Citat:
Nu har den kommit, Erik Helmersons efterlängtade ledare om #jagärhär. Han anser säkert själv att den är nyanserad och balanserad. Synpunkter?
https://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-obegriplig-vrede-mot-jagarhar/
Edit: Själv får jag lust att printa ut den här tråden och posta den till honom.
https://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-obegriplig-vrede-mot-jagarhar/
Edit: Själv får jag lust att printa ut den här tråden och posta den till honom.
Okej. Läser igenom.
Citat:
De bemöter argument, stöttar de som är utsatta för hatstormar och anmäler inlägg som kan tänkas bryta mot plattformens, till exempel Facebooks, regler.
Här börjar det som inte är 100% sanning. Gruppens medlemmar bemöter inte argument på ett objektivt och sakligt sätt. De använder extremt sällan källor och när de väl gör det så är det Expo, SVT och Politism som står bakom källan. Två vars syfte är att sänka alliansen och SD genom att handplocka nyheter och källor som gynnar deras agenda. SVT håller på att kollapsa och blivit fångade med massa fakenews på sistone. Andra punkten är att de enbart stöttar andra #jäh medlemmars verksamheter, aldrig sett de stötta andra profiler. Sen så kan de bestämma vad som bryter mot plattformens villkor eftersom Facebook-anställda är med i gruppen.
Citat:
Den så kallade alternativhögern rasar mot gruppen. #jagärhär-medlemmar hängs ut med adress, de kallas extremister och ”demokratifientlig hatgrupp”.
Det är mer liberala, libertarianer och konservativa som rasar mot gruppen än althögern. Gruppen tystar folks opinioner och anmäler offentliga debatter vilket strider emot liberala värderingar. Althögern är otroligt långt ifrån de #jäh bråkar med.
Citat:
Men mycket av kritiken är desto märkligare. #jagärhär anklagas för de mest spretande förseelser, utan belägg. Varje gång någon sida stängs eller någon blockeras från Facebook påstås att det är #jagärhär som ligger bakom. Rykten och konspirationsteorier sprids och förstärks som i en visklek.
Skärmdumpar finns överallt, väldigt få har förnekat bevisen och det pågår häxjakter inom gruppen för att hitta rätt på spioner.
Citat:
#jagärhär ska ha fått människor berövade sin inkomst. Belägg för att det är gruppen som orsakat detta är dock svåra att hitta. Den påstås försvara sexdömda asylsökanden, men ett fåtal medlemmar som en gång gjorde det är uteslutna.
Är Lamotte bortglömd eller sopad under mattan? Var inte #jäh inblandade i Janouchs avsked från Viking line?
Citat:
Okynnesanmälningar är ett odemokratiskt oskick. Men om enskilda medlemmar bryter mot reglerna, är det då gruppens fel?
Oj vad skulle hända om man sade detta om SD. Om gruppen kallar sina motståndares anhängare för hatare och rasister så ska samme spelregler även dem.
Citat:
Jag är själv högerliberal och jag vill absolut inte gå tillbaka till 2015
Men snälla, sluta kalla er för liberaler och stötta censurprojekt.