon hade förklarat logistiken.
Då bör du ju kunna förklara hur man får in hundratals ton med flygaska i ett fullastat passagerarplan. Och var lagret ligger. Och hur många personer som är inblandade. Och hur lastbilstransporten ser ut på Kastrup.
Citera
2017-12-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför är då alla kvardröjande strimmor jag ser från passagerarplan? Som t.ex i bilden du länkade till?

Och det var du som sa att Herndon hade förklarat logistiken.
Då bör du ju kunna förklara hur man får in hundratals ton med flygaska i ett fullastat passagerarplan. Och var lagret ligger. Och hur många personer som är inblandade. Och hur lastbilstransporten ser ut på Kastrup.

De plan som besprutar men inte syns på t.ex. Flightradar24 är mest sannolikt militära.
Vet som sagt inte vikten på eller hur de komponerar skiten.
Militära anläggningar används sannolikt generellt, det beror på.

Herndon skriver gällande coal fly ash att det inte krävs särskilt mycket för att få till logistiken av flygaska. Flygaska är en restprodukt som redan nu tas om hand samt används till olika saker.
Citera
2017-12-08, 00:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
De plan som besprutar men inte syns på t.ex. Flightradar24 är mest sannolikt militära.

Ja jo. Men de är ju extremt sällsynta.
Min erfarenhet är att av 100 plan som lämnar kvardröjande strimmor så är samtliga vanliga civila passagerarplan.

Citat:
Vet som sagt inte vikten på eller hur de komponerar skiten.
Militära anläggningar används sannolikt generellt, det beror på.

Herndon skriver gällande coal fly ash att det inte krävs särskilt mycket för att få till logistiken av flygaska. Flygaska är en restprodukt som redan nu tas om hand samt används till olika saker.

Så varken du eller din husgud Herndon har en jävla aning hur logistiken fungerar mao.

Och förklara gärna hur flygplan från SAS, som flyger mellan Köpenhamn och Helsingfors, kan tanka chemtrails på en militär flygplats. Och hur all flygaska får rum bland alla passagerare. Och varför ingen märker något.
Bild på en SAS-kärra som lämnar kvardröjande strimmor.
http://imgur.com/75ffLuX
http://imgur.com/AfHvkoc
Citera
2017-12-08, 00:33
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Du har fått flera tänkbara motiv. Herndon menar att logistiken inte är något problem gällande flygaska exempelvis.

Här är länken till J. Marvin Herndons hemsida http://nuclearplanet.com/ Passa på och läs studierna.
Behövde bara se en av "studierna" för att konstatera att Marvin är en paranoid foliehatt. Finns några bilder i första papperet som han tolkar på ett sätt som jag skulle kalla svårartad confirmation bias. Sandlådeforskare.
Citera
2017-12-08, 00:50
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Som sagt; det går inte att säga hur medellivslängden hade sett ut annars (i olika länder).

Framförallt finns det flera andra tänkbara motiv än. Kanske har de lyckats med dessa eller är på väg att göra så.
Är motiven att minska befolkningen så skulle dom knappast vara så korkade att dom fraktar upp gifterna en mil upp i luften och sprutar ut dom. Både ett extremt ineffektivt och ett onödigt dyrt sätt att sprida gifter på. Då skulle dom sprida gifterna där människorna bor och det är inte uppe i stratosfären. Där uppe bor det extremt få människor och det blir inte många nanogram kvar när gifterna till slut letat sig ner till oss.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-12-08 kl. 00:54.
Citera
2017-12-08, 01:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Fast det argumentet är ju inte mer värt än "jag har en röd sten i mitt garage och sedan jag skaffade den så har inte ett enda multidödsfallrelaterat terrordåd skett i mitt land, varvid jag finner Empiriskt BEVIS på att min röda sten förhindrar multidödsfallrelaterade terrordåd i mitt land".
Citera
2017-12-08, 09:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det strimmor som flygplanen lämnar efter sig försvinner mycket snabbt normalt sett.
Det är bara vid extrema fall som de inte gör så.

Förklara varför iskristaller i cirrusmoln kan ligga kvar i timmar.
Förklara varför iskristaller från flygplan inte uppför sig som andra iskristaller, förklara varför dessa sublimerar lättare än andra iskristaller.

Förklara varför vi har historisk dokumentation av kvardröjande spår långt innan "chemtrails" var aktuellt.
Här är t.ex en bild från 1981:
https://www.flickr.com/photos/dboo/5816352208/in/set-72157626758323860
Citat ur boken "Clouds of the World" från 1972:
"the trails may last for many hours"
https://youtu.be/X72uACIN_00

Citat:
Det är bara vid extrema fall som de inte gör så.

Det du kallar extremt kallar jag och meteorologer normalt väder på 10000 meters höjd.
Se tidigare inlägg:
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

Du har bevisligen fel. Meteorologiska förutsättning för kvardröjande k-strimmor är vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in